Lasses visdomsord..

Tiden har sin rätt att förändras där den går
och den är hos dig nu, hos dig och din vän.
Jag ska aldrig mera lägga mig med huvudet mot ditt hår
och aldrig älska dig igen.
Aldrig älska dig igen

Men nya dagar väntar med nya tidsfördriv
och allting liksom kräver mera nu.
Så ta dina minnen och försvinn ur mitt liv
älskade, älskade du.

Tråkblogg..

Idag blir det till att umgås med pappa hela dagen.
Vi har tydligen en massa ärenden att göra??
Helst av allt hade jag bara legat på en filt och läst min bok.
Fast det kanske är bra att jag blir tvingad ut i världen.

I går såg vi filmen som Maria tipsat om i sin blogg.
Den hade varit lagom bra om det inte var för Joaquin Phoenix.
Han höjde ju sevärdhetsfaktorn nåt enormt.
(Ja, jag vet han är harmynt och lite småplöfsig) men ack så fin.
Tack för tipset Maria, fler filmtips tas emot med glädje.

Sån här känner jag mig..

Idag känner jag mig:

Ledsen men ändå glad.
Tom men ändå uppfylld.
Liten men ändå stor.
Glömd men ändå ihågkommen.
Missnöjd men ändå nöjd.
Svag men ändå stark.
Ensam men ändå inte.

Helt enkelt en mycket märklig dag.

Lasse, tack för igår...

Oj vilken bra kväll det var igår.
Kan knappt finna ord för vad jag tycker om det hela.
Jag kan ju åtminstone säga att jag om möjligt nu är mer säker än förr, på att Lasse är mannen i mitt liv.
Vilken blick, vilket leende och framför allt vilka fina ord som kommer ur hans mun.
Kvällen spenderades dansades, sjungandes och klappandes framför en fint upplyst scen.

Det var en magisk kväll.
Både det faktum att det var stjärnklart och ljummet men även för att min Lasse stod där bara några meter framför mig.
Fast jag undrar lite var "kom änglar" tog vägen, men man får inte alltid precis allt man vill ha.
Jaja, jag kan inte nämna nåt som var dåligt med hans framförande.

Jag är kär, helt enkelt....

Tack Lasse för det härliga vemodet, som du är bäst på att leverera.
Var snäll och fortsätt så....

B:s hångel och jag på stranden...

Då var jag hemma igen efter några timmar i Klagshamn.
Även om det var skönt att ligga ensam och sola så blir det lätt tråkigt efter ett tag.
Läste ungefär 90 sidor i min bok, skickade ett par sms och vände och vred på mig några gånger.
Hann även med två dopp i havet och två iskalla duschar för att svalka av min överhettade kropp.
Låg nog vid pensionärsdelen på stranden, inget ögongodis men ack så lugnt och stilla.
Ända tills jag efter ett par timmar fick "sällskap" av B:s gamla hångel, några filtar bort.
Men med den ljudnivån hon höll kändes det som om hon satt på min filt.
Vilken dryg människa och stackarn till pojkvän ska vi ju inte nämna.
Eftersom jag inte orkade lyssna på hennes gnällande, tryckte jag igång Lasse i Ipåden.
(Höll på att skriva, satte jag på Lasse, hihi. Mmmm vilken tanke...)
Mmmm,lugn och harmonisk igen...

Behöver jag nämna att jag älskar min Ipåd???

Nu drar jag...

Nu gott folk drar jag och min ballongmage till stranden...
Vi hörs senare eller så.


Snart är det rutin igen..

Nu börjar semestern närma sig sitt slut.
Det ska faktiskt bli skönt att komma tillbaka till affären.
Har nu under semestern lyckats vända på dygnet helt.
Det var länge sen jag var så här oaktiv, om det nånsin har hänt innan.

Jag är nog en människa i stort behov av rutiner.
Min värld rasar samman om jag inte har ett schema att följa.
Tycker om att veta lite i förväg vad som händer i veckan.
Har aldrig varit så särskilt spontan, men har alltid trivts som den jag är.

Vissa människor pratar om att man ska leva livet spontant.
Göra det som faller en in just den dagen.
Inte falla in i ett mönster, som en myra i stacken.
Men jag gillar min myrstack, tråkig? vuxen?
Kalla mig vad ni vill men jag trivs som jag har det.


Känn pressen!!!

