Till dig...

Här är din drottning utan krona
likgiltig och trött.
En sorglig figur
som du aldrig riktigt mött.

Och när jag ser mig över axeln
på åren som bara gick.
Ser jag allt som gick förlorat
men också allt som vi fick.

Hoppas du vet vad jag menar. Nu känns det som ett enda långt reklamsamtal varje gång vi pratar, om du fattar.
Oooo ja jag är såååå lycklig, vi har såååå kul ihop, helt fantastiskt känns det, oo nej jag sörjer inte...
Men det gör jag i alla fall.

Allmän bitterhet..

Var en stund sen man var här inne och skrev av sig. Kan bero på att jag har fått lite annat på hjärnan :)
eller så är det en helt allmän trötthet på alla frågor man får efter vissa inlägg. Nu har det i alla fall varit jul och det är väl bra att den är över. Som jag sagt innan så är varken jul eller nyår nån favorithögtid i mitt liv. Jag är mer en midsommartjej om man kan kategorisera sig så. Julafton bestod av jobb sen var det färd ut till Åkarp med min kära far. Eftersom min far är så kär som han är så lyckades vi bli oväns med en av mina grannar (tack för den). Världens bagatellgrej egentligen men i min pappas värld så var det nog viktigt. Sen blev det stök med mat som ska fram och sen tillbaks igen, efterätt fram och tillbaks etc. etc. bara en massa fläng och stress. Sen är det dags för julklappar som ska packas upp för att snarast packas ner i påsar igen och ut i bilen så dom är ur vägen. Man hinner knappt titta på dom för helt plötsligt är dom borta. Kvällen avslutades här hemma i min soffa ensam och ledsen. Besviken över att julen aldrig mer kommer att kännas så bra som den gjorde när man var liten. Sur på mig själv för att jag blir besviken över saker som jag inte kan påverka biter på mig. Funderar på varför man har så stora förväntingar inför en dag som tar slut lika fort som den började, blir inte klokare för det!! Kan även vara så att en sak som man trodde på inte blir av, utan att man blivit alls informerad vilket kan kännas som lite av ett måste.

Idag är det då dags att fira in det nya året som stundar. Det ska bli trevligt att se alla, tyvärr har jag lyckats bli superduperförkyld. Det blir en lugn kväll för mig helt enkelt. Får väl återkomma om en sammanfattning över hur tragiskt mitt nyår har varit senare i veckan!!
Nu dags för bad och bortagning av hår på alla möjliga ställen på min kropp. Det är ju bara nyår en gång om året, tacka gud för det!!


Mindre bra eller nåt..

Ibland har man bra dagar, ibland har man mindre bra dagar och ibland har man dagar som man undrar varför man ens steg upp. Idag har nog varit en mindre bra dag, kan kanske bero på gårdagens samtalsämnen eller nåt.  När jag vaknade imorse kunde jag knappt öppna mina ögon, helt igensvullna men det släppte som tur var under dagen. Känns lagom kul att stå i butiken och inte se alltför kry ut men det är väl insidan som räknas. Satt och funderade på bussen hem varför jag egentligen bara är halvglad idag. Har egentligen alla anledningar till att vara helglad. Det är som om något fattas i mitt liv kan kanske bero på att man inte har sett dom som betyder mycket för mig på ett tag nu (ni vet vem ni är). Eller så beror det på hmmm, eller på hmmm, eller kanske hmmm vad vet jag!! Nej jag ska försöka pigga till mig nu, ut på en riktigt lång promenad så man får rensat tankarna.

Den jävligaste stunden i livet var den när du gick.... eller var det jag?????

Dagen idag..

Då sitter man hemma i Bönans kök och väntar på middagen som snart stundar (hoppas jag). Är vråligt hungrig om man kan säga så. Nu börjar det närma sig jul på riktigt, bara några få dagar kvar och det är med blandade känslor, På ett sätt kunde det gott vara en två veckor till men samtidigt är man i stort behov av en ledig dag nu. Vet inte riktigt hur många dagar det är i rad nu som man jobbat men jag kan väl gissa typ 30 kanske. Man skojar inte bort att jag ska sova länge på juldagen. Gud förbjude den som ringer och väcker mig, förresten skit i det jag drar nog ur jacket istället. Litar helt enkelt inte på er. Nä nu ska jag käka, over and out.


Som du sa det kan vara svårt att bli riktigt nöjd.
Det är så lätt att fantisera.
Och mina tankar och minnen står mig upp i halsen,
men mycket vill ha mera

Min tusin och "hennes" gula tamburin..

Vad möts man av när man kommer strosande in på jobb i morse. Jo precis som överskriften lyder!!
Min (lite galna) tusin och hennes gula tamburin. Dansandes nån spanskinspirerande dans, sjungandes välkommen till jobbet. Ja, jag får väl erkänna att jag inte minns exakt hur texten lydde men det var nog det som var kontentan av det hela.
Har funderingar på att starta nån form utav Wallmans fast mer i butiksmiljö. Bra koncept va!!
Jag tar hand om kunderna och medans dom tittar runt har vi underhållning vid disken. Man kan ha olika teman varje vecka! (Jag vet att du är bäst på den spanska versionen men övning ger färdighet).
Vi får diskutera fram nån bra lösning.. Ska nu sova på saken..

Lite julstämning i bloggen får man ju ha..

I don't want a lot for Christmas
There's just one thing I need
I don't care about the presents
Underneath the Christmas tree
I don't need to hang my stocking
There upon the fireplace
Santa Claus won't make me happy
With a toy on Christmas day
I just want you for my own
More than you could ever know
Make my wish come true
All I want for Christmas is you



Dom är ju bara så söta...


Tålamod människa!!!

Gud hoppade nog över mig när jag stod i kön och väntade på att få min dos av tålamod!! Det är den enda rimliga förklaring jag har till varför jag är så attans otålig. Försöker verkligen anstränga mig för att vara motsatsen och det funkar nog utåt sett, men inuti är jag som en spänd fiolsträng!!
Give me just a little bit of patience...

???

Vad är det som händer egentligen?????

En helt vanlig Tisdag (nästan)..

Då har man fått städat lägenheten och tacopajen står i ugnen och väntar på att jag ska blogga klart. Tänkte blogga ett litet inlägg om dagens stressade samhälle och om alla kompisar som har fullt upp (inklusive jag) men jag hinner inte, ganska ironiskt faktiskt.  Det får bli nån gång efter jul eller så.
Nej nu ska jag käka och sen vidare ut på äventyr eller nåt.

Min favoritjullåt måste bara läggas till, dessa heta killar har det (med besked) kan man säga. Se och njut..

Jag såg en stjärna falla, det var i natt när alla sov. Jag tror jag önskade att du var nära...

Världens bästa julklapp???



Googlade julklapp och vad fick man upp!! Var bara tvungen att lägga in den. Skulle funnits i manlig variant också men det gör det kanske. Får googla vidare helt enkelt.


Så här känns det...

Glad är jag för allt som blivit och inte blivit.
Arg blir jag när du hittar på och har dig.
Pirrar gör det i min mage när du säger så.
Svårt är det att be dig om det som jag vill helst.
Konstigt känns det att inte ens bry sig lite när du gör som du gör.
Trött är jag på allt som ska förklaras.
Stolt är jag över alla steg jag har tagit.

RSS 2.0