Spanien nästa...

Nu drar jag om bara några få timmar. Tyvärr är antibiotikan nerpackad så det blir inga paraplydrinkar för min del. Men men man kan faktiskt inte få allt här i världen...
Ta nu hand om er här hemma, jag lovar att jag ska tänka på er när jag ligger i min solstol.
Ses om en vecka bloggen..
Puss och kram


image206

Hipp hipp hurra!!!

Idag fyller min Tusin år.. Grattis till henne..

image205

Behöver jag nämna att vi kommer äta tårta heeeeela dagen?? Min tusin och jag är ganska bra på det!!

Som man kan hitta på...

Började i morse läsa på vår tvål här hemma, medans jag borstade tänderna. Texten gjorde mig inte bara glad utan även ganska förvånad.

"En modern läcker tvål, designad och trendig, skapad inte bara för att uppfylla din huds behov utan också berika din själ. Den har en förtjusande, självständig doft som kommer skänka dig lycka, fräschör och glädje varje dag i ditt liv."

Ska kanske tilläggas att vi har haft den här tvålen ett tag och att den är inköpt på rusta för 10 kr. Läste faktiskt inte på texten när jag handlade den utan tyckte mer att flaskan matchade finfint i vårt badrum.Det är inte förrän nu som jag förstår vilket kap jag har verkligen gjort!! Fast i och för sig har jag har varken känt av dess självständighet eller nån direkt lycka. Kan inte heller påstå att min själ känns något mer berikad mot förr, men vi får väl vänta och se.

...

Happiness comes from within, not from without....

Lite från veckan..


Så här duktiga har vi varit på jobb i veckan. Fejat och donat så vår vikarie ska ha det så bra som möjligt. På mittbilden kör jag min pillemariska "komma undan jobb" minen medans Tusin fejar vidare.


Vi har även tagit oss tiden att ordentligt prova vårt sortiments hållbarhet. Får mycket väl godkänt, minus var den lite dåliga passformen (på vuxna). Fast på plussidan vägde den vackra blå färgen och materialets lyxkänsla över.


Och lyckats ha vandaler som fördärvade våra fina blommor.
Fick börja morgonen med att städa, lagom sur över att folk inte kan skilja på mitt och ditt!!!

Ojsan...

Läste precis att om man ska använda dropp under längre tid, kan man behöva operera in en mer permanent ingång till venen (som de så fint uttryckte det). Nån som vet om man måste boka tid för ett sånt ingrepp eller om dom kan göra det lite lätt och smidigt.... Och vad menas med längre tid...
Får kanske förklara att avresan är redan på Lördag, är ganska brådskande ju.
Äh jag ringer sjukvårdsrådgivingen, de har väl öppet dygnet runt... 

Pinacolada rakt ut i blodet...

Idag har packningen inför resan (åtminstone) påbörjats. Sommarplaggen har dammats av och lagts i hög på min säng, sandalerna är putsade och sollotionen framtagen ur skåpet. Jag har även fått köpt svalkande bodylotion som ska användas på min förhoppningsvis snart brunbrända kropp. Jag har kanske glömt berätta att JAG ÅKER TILL SPANIEN PÅ LÖRDAG!! Är det inte helt sjukt, både att lilla jag ska få vila upp mig i värmen och att resan som varit låååångt fram i framtiden faktiskt är om tre dagar. Detta kommer leda till en bloggpaus!! Det är i och för sig inte så stor skillnad mot nu (bloggtorkan, jag befinner mig i). Har verkligen tänkt blogga flera gånger de senaste dagarna men det är som om jag är helt tom inombords.
Det går förhoppningsvis över efter min semester....

image196  image197

Detta ska intagas i enormt stora mängder. Tänkte höra om hotellet har nån form av anordning så man kan få det intravenöst, alternativt råna nåt närliggande sjukhus. Perfekt att bara koppla in sig till en droppställning vid incheckningen. Sen har man den med sig hela veckan, ni vet på en sån stålställning med hjul. Rulla med den ner till polen på morgonen och så kommer nån form av "servitör" och byter påse när det börjar sina. Ska nämligen försöka röra mig så lite som möjligt på denna resa och det kan vara nog så jobbigt att behöva ränna i baren hela tiden. Kusin intresserad, jag kan höra till dig med om du vill....