Idag är det ingen vanlig dag för idag är det MIN NAMNSDAG, hurra, hurra, hurra!!!

Tack till Göran som var den första att gratta mig...
...och ni andra kan ju känna pressen...

Skånes djurpark..



                         


Blekinge..



Lite bilder från vår Blekingeresa.
Minns ni då när det var fint väder och man kände att sommaren var en ganska bra sommar.
Var tog den vägen??


För kärlekens skull..


Utanför fönstret slår våren ut, marken blir grön igen.
Allt som var dött väcks till liv.
Det kan också vi, så länge vi andas.

Det är för oss solen går upp
Och lyser som guld för kärlekens skull
Solen går upp så oskuldsfull
Och lyser på oss för kärlekens skull

Ingen blir klokare av detta..

I går såg jag avsnittet när Ross och Rachel gör slut, första gången.
Man kan inte låta bli att fälla en tår, för kärlekens skull.
Det kan göra så ont och det kan samtidigt få en att må så bra.
Svårt med något som är så dubbelt.
Man kan gå som på lätta moln hela dagarna, bli glad och pirrig vid blotta tanken på honom.
Eller lika gärna vara långt ner i avgrunden och börja gråta för att det gör så ont i hjärtat.

Jag både vill och inte vill ge mig in i denna leken igen.
Fast det är kanske normalt när man blivit lämnad och lurad på samma gång.
Lite rädd för att blotta mig men samtidigt trött på att inte våga.

Detta gjorde nog ingen klokare men det var nog inte min mening i heller.


Vad hände?

Gör du slut med mig nu, eller vad är det som händer??
Jag förstår ingenting, men tydligen är det något fel på mig.
Varför??
Hoppas du blir bättre, för din skull.
Det gör ont ska du veta.
Inte för att du ska behöva bry dig om mig nu.
Försök att läka eller nåt.
Men vad vet jag, är ingen expert.....

Tänk er..

Tänk att jag har varit så här smart.
Det är lätt att vara klok när det gäller tredje person.
Borde kanske ta mina egna ord till mig lite mer.
För visst är det passande...

Är jag 14år??

Jag såg dig idag.
Du såg inte mig men det kvittar.
I bilen föll mina tårar.
Till ljudet av redemption song.
Varför skär det fortfarande i mitt hjärta när jag ser dig.

Känner mig som tagen ur vilken postisdikt som helst.
Men det gör ont och känslor är svåra att sätta ord på.

Hemsk lista över varför det är bra att ha anorexia..

1. You don't NEED food. 

2. You'll be able to run faster without all that extra weight holding you back.

3. People will remember you as "the beautiful thin one". 

4. Guys will want to get to know you, not laugh at you and walk away.

5. Starving is an example of excellent willpower.

6. You will be able to see your beautiful, beautiful bones.

7. Bones are clean and pure. Fat is dirty and hangs on your bones like a parasite.

8. The models that everyone claims are beautiful, the spitting image of perfection, are any of them fat? NO!

9. People who eat are selfish and unrealistic.

10. Only fat people are attracted to fat people. Do you want pigs to like you because you are one of them.

11. Anyone can have "inner beauty" but few can earn real beauty, inside as well as out.

12. Only thin people are gracefull

13. Underweight aka perfect body.  

14. Starve off the parts you don't need. They're ugly and they drag you down.

15. Nothing cant be fixed with hunger and weight loss.

16. Nothing tastes as good as thin feels.

17. Is food more important that happiness in life? I think not!

18. When you start to get dizzy and weak you're almost there.

19. Hunger is your friend and it won't betray you like food.

20. Food is mean and sneaky. It tricks you into eating it and it works on you from the inside out making you fat, bloated, ugly and unhappy.

21. Think of anorexia as your secret weapon.

22. Thin people look good in ANY kind of clothes.

23. Puffy cheeks, double chins and thick ankles-- aren't attractive.

24. Eating little to nothing saves you money!

25. Big people sweat more and they smell bad.

26. You'll be the envy of all the other girls.

27. All of the guys will want you.

29. You won't get sweaty on hot days.

Proana..

