Så här snygg är jag på joggingturen!!



Så här snygg är jag på joggingturen!!
Fast man springer kanske inte för att se snygg ut, eller?? I så fall är jag illa ute.


Muhahahaha..

Efter en konferens om mikrokirurgi i New York satt de ledande kirurgerna i
en bar och drack. När de så småningom började bli lite onyktra så kom dom
in på deras största triumfer vid operationsbordet.

Den första, en australiensisk kirurg, berättade:
-Vi fick in en kille som hade klämt sig i en tryckpress. Allt som var kvar
var lillfingret. Vårt lag av kirurger lyckades konstruera en ny hand,
byggde en ny arm och en ny kropp, så att när han till slut gick till arbetet blev
han så effektiv att han gjorde 5 personer arbetslösa.

-Det är väl ingenting, sa en amerikansk kirurg.
-Vi hade en arbetare som fastnade i en kärnreaktor. Allt som blev kvar var
håret. Vi konstruerade en ny skalle, en ny kropp och nya organ och skickade
honom tillbaka till arbetslivet. Han blev så effektiv att han gjorde 50
personer arbetslösa.

Den svenske kirurgen som hade suttit tyst och lyssnat harklade sig och tog till orda:
-En dag när jag var ute och gick kände jag lukten av en fis. Jag tog fisen
till sjukhuset i en skräppåse, släppte den på bordet och började jobba.

-Först slog vi in fisen i ett rövhål, byggde nya skinkor, satte fast en ny
kropp på den ena änden och ben på den andra änden. Till slut blev det en man
som vi döpte till  Fredrik Reinfeldt och han har tamejfan snart gjort ett helt land arbetslöst...

Saknar sommaren..





Vi hade en bra sommar, det var varmt och soligt.
Jag och finaste Miss Jess var på roadtrip, ungefär lika flottiga som jag och tusin var i Kina. Men ack så trevligt man kan ha.Kan det inte bli sommar snart, om man önskar riktigt hårt och länge??
Ungefär som att frysa is i kylen..

Vad tycks..



Syns det att jag älskar mitt senaste inköp???
Får mig att känna att våren inte är alltför långt borta..
Och till ett fyndpris som 60 kronor är det billig, lättfixad glädje..

Benjamin buttons otroliga liv...



Jag vill så väldigt gärna gå och se denna filmen på bio, girls??
Ja jag blir ju inte ledsen om nån söt boy vill gå iheller. Men av bilden att tyda är detta en typisk tjejfilm.
En sån där som vi alla suckar i takt med handlingen, känns det igen?

Nej men allvar bio snart...

Här ligger man i lä...

Ibland är det skönt att veta att andra människor också har problem, man känner sig mindre ensam då. 
Ett sätt att lätt komma på dessa tankar är genom att titta på "Andra avenyn".

Här har folk verkligen problem:

* En tjej har precis fått veta att hon har aids och har eventuellt smittat både sin pojkvän och hans son. Då hon i ett svagt ögonblick hade sex med sonen. Pojkvännen vet självklart inget om varken aidset eller sexet.

* En tjej har fyra potentiella fädrar till sin dotter. Nu har det visat sig att det är den mest olämpliga av de alla.

* En kvinna har precis kommit fram till att hennes man är hemligt homosexuell och har haft ett förhållande ganska länge,

Som ni märker finns det en hel del problem man kan ta upp men nu ha ni fått en liten glimt i alla fall. Det är en serie med sjukt "dåliga" skådespelare och otroligt kass handling. Trots allt det är jag relativt fast, knäppt nog.


Män alltså!!!

Det är inte mycket jag vet om livet men en sak har jag åtminstone kommit fram till under mina 26 levnadsår och det är att jag aldrig kommer bli klok på det andra könet. Jag menar verkligen aldrig, för det finns ingen logik i mäns agerande. Jag är obarmhärtig kanske men jag tänker dra alla över en och samma kam.
Man tror att man vet, att man så smått börjar förstå och PANG!!! då inser man att man inte alls förstod.

