Dagens fundering..

Är man en mycket sjuk människa om man när ett barn trillar i butiken tänker "hoppas det gjorde ont"?

Aldrig nöjd..

Jag har verkligen provat med allt
Jag har träffat, för fan, hela världen
Från Paris till Shangai, slitna jeans och kavaj
Jag har till och med surfat på nätet
Men jag blir aldrig nöjd, nej, jag stör mig på allt
Han skriver så fult och han sjunger så falskt
Vilken läskig mustasch, alldeles för lat
Var är hans sinne för humor?

Aldrig nöjd, jag blir aldrig nöjd
För lång eller kort eller smal eller bred
Jag vill hitta rätt men jag ser bara fel
Aldrig nöjd, jag blir aldrig nöjd
Ingen kan vara perfekt, det kan jag förstå
Men herregud, jag kan få bättre än så

Dagens citat..

Det sägs att den rätta personen dyker upp så småningom. Min måste ha blivit överkörd av en lastbil.


Dejten forts..

Och så här kommer han se ut som lite äldre... Är det bara jag eller liknar det Lasse, lite??


Dejten..

En väldig tur att han inte är lik spader knekt i alla fall...



Om någon undrar..



Om någon undrar så var det den här kroppen jag hade tänkt ha inför beach 09.
Men nu blir det inte förrän till beach 10 istället. Men det ska bli, banne mig...

   

Jävligt festligt..

Festlig nyttig dessert:

Päron
Turkisk youghurt
Flytande Honung
Pumpakärnor


Skär päronet i skivor och lägg upp fint på en tallrik.
Ta två klickar turkisk youghurt och lägg bredvid päronen.
Ringla över lite flytande honung och strö över pumpakärnorna.



Satt och googlade efter nyttiga efterrätter och då dök den här upp.
Ja det lät ju jävligt gott och inte nog med det festligt också!!!
Inte konstigt man är modell osmal, nyttig mat är tråkig mat!!


Ingen ska få ta natten ifrån oss...

Dra ner rullgardinen
Släck alla lampor som stör
Lägg dig ner och lyssna
På stadens skrik utanför

Vänd dig om sakta
Och le som bara du gör

Bättre sent än aldrig..



               

Dagens fundering..

Är det bra eller dåligt att man under en patiens kommer på att ruter knekt är otroligt lik min fredagsdejt?? 

Deras bäste prenumerant..

Vissa människor tänder på nakna tjejer i diverse tidningar, inte jag dock.
Jag fluktar numera i postens kamrattidning...

Mitt fullspäckade singelliv...

Det är mycket och hålla reda på i Fröken Perssons kärleksliv för tillfället kan jag meddela.
Nästan så att jag måste börja föra anteckningar om vem som är vem. Vem som jobbar med vad och vem bor var etc. etc.
Ni förstår problematiken, visst.
Den svarta anteckningsboken har aldrig varit så behövd som nu!!

Min kusin har en tendens att blanda ihop alla mina dejter men höjdpunkten kom häromdagen när hon frågade mig om inte en viss kille kom hem från sin semester snart!! Jag såg ut som ett frågetecken (kan jag tänka mig). Kunde inte minnas att jag träffade någon med det namnet. Sen trillade polletten ner, visst ja honom dejtar jag visst det. Det är illa när ens umgänge inte minns men än värre när man själv glömmer.

Men det är väl så här det ska vara att leva singelliv.

Jag vill leva..

Jag vill leva lycklig för att jag är jag

Kunna vara stark och fri

Se hur natten går mot dag

Jag är här och mitt liv är bara mitt

Och den himmel jag trodde fanns

Ska jag hitta där nånstans




Grillningen blir av!!

Töser det blir av!!!
Grillning hos mig på Lördag, klockan 19.30.

Det blir nypotatissallad och grillad lax.
Till efterrätt tror jag det kan tänkas bli något chokladigt (är den veckan nu).
Om det är något som inte gillas så kan man få säga till nu, innan det är inhandlat och alltså försent.



Allra först ska vi börja med en riktigt somrig drink.
Kanske en sån här med melon i kan tänkas vattna era smaklökar??
Märker ni att jag går all-in som värdinna :)


Håriga korvar..

Enligt onödigt vetande så får man i sig ca. 12 könshår per år genom maten man äter.
Jag tror att vi genom gårdagens middag höjde det snittet, REJÄLT.

Fast det var förhoppningsvis inte könshår som någon så snällt rullat runt prinskorvarna.

Tillägnat Johnny..

Jag var tvungen att lägga in denna text eftersom jag vet hur glada vissa (tydligen) blir av dikter i min blogg.


And I'd give up forever to touch you
Cause I know that you feel me somehow
You're the closest to heaven that I'll ever be
And I don't want to go home right now


Ps. För att ingen ska misstolka så är  texten ABSOLUT INTE tillägnad Johnny. Det hade sett något ut det!!
Mer bara att ryktet har nått mig om hur tråkigt du tycker det är i min blogg för tillfället.
Men nu är det ju min blogg och man måste faktiskt inte läsa om man inte vill. 
Sist jag kollade så bestämde man det helt själv :)

Dagen efter..

Jaha då var det alltså Midsommardag och dagen efter känslan är minsann ganska stor idag.
Känner mig inte alls bakfull men det är "dagen efter" en dag man längtat efter och väntat på.
Då brukar alltid en sorts tomhetskänsla infinna sig hos mig.
Men det är inte mer än en vecka tills nästa fest så man kommer nog loss igen.
Har förresten hört att en del verkar ha fått förhinder så det kanske får bli så att vi skjuter på hela kalaset tills nästa helg men det kommer ett sms om det i så fall. Ni kan ju redan börja kolla ifall ni är lediga lördagen den 4:de :)

Tillbaks till gårdagen.
Vi åkte direkt från jobb till huset och innan alla förberedelser tog fart blev det en liten vilstund med kusin.
Efter lite vilande eller egentligen mest fnittrande tog vi tag i saken och började med att göra Janssons.
Sen började gästerna trilla in och vi hjälptes alla åt med dukning och sånt trams.
Solen lyckades ju lysa så mat och dryck kunde intagas utomhus.
Vi sjöng några snapsvisor och åt massvis med god mat. Resten av kvällen gick ut på och supa en viss man trevlig.
Eller rättare sagt supa ner sig själv så man tyckte att en viss man var trevlig!!
Vi spelade spel och klurade på Marias tankenöt (väldigt bra initiativ, mer sånt!!!)
Även om chipsen tog slut lite för tidigt och det var diverse fuskande under Brainstorm så blev det en ganska bra midsommar trots allt. Jag fick ju somna med världens bästa kusin i famnen <3
Tack alla för en bra kväll..

Så kär..

Jag hade kunnat bli så kär i dig.
Men så roligt ska vi inte ha det...

Desperado..

Now it seems to me, some fine things
have been laid upon your table.
But you only want the ones that you can´t get


Dagens fundering..



Kan man vilja gifta sig med Jill Johnson även om man inte är lesbisk??

Mest för att hon är en av världens vackraste kvinnor och för att hennes sång får mig att rysa.

Bölder, blod och skräckfilm...

Den senaste filmen som insöps av mig var "Midnigt meat train" och det var endast för att det var Görans tur och välja film!! Man hör ju redan på titeln att detta förmodligen inte är en film som faller under kategorin sevärd.
Som jag misstänkte så var det blod, köttiga mord och heta sexscener. Inte direkt min kopp av te, inte Görans heller men det kanske var mest som han sa. En riktigt B-ig skräckis kan man sammanfatta det hela som.

Men vid ett tillfälle i filmen satt jag upp i soffan och skrek men det var inte av skräck utan mer på grund av  äckelkänslor.
Mannen som har huvudrollen har nämligen vidriga vårtliknande utslag över hela bröstet.
Och ungefär mitt i filmen bestämmer han sig helt plötsligt för att ta fram en kniv och pluppa av några stycken.
Han samlar sina äckliga vårtor i små vattenfyllda glasburkar som han förvarar i sitt badrumsskåp.

Alla som ens lite känner mig vet att jag HATAR utslag i alla dess former.
Bölder och liknande går fetbort.
Speciellt om man pluppar av bölderna med en skalpell och dessutom sparar på det hela. 
Fiifan säger jag bara.
 


Hade tänkt lägga in en bild på några vidriga utslag eller bölder men jag får kväljningar vid bara tanken.
Ni får hålla tillgodo med en bild på psykokillen från filmen.

Dig fick jag för mina synder...

Kan man lägga en allmän vädjan (eller mer en bön kanske) för att få en lördag hemma i soffan??
Känner mig krasslig och har ont i ryggen (fortfarande!!!!!).
Sen att man har en duracellkanin till kusin som verkligen är outröttlig är väl mest otur.

Som min mamma brukar säga om mig. "Dig fick jag för mina synders skull".



Fast redan nu innan inlägget är publicerat så börjar jag ångra mig.
Helgen är ju ändå fantastiskt mycket roligare om man får gå ut en sväng och dansa på lördagen.
Alla dessa äventyr som jag har fått dela med denna människa.
Saker som bara händer när hon och jag är ute på vift, galna och tokiga saker.

Nej, minsann vi får nog ta en sväng om imorgon ändå.
Fast nästa lördag ska jag banne mig inte lämna soffan på hela dagen! 
För då är det midsommardag och nästan legitimt att man ligger still tjugofyra sju.
Over and out.

Tråkblogg..

Har inget att skriva just nu. Förstår att det är tråkigt men så är det ibland.
Livet är inte en dans på rosor, mina vänner!
Kanske det kan komma ett inlägg i eftermiddag men vi får se.

Nu är det dags att dra på regnkläderna och ge sig ut i det fantastiska sommarvädret.
Full storm, 16 grader och ösregn är väl perfekt juniväder.
Nej, suck och stön!!
Vi hörs gott folk.. Puss och kram


Dagens fundering..

Varför får man mest komplimanger för det man är minst nöjd med själv...


Dopet m.m..



I lördags var det dop i familjen.
Tog en hel del bilder men ni får bara se tre. Tar en ofantlig tid att ladda upp så jag orkar inte med fler.

Efter dopet tog jag mig hem till Maria för att träffa girlsen. En riktigt rolig och bra kväll, som vanligt i deras sällskap. Vi var på Privé och dansade hela natten lång. Jag och Maria lyckades ordna en låt som numera är vår alldeles egna. Jag hittade en Björn Gustavsson look-a-like med mjuka läppar. Kusin ordnade fribiljetter och Ingrid lyckades alldeles utmärkt med att gå ut som "gift". Det enda tråkiga egentligen var att haschet lös med sin frånvaro, får styra upp det tills nästa gång.


Ego..

  

Min mamma hade fotosession med mig igår. (Detta var ju innan vi hade en känd fotograf i bekantskapskretsen)
Är inte ofta som jag blir nöjd med min look, men igår var "en på miljonen kvällen".
För er som missade mina good looks igår så kommer här ett bildregn, haha.


...

I got a brand new attitude and I'm gonna wear it tonight...

Look-a-like...?



Är det bara jag eller är detta sjukt likt.... Ja vem är det likt??

Du är den ende..

Du är den ende,
som hemligen ser mig.
Fast ingen har talat,
du vet vad jag ber dig.
Min längtan är bara du.
Blott du mig ger
ett enda litet ord,
är jag din.


Du är den ende,
jag aldrig kan glömma
din mun, dina ögon,
din lugnande stämma.
Och därför jag ber dig nu:
Blott du mig ger
ett enda litet ord,
är jag din.


Rus..

När vinet glöder i de fyllda glasen och
vi börjar bli i gasen, då lossar tungans band.
Vi som gått omkring och vart så blyga
vi slutar upp att smyga, modet kommer efterhand.

Hej, tjo och klackarna i taket!
Nu visar vi helt naket hur modiga vi är.
Inga ord kan bli för stora, vad har jag att förlora?
Så är det med det!

Alla rus i stora famnen och skeppet söker hamnen
och vänskapen är varm.
Livets gåtor blir så uppenbara och dem kan jag förklara
när du vilar på min arm.

Senare när berusningen har lagt sig och
det som jag har sagt dig verkar ganska meningslöst.
Då undrar jag över hur du ser mig,
man får se upp hur man beter sig och då skrattar jag nervöst.

Mitt hjärta har en frusen inneboende med
pajat självförtroende som inte mår så bra.
Hon plockar fram allt det jag gömmer och minns
allt det jag glömmer och säger att hon är jag.

Dagens fundering..

Är man tokig om man skickar i genomsnitt 8 sms/dag.
Eller har man nån form av socialfobi mot telefonsamtal??

RSS 2.0