Jag blir så ledsen.
Har precis suttit och läst några proana-bloggar.
Det finns tydligen en massa forum på nätet där tjejer med anorexia kan dela tips med varandra.
Hur man bäst ljuger för sin omgivning, vilket är det bästa laxeringsmedlet etc.
JAG BLIR SÅ ARG OCH LEDSEN!!!!!
Jag vill bara ta tag i dessa stackars tjejer och skaka om dem.
Det är fel, man kan inte väga 40kg och fortsätta banta för att "duga".
Allt kretsar kring mat, kräkas, hur tjock man är och självmordsförsök.
Man har bara ett liv måste man då sabba allt??
Den som lider mest är ju en själv.
Usch denna hemska sjukdom!!!



Hur kan detta vara vackert och ett ideal att eftersträva???
Det är ungefär som att önska och hoppas att man ska få cancer....

One night in Kombo, eller!?

Kombos kommentar när jag berättade att jag lagt porr i bloggen:
-På mig????

Är det nåt du har glömt berätta för mig, eller!!??
Finns det nånstans i cybervärlden en het nakenvideo på min kombo??
Det värsta av allt är att här bor man tydligen med värsta heta porrbruden, utan att ens veta om det.
Skoja lätt att ragga killar med hem från krogen.
-Äh tjejen jag bor med är porrstjärna!! Vi brukar ha kuddkrig i bara underkläderna!!!

Jag känner mig som värsta Hugh Heffner, bara morgonrocken som saknas.
Ja och det gråa håret och snoppen så klart.
Jaja, huvudsaken är faktiskt hur man känner sig...

Porr!?

Detta är ju nästan som porr!!!

I alla fall för mig..
Mmmm man vill ju bara fantisera hela dagen om vad som händer efter filmens slut...
Då har jag dagens planer uppordande, yes!!

Vi gratulerar...

Idag är det ingen vanlig dag för idag är det Johnnys 24årsdag???
Grattiskramar från familjen Persson/Nilsson...


Allt är bra nu...

Nu är jag så trött att jag knappt orkar hålla mina små stackars ögon öppna...
Vi har haft projekt "extreme homemakeover" idag, jag och tusin. 
Det var dock i lite mindre skala men nog så ansträngande.
Nu har jag varm mat i min mage, te på spisen och ett finfint sms i mobilen :)

Status:
Mer än nöjd...

Du..

 
Du har så underbara ord,
Du kan le så att jag smälter
Du kan ge så att jag tar åt mig
Jag skulle gärna ha ditt mod
Jag skulle gärna ha din kärlek
men jag vänder här - förlåt mig

Om du saknar mig ibland kan du släcka alla lampor
för jag finns nånstans
i mörket.

Glömde berätta ju..

Glömde ju berätta att efter "vem där" spelandet tog vi alla en tripp till lekplatsen.
Där vi återigen gungade, lekte på klätterställningen och vikigaste av allt...

... satt och dreglade på en bänk över en PILF som skulle gunga med sin lilla dotter....

mmm

Två små krabater och jag..

Igår var jag barnvakt, två av mina brorsbarn skulle underhållas en hel dag. Ibland undrar man varför man inte har egna små krabater. Igår var en sån dag, jag hade snälla, lugna och allmänt lättpassade barn hela dagen.
Jag fick till och med dricka mitt kaffe ifred och medans barnen lekte sjönk jag ner i soffan med ett korsord.
Senare efter ett par timmars lekande, cyklande, gungande etc. slutade det med att vi alla tre låg och sov i en hög på soffan. Det är ansträngande "att vara" lektant, men tydligen är det precis lika ansträngande "att ha" en lektant.

När vi vaknat igen fick vi snabbt piggat till oss för att skynda oss iväg till kombos stall.
Där skulle det klappas på hästar, kollas in spännande maskiner etc. 
Med ögon stora som tefat såg vi även på när kombo borstade en häst.
Efter diverse utsvävningar bar det iväg till macdonalds, mätta och trötta åkte vi därefter hem igen.
Kombo och jag spelade "vem där" och min prestation var sådär får jag väl ärligt ekänna.
Börjar bli orolig att det inte bara är femkampstalangen som är bortblåst.

Efter några timmar kom bror hem till allas förtjusning.
För barnen blev det bad för hela slanten, lyckades nog smutsa ner sig en del, ooops.
Jag och kombo tog bilen hem för ombyte och sen drog jag vidare på nästa äventyr... 


Tjuvlyssnat...