I går..



Så här såg jag ut på gårdagens kalas (shit vilka stooora öron jag ser ut att ha).



En av världens finaste trädgårdsblommor, Löjtnantshjärta (lite suddig men dock).



En trött Charlie (vi gör oss ungefär lika bra på bild, min hund och jag).

Är det detta som kallas insikt...

Total förvirring, för att sammanfatta innehållet i denna frökens huvud.
Idag känner jag bara att det är dags att ta fler beslut, inre beslut.


Shit happens, helt enkelt. Jag kan inte kontrollera allt, saker kan bli fel oavsett vad JAG gör.
Jag tar det, jag accepterar det och skriver under det kontraktet.
Varför ska man mesa när man bara lever en gång?
Varför vara den som håller tillbaka när DET lika gärna kan förstöra allt?
Faktiskt förstör det mer än jag kanske innan velat tro.
Jag har sett varningskyltarna och jag tänker förändra allt.
Man kan ju inte leva i rädsla...

....usch hinner inte ens skriva detta innan man börjar darra på manschetten.... 


Piffiga jag..



Körde lite buisnesslook häromdagen på jobb.



Så här blev outfitten när vi åkte till Falsterbo.

Öde stad, öde jag..

Det finns nog inget mer öde än Malmö en "tidig" lördagsmorgon. Promenerade till jobb i morse, i lugn takt men med huvudet fullt av tankar. Den öde staden passar ganska bra ihop med mitt nuvarande humör. Utanför stadens uteställen låg spillda drinkar, ölflaskor, spyor och fimpar. Här har folk festat för bara några få timmar sen, för att fira eller för att försöka glömma. Undra om det blev en lyckad kväll eller om spyans ägare bittert ångrar allt idag och vaknar med kroppen full av ångest. Undra hur många hjärtan som gick i kras här igår, eller hur många som fick gå hem ensamma med trasig själ. Låter så deppigt men det är så mina tankar rullar just nu. Hade det varit en annan helgmorgon som jag vandrade genom Malmö hade kanske tankarna gått åt ett annat håll. Undra hur många som skrattade och dansade här igår, eller något liknande. Just nu går alla mina tankar i tragikens tecken. Jag menar inte att man tvunget måste må dåligt eller ha ett trasigt hjärta bara för att man är ensam. Oftast är man glad och nöjd med det. I nästan alla fall har man ju valt det själv, mer eller mindre. Det svåra är precis i början när man inser att man står själv mot världen. Fast i detta fallet står jag hellre ensam än med någon som drar mig med neråt.

Idag var sista sms:et skickat med all info som behövdes, nu är det dags för mig att få ett riktigt avslut.

Beautiful disaster...

Oh and I don't know
I don't know what he's after
But he's so beautiful
Such a beautiful disaster
And if I could hold on
Through the tears and the laughter
Would it be beautiful?
Or just a beautiful disaster


Dagens upptäckt..

Glömde berätta om dagens upptäckt!!
Har äntligen kommit på vem som skrev den ANONYMA kommentaren "Du är pryd" på ett inlägg jag hade för hundra år sen. Jodå ingen mindre än personen som själv blir sur över snärtiga anonyma kommentarer, allas vår egen föredetta bloggerska.

Dumt att först skriva vänliga kompiskommentarer och sen försöka vara kaxig när man ser vem som har skrivit. Hehehehehe, här kommer ingen undan.


Ps. Jag vet att kommentarerna lär minska ännu mer nu på min blogg nu, men hellre inga kommentarer än elaka, så det så!! Ds.

Helgen i kort version...

Som ni kanske har märkt har min Tusin barikaderat datorn på jobb (nästan) hela dagen. Detta har i sin tur gjort att jag inte kunnat blogga om min helg, men den som väntar på något gott...

Fredag:
Promenad längs stranden i solnedgången, väldigt mysigt. Skönt att kunna gå ute vid nio-tiden utan vare sig kofta eller jacka, då är det sommar!! Efter det var det film som gällde, såg The eye med Jessica Alba. Alltså hon var inte där, hon hade huvudrollen i filmen.Trots att det var en ganska b-ig skräckis tyckte jag att den var lätt sevärd. Efter filmen var det hemkörning av en relativt sömnig Emmy, som mycket väl somnade precis som förr i tiden på väg till kudden.

Lördag:
Först på dagen var det jobb, som alla lördagar. När butiken var stängd åkte jag hem till kombo som hade scones i ugnen och kaffet på. Maten intogs och efter det var det gräsmattan och solning för hela slanten som gällde.
Senare på kvällen var det partaj hemma hos Ingrid och Kim, mycket trevligt. Konstigt bara att vara på fest med hur mycket folk som helst och ändå kan man gå hem och bara ha lyckats prata med dem som man kom med. Nej, nu överdrev jag lite men i princip var det vi gamla vanliga som umgicks. Men mycket skratt som alltid! Det är skönt att man har lyckats hitta några till med samma tråkiga humor som en själv.

Söndag:
Vaknade i ottan och började dagen med kaffe och undanplockning. Efter det var picknickväskan packad och turen till Falsterbo gick av stapeln. Vi låg några timmar på en filt och glassade i solen. Sen kom Ingrid och hennes Marcus och gjorde oss sällskap, trevligt!! Jag fick till och med en present, bara för att jag är så snäll... Eller nja..
På kvällen var det grillning och efter det såg vi film. Vi såg Enchanted, en riktig tjejfilm men det är ganska kul ibland. Den rekomenderar jag till alla av honkön eller hankön med en kvinnlig sida (typ Andy)..


Fint besök på jobbet..



En sån här liten söt tjej var och hälsade på oss i butiken i veckan. Behöver jag nämna att plastankan var en favorit?? Tänk att en sån liten Mira ska få följa med till Spanien och semestra som alla oss andra. Jag tror jag börjar bli tjatig men jag ska åka om exakt 15 dagar och min längtan är stor.
Första semestern på länge där det inte ska tittas på en massa, ska bara slappa, sola, äta och bada......

Nästan dagens jag..



Så här somrig outfit har jag haft på mig. Skulle vilja säga att det är dagens outfit men eftersom två av mina bästa läsare har sett mig måste det erkännas att det är förrgårs! Allt beror på att jag inte har haft tid eller ork.
Men tänk så glad jag är över mina älskade hjärtörhängen som varit borta alldeles för länge!!
Skönt att kunna glädjas över det lilla!

Ps. Jo kombo jag är jätteglad över örhängena som du hittade, har bara inte saknat dem lika mycket Ds.

Glädjeämnen..

I dag försöker jag glädjas åt de små sakerna i livet som:

* Mina fina örhängen som jag hittade när vi storstädade garderoben.
* Att mina naglar faktiskt börjar bli ganska långa.
* Att solen lyser mest hela tiden.
* Att jag ska få spendera hela helgen med människor som betyder något för mig.
* Att jag snart ska få en chai i min hand och lite sol i mitt ansikte.
* Att jag har fina vänner som bryr sig om mig.


Har lite svårt att vara helnöjd för tillfället, med tanke på alla saker som snurrar runt i mitt huvud just nu är det inte så konstigt. Fattar bara inte varför det skulle bli så här??
Helt nöjd är jag med min tro på att allt samlas på karmakontot och SHIT det här blir inte lätt att komma undan :D 

Muhahahahaha!!

image177


Hittade detta på en annan tjejs blogg, så fantastiskt bra humor!! Kan inte sluta fnissa, hehehe..