Killar säger alltid att det är vi tjejer som är komplicerade men av min erfarenhet så är det precis tvärtom. Kan det vara så att vi pratar två helt olika språk, att vi upplever varandra som invecklade för att vi inte förstår vad den andre menar.
Några av mina manliga vänner har på senaste tiden pratat om det eviga spelet som gäller när man träffar personer av det andra könet. En kompis menade att han inte orkade med tjejer som spelade svåra etc.
Men om jag ska vara ärlig så tror jag att det är ett måste, varje gång man sänkt garden och varit "sig själv" kan man räkna med ett  "det är slut sms".

Suck, jag är verkligen dömd till evig ensamhet.
Men kom ihåg att det är alla ni med snopp mellan benen som har något uppenbart problem med kommunikation!

Oinbjudna besökare..

Nej usch!!!
Nu är det tydligen en massa små besökare på centrat också och så vitt jag vet är de inte välkomna...
Är det därför besökarantalet är högt trots att här inte är nåt folk???


Kvällstips...

Ett litet tips från mig så här på kvällskvisten:
Öppna inte en omskakad loka hallon när du befinner dig i halvliggande position i soffan.
Detta kan innebära att rumpan luktar hallon resten av kvällen.

Jag är blöt ända in på trosorna och det är INTE skönt.

Så lyckligt lottad jag är...

Vill mest bara berätta att jag är så glad för mina allra bästa vänner.
Det är inte många här i världen som ens finner en vän att stå nära och jag har haft turen att få flera stycken.
Tänkte berätta varför just mina vänner är så fantastiska...
Sen är de alla bra på alla möjliga sätt men detta är deras speciella egenskaper som just jag får glädjen
att ta del av.

Carro för att:
*hon alltid får mig att skratta
*hon får mig att inse hur livet egentligen borde ligga till och inse att städning inte är livsviktigt
*hon är ett väldigt trevligt resesällskap

Jessica för att:
*hon kan få mig att skratta eller gråta med en enda blick
*hon får mig lugn i själen
*hon känner mig så väl som ingen annan

Ingrid för att:
*hon alltid kommer med bra råd gällande allt i livet
*hon drar med mig på saker jag aldrig skulle gjort ensam
*hon kan förklara mina tankar på ett sätt så till och med jag verkar logisk

Att inte glömma så har jag en ny men väldigt kär vän som definitivt förtjänar en plats på listan. Hon tillhör inte än en av  veteranerna men hon är på god väg. Jag hoppas att 2009 blir året jag spenderar mer tid med henne. 

Maria för att hon:
*hon alltid har lätt för att skratta
*hon bryr sig om mig trots att jag inte är hennes närmsta vän
*hon har ett sätt att umgås som gör en helt avslappnad


Ni är så fina...

Jag har världens finaste vänner och familj.
Vill bara tacka alla som har firat mig idag, har fått massvis med sms och telefonsånger.
Dessutom har butiken varit välbesökt av en massa födelsedagsfirare!!
Det är rätt sällan som man har känt sig så populär som jag har gjort idag.
Tänk om man hade kunnat fylla år lite oftare, känns tråkigt att det är ett helt år till nästa gång nu.

När jag kom hem väntade dessutom smörgåstårta och ett litet paket vid min tallrik. Åh vad det är skönt att vara Mambo =)

Jag vill..

Jag vill gå hem med dig, innan eftertänksamheten har raserat hela natten....



Så går det när man blir lämnad själv..

Titta Tusin vad som händer när du lämnar mig själv på jobb.
Nu springer det runt en massa galningar med vapen på centrat.

Notis ur dagens sydsvenskan:
Tioåring togs med pistol och rånarluva
En tioårig pojke gick in på varuhuset Jula i Jägerso vid lunchtid i dag och stal en rånarluv-liknande mössa. Personalen fick tag i honom och upptäckte att pojken också hade en pistol på sig.

- Det var förmodligen en leksaksvariant. Den är absolut inte skjutbar, men det är en sådan man kan råna med, säger Mats Attin, inre befäl på Malmöpolisen.

Pistolen togs i beslag och tioåringen kördes hem till sina föräldrar.
- Det är inte bra att sådant här kryper ner så i åldrarna, säger Mats Attin.


Usch vart är världen på väg??? Och varför har inte Issa varit inne och skvallrat? Han borde vid det här laget veta att jag är världens mest nyfikna människa, näst efter min Tusin. Jaja får väl hoppas på uppdaterat skvaller imorgon.

Män som hatar kvinnor..

Just nu läser jag världens mest spännande bok. Jag kan varmt rekomendera Stieg Larssons roman "Män som hatar kvinnor" till alla er som inte har nåt att läsa för tillfället. Men jag får nog varna er om att man väldigt lätt blir helt fast. Jag spenderar all "ensamtid" med näsan djupt begraven i denna bok. Har bara några sidor kvar sen ska jag få börja på nästa bok i milleniumserien "flickan som lekte med elden". Är den ens lite i närheten av så bra som denna så är jag mer än nöjd. Låter lite som om jag är köpt av förlaget men för er som trodde det så vill jag bara säga att så är inte fallet!!



Jag ger denna boken fem Jan-Björns av fem möjliga (om det är okej att man lånar honom??)

         

You changed my life in so many ways, kärleken i mitt liv del1...

När jag och X gjorde slut förändrades mitt liv.

Jag har alltid varit så rädd för den dagen det inte längre skulle vara vi två. Att vara ensam utan honom kändes så onaturligt att man knappt kan föreställa sig det nu. Jag var övertygad om att jag skulle ligga hemma i sängen och stirra upp i taket. Inte lyssna på mina vänner när de försökte hjälpa mig. Äta som en häst vilket jag kanske alltid gjort men ni vet sådär att man alltid har någonting sött i munnen. Gå ut för att ha kul och tro att det kanske blir bättre om man dricker lite till och sedan ramla in i en taxi och kleta mascara på taxichauffören.
Jag trodde jag skulle dö, typ så.

För ni anar inte hur mycket jag älskade den här mannen.


Men alla sagor har sitt slut och när det kom bestämde jag mig för att inte alls dö. Först kändes det nästan som en bit av mig dog men det såret har sakta läkt ihop igen. Det var ett  otroligt destrukitvt förhållande. Vi gjorde bara varandra illa, riktigt illa. Om man har bråkat tillräckligt ofta och länge så suddas gränserna över vad som är okej att säga ut. På slutet var vi utan att överdriva som varandras värsta fiender och istället för att undvika varandra skulle vi försöka leva ihop. Jag älskade honom så det gjorde ont men samtidigt så hatade jag den jag blev tillsammans med honom. Jag tror faktiskt att han kände precis samma sak.

                                                                                                                    

Det låter kanske märkligt i andras öron men jag kan i stunder sakna honom fortfarande. Till och med så här lång tid efter kan jag sakna den knäppisen som jag spenderat så mycket tid med.
Inte så att jag vill tillbaka till det vi hade, mer kanske en sorg över att det verkligen inte gick.


En kär vän till mig sa nyligen till mig att jag har förändrats väldigt mycket sen det datumet vi valde att gå skilda vägar. Jag känner det själv, nu är jag den Emmy som jag alltid velat vara. Jag är inte alls en arg och sorglig typ som jag och många med mig trodde! Jag blev sån efter allt vi upplevde, alla gräl och allt gråt präglade mig till den jag blev.
Jag ser honom nu och han verkar också så lycklig. Till skillnad från vad alla tror så är jag glad för hans skull. De verkar må väldigt bra av varandra och det är väl meningen i ett förhållande. Sen kommer det alltid att finnas en speciell plats i mitt hjärta åt honom men det är kanske helt naturligt efter allt vi haft.
 


Galet...

Nu har min Tusin varit på semester i ca. en timme och jag har redan hunnit se både Benny i "Björn o Benny" OCH Kjell Bergkvist!!! Hur sjukt är det?

Nu saknar jag min kusin, massvis....



En famn för mig...

Jag tror att jag har valt något som inte gör mig väl.
Och om du inte saknar mig så har du dina skäl.
Var du än befinner dig, har du en famn för mig?

Nya krafter..

Nu har det nya året börjat med buller och bång!! Jag känner mig verkligen full av kraft till att ta tag i mitt liv.
Nu ska det bli ändring på det mesta. Inte så att jag har en massa nyårslöften, för det kan man ändå aldrig hålla.
Jag har bara lite planer på hur jag ska försöka göra livet lite mer positivt och försöka tänka lite inåt ibland.
Blir så lätt att man bara följer gamla mönster, men nu är det tid att stanna upp och börja känna vad jag egentligen vill.

Oj, oj, oj jag vet precis vad jag vill :)


RSS 2.0