Ett par ~20 sitter på sätena bredvid varandra på tunnelbanan. Tjejen har suttit och smsat ett bra tag och killen försöker lönlöst fånga hennes uppmärksamhet genom att nafsa henne i örat, leka med hennes hår och smeka henne på halsen. Till slut lägger han huvudet på hennes axel och suckar. Han borrar in ansiktet i hennes kofta och rör kärleksfullt huvudet fram och tillbaka. Tjejen tittar irriterat upp från mobilen.
Tjejen: Vad fan gör du? Sitter du och torkar av snor på min kofta?



Hundvakt...



En så här söt hund har jag fått turen att passa en stund idag.
Behöver jag nämna att jag är kär, på riktigt.. 

Nära...

Nu är det nära, väldigt nära...

Jag gör det nu, nej nu, nej nu...

Äh nej jag väntar lite till...

No air..

If I should die before I wake
It`s cause you took my breath away.
Losing you is like living in a world
with no air.

How do you expect me,
to live alone with just me.
Cause my world revolves around you,
it´s so hard for me to breathe

But Somehow I´m still alive inside.
You took my breath but I survived.
I don't know how but i don't even care.

Titta!!!


Tänk om..

Tänk om jag hde en sån här liten mops.
Så glada alla hade blivit när jag kom gåendes längs gatan.
Titta bara så söta..


Femton jordsnurr!?

Den stora frågan nu så här dagen efter filmen är om jag nånsin kommer träffa min Mr. Big.
Man önskar ju att ett ja på den frågan vore ett självklart svar, men så är kanske inte verkligheten.
Jag vill också få vara så kär så det gör ont igen.
Alla människor går runt och blir mer och mer seriösa medans jag går tillbaka i utvecklingen.
Jag känner mig som om jag börjat om från tiden då jag senast var singel, innan en viss B dök upp.
Alltså ligger nivån för tillfället på cirka 15 jordsnurr...

Jag vill inte bli som Samantha i SATC som mina vänner så glatt deklarerade igår.
Är det mig det är fel på?
Är jag för glad/sur, snäll/elak, söt/ful, hård/mjuk, seriös/oseriös, listan kan göras lång.
Borde jag ändra mig för att få Mr. Big på fall, eller är det dags att sluta ransaka sig själv nu???
Att jag haft otur är ett snällare alternativ att tro på. 
Om inget annat borde jag tänka så för min egen skull....



Åh så bra...

Vilket bra sätt att spendera kvällen på igår.
Det var en riktigt bra film, på alla sätt och vis.
Jag vill se den igen nu direkt.
Alla fina kläder, deras fina vänskap och så var den full av kärlek så klart.
Kan inte hjälpas att man fällde en tår, dock lite i smyg men ändå.
Klart rekomenderad till alla som vill gå från bion med lite lycka i magen.
Sen hjälpte det att jag efteråt fick en kinabox i magen blandad med all lycka, hungrig som jag var.
Tack tjejer för igår...



Nya planer..

Nu har jag spenderat en stund här vid datorn googlandes minkylskåp.
Nu tänker ni kanske alla, men har ni inte ett kylskåp redan??
Jo, det har vi men planen är att hålla detta hemligt för kombo.
I mitt kylskåp ska jag ha allt jag inte vill ha uppätet när jag kommer hem.
Idag hade min kombo nämligen sparat en liten, liten slatt cola.
Med betoning på liten (en klunk närmare bestämt).

Fast eftersom jag dietar mig så ska jag kanske snarare bli glad, så slapp jag det sockret.
Är i och för sig svårt att tänka så när strupen suktat efter cola hela bussresan hem, men men...


Så här kan det tänkas se ut i min kyl.
Fullt och bra, speciellt bra att det ser ut som när man lämnade det senast...

Burns, yes it burns...

Operation "bränn fett" har idag inletts med en timmes rask promenad.
Nu får det faktiskt räcka, no more godis, kakor eller annat gott för min del.
Hädanefter intas endast morötter som kvällstilltugg i det Persson/Nilssonska hushållet.
Stackars kombo som blir indragen i alla mina hittepo.
Fast om ens smeknamn är "kuddrumpan" så kan man behöva en veckas diet, minst...

Tack till tusin m.m..

Kanske ska börja med att be om ursäkt till mina kumpaner från gårdagen.
Jag blev ganska förfriskad, dock inte mer än nån annan men ändå.
Man kan ju ändå känna vissa så kallade skämskänslor, speciellt så här dagen efter.
Vi kan ju konstatera att jag hade otroligt roligt, länge sen jag skrattade så.
Dans blev det väl lite mindre av men desto mer spanande på "ovanliga" människor.