Top gun..



You never close your eyes any more
When I kiss your lips
And there's no tenderness like before
In your fingertips
You're trying hard not to show it baby
But baby, baby I know it

You've lost that loving feeling
Oh, that loving feeling
You've lost that loving feeling
Now it's gone, gone, gone


Ta hästen..

Kvällens film Top gun är inget jag rekommenderar för personer i mitt tillstånd. Hade tänkt mysa under filten med lite te och en trivsam film. I stället fick jag tårar i ögonen redan vid inledningen och sen var det kört. Varför ska allt alltid verka så lätt och bra på film. Det är inte riktigt verklighetstroget kan jag tycka. Kan till och med sträcka mig till att det är falsk marknadsföring av det manliga könet. Killar som finns i "dessa" filmer finns inte i verkligheten, så är det bara.
Andra filmer som man bör hålla sig i från är Dirty dancing och definitvit aldrig mer Pretty woman. Den river upp för mycket med tanke på vad den kvällen (som jag sist såg den) innehöll utöver film.

Dagens konstaterande:
Hädanefter är det endast tråkiga dokumentärer om amöbor eller sängdamm som är tillåtet att inta som kvällsnöje här hemma. Filmer som innehåller kärlekspar är strängt förbjudet för en viss fröken Persson låååååång tid framöver.

Dagens tips: (från en viss mamma)
En dag kommer din prins ridande på sin vita springare, du kan ju ta hästen om inget annat.
Tack mamma, du gör ju inte att jag känner mig mer hopplös i alla fall.....

Jag spricker snart.....

Har så mycket tankar och funderingar som jag behöver få ur mig. Jag vet att inget blir bättre av att prata om det men jag tror snart att jag spricker. Orkar och vill inte tråka ut alla i min bekantskap så jag är tyst i stället.
Funderar skarpt på att åka hem i kväll och skriva ut ett par kollegieblock men känns som jag har viktigare saker att fördriva min tid med. Är inte värt att slösa varken på kollegieblock eller min tid på ett sånt *pip*. Så det så!!!!!

Better be..

Me and you
I better laugh in twenty years from now
With some perspective and dedication
I will find somebody new

It better be someone special
He better be coming very soon
It better be for real this time
Oh I know, it always was with you

Projekt garderob..



Idag har det varit projekt städa garderoben hemma hos familjen Persson/Nilsson. Som ni kan se på bilderna rådde det lite smått kaos här hemma för bara några få timmar sen men nu är här fint igen.



Några bra saker förutom att här blev fint var Jessicas modevisning i urfula kläder. Lovar att det såg skojigare ut i verkligheten men ni får försöka föreställa er. Dessutom hittade jag två par festskor som lätt ska få följa med mig på äventyr i sommar. Ni ser själva hur glad jag blev.


Längtar efter midsommar med mina favoriter!!!

image62

Varför..

 Vet hur jag borde göra och tänka men vill inte. Varför ska det göra så förbannat ont hela tiden...

Ge mig...



Hittade bilder från förra sommaren som jag inte sett innan. Ge mig sommar nu!!
Och när ni ändå ska ge mig saker kan ni passa på att ge mig mitt fina fina blonda sommarhår tillbaka.

Min söta kusin..



Så här mycket tycker vi om varandra.
Bortse gärna från att jag ser lite lagom drogad ut på bilden.
Det är den inre skönheten som räknas och det har jag gott om.

Dagen i bilder...



Bild 1: Så här fina blommor har vi på innergården.
Bild 2: Min lunch, ostmacka mmm.
Bild 3: Kusins bantarlunch luktade som ni kan se på mig lite mindre gott än vanligt.
Bild 4: Kusin diskar men denna bild är arrangerad. OBS: Detta har aldrig hänt i verkligheten.
Bild 5: Mamma kom och drack kaffe en sväng.
Bild 6: Vårt lager är så här fint.
Bild 7: Så här glad är jag när jag bloggar.
Bild 8: Och så här glad är kusin när hon bloggar.
Bild 9: Så här ser min bloggplats ut på jobb för alla som säkert är hemskt nyfikna.

Den som väntar på något gott..

Det blir inga bilder idag men förhoppningsvis i morgon. Det visade sig nu när jag kom hem att kameran var urladdad eftersom jag inte använt den på länge. Men den som väntar på något gott.

Bilderibloggen, YES!!

Dagens konstaterande:
Jag har på tok för lite bilder i min blogg. Tycker själv om att gå in på andras bloggar och titta på bilder. Är faktiskt ganska sällan som jag orkar läsa mig igenom vad folk egentligen skriver (om det inte är nån av mina töser såklart). Därför ska jag numera silvertejpa fast en kamera runt handleden eller annat passande ställe (har inte riktigt bestämt vart än men det kommer). Nu j-vlar ska bloggen bli en riktig bildblogg, så alla kan följa mitt liv inte bara i skrift utan även i bild. Bra va, är själv väldigt nöjd med dagens konstaterande!!

Ps. Ska försöka börja med bildbloggen redan idag. Får väl se hur länge det håller. Min kusins sjukdom överengagemang har nämligen smittat av sig på en ytterst lättsmittad jag. Ds.

Pärlor åt svin..

Du, du e du e för fin. Du e, du e. Du e för fin för det trash du gillar,
Varför ska du kasta pärlor åt svin?
Du e du e för fin. Du e, du e. Du e för fin för så fula killar,
Sluta upp att kasta pärlor åt svin.

Magnus uggla, min idol?

Vaknade i morse med låten "pärlor åt svin" i huvudet. Har nu spenderat två timmar hemma sjungandes på denna sång (vet att jag är knäpp). Man kan ju undra om det har nån undermening, texten känns oväntat passande nämligen. I kväll blir det grillning hemma hos vän med hus (tror jag). Hoppas att vi kan få lite sol så man kan sitta ute en sväng också. Innan dess blir det jobb och förhoppningsvis en kaffe med pappsen.

"Fejkhelgen" har varit hur bra som helst trots allt som lyckats hända mig. Valborg bjöd på grillat, kubbutklassning och en massa skratt åt torra skämt. Som vanligt blir man hånad för att man råkar vara normallång, gentemot sina tre dvärgar till vänner. Mitt nya smeknamn är jag otroligt stolt över. Har aldrig haft ett smeknamn så det är nog mycket där stoltheten ligger, själva namnet är kanske inget man skryter om.
Gårdagen var det spel på hästar, Månsemånsen och häng med mina favorittjejer (för att sammanfatta) som gällde. Blev faktiskt en riktigt trevlig dag, trots att vi var utomhus i fyra timmars regn. Efter det blev det hem och sätta igång med världens storstädning. Lite senare kom kusin och bjöd på middag och sist men inte minst var det film i soffan för hela slanten. Stupade i säng vid ett tiden efter en lååååång dag, somnade nog på väg ner till kudden. Minns nämligen bara att jag tog av mig kläderna och sen är det helt svart.

Kom änglar...

O jag somnade den natten i tron på att allt var en del
i en kärlekshistoria.
Men det visade sig dagen därpå att jag hade gjort fel,
när jag gav dig en gloria.
Och den stund som jag kände som nära var blott alvedon
och dom himmelska ben som jag ville förtära dom gick
där ifrån.

Och den jävligaste stunden i livet var den när du gick
och allt var förlorat.
Och där satt jag med mina grön-bruna ögon och såg med blåögd blick
allt jag hade förstorat.

RSS 2.0