Tack till tusin som återigen ställde till med kalas.
Man har alltid trevligt hemma hos er.
Sen vill jag tacka alla fina och roliga vänner för att ni gjorde min lördag till en extra bra sådan.

En parantes bara:
Jag är på gott humör fast dock lite förundrad över att min "femkampstalang" uppenbart har försvunnit, lite som en fis i rymden. Fast vissa talanger måste kanske underhållas. Hmmm...

Kan ni tänka er...


Bara så alla vet... Jag ska bli faster!!! För femte gången men dock, jag ska bli faster!!!!!!

Vill inte..

Dagens konstaterande:
Min spellista gör ju inte mig på mer partyhumör.

Ett exempel på vad som spelas just nu:
*Against all odds
* It must have been love
* With our without you

Nu tänker ni, men byt musik då!!
Men, jag vill inte!!!!!!


..

Mina ögon för blöta för att göra epilogen rättvis.
Jag orkar inga flera ord, inga krafter för en vacker utgång.
Jag lämnar inget dukat bord....

Jo men jag mår utmärkt, tackar som frågar...

Äntligen!!!

Äntligen!!!
Jag har längtat efter att denna tjejen ska börja blogga!!!
Woohoo ännu en blogg att följa.

Tvättnazi..

Så då var de sista kläderna i tumlaren.
Lite besviken blev jag allt när tvättnazin aldrig dök upp.
Hade lite hoppats på ett riktigt bråk idag nämligen.
Är lite på krigstigen, sugen på att bli riktigt jäkla arg och få skälla på nån.
Hon kunde ju försökt sno min tvättid, nazikärringen.
Då skulle hon fått sett på andra bullar.
Jag hade till och med kunnat lägga in en och annan skallning, mitt i pannan.

Hade ju inte gjort nåt om man hade fått henne vräkt, men det är väl att kalla önsketänkande.

Jag dör....


Hihi..

Gud och Jesus satt uppe i himlen då det knackade på dörren.
Gud öppnar och utanför står Allah.
Gud höjer ögonbrynen vänder sig mot Jesus och frågar:
-Har du beställt kebab?

Hämnden är ljuv...

Kom att tänka på anekdoten då kombo åt upp MIN Magnum mandel.
Som jag så fint hade placerat i frysen för att få mysa med till tv:n lite senare på kvällen.
Döm av min förvåning när jag en minut innan filmen ska börja bara ska (lite lätt) hämta min glass.
Den ligger inte där jag lagt den!!!?? Jag börjar frenetiskt leta på hyllorna, men jag la den ju här!!??
Plötsligt slår det mig!!!
Kombo har gjort det som här hemma är lika med dödssynd!!
Hon har ätit min glass!!!

Ska nog äta upp hennes chokladbitar nu i ren hämnd...
Jag menar strunt i dieten, detta är för den goda sakens skull ju..

Eller så letar jag anledningar till att få svulla godis, vad vet jag!!?

Idag..

Dagens planer:
* Tvätta (12-16)
* Ösa båt och klippa gräs i Klagshamn (åt bror)
* Köpa kabel till datorn
* Skicka blommor åt mamma
* Lämna nycklar till moster
* Ha mat förberedd till kombo (vid 17)
* Därav måste jag säkert handla nån mat också
* Systemet????
* Hämta present till Fialisa (fast det kan jag göra efter stägning, bra va)
* Prata med en viss polis lite, kanske...

Varför känns det som om jag inte kommer hinna ens hälften.
Borde sluta ta på mig en massa, och det NU!!

Någon (egentligen) ganska oklok person sa en gång till mig.... Där ser ni något bra kom ur honom!!!
Om man bestämmer några saker som man ska göra på en dag, så blir man glad över att man hann med allt och kanske till och med lite till.
Om man gör som jag gör blir man bara irriterad över att man inte hann med ens hälften..

Ahhrg, trötta mig...
Usch jag har inte hunnit posta inlägget förrän jag kommer på fler saker jag borde göra...
Det kommer sluta med att listan är så lång att jag inte kommer orka ta tag i något av det.
Jag protesterar, sitter och ser tvärsur ut i min soffa och glor på film hela dagen.
Jag har faktiskt semester!!!! Har du glömt det!!?

Tragisk!!?

Jag har glömt berätta att jag har gått och blivit med dator.
Vissa går och blir med kille, men inte jag.

Fast det är nästan samma sak.
Vi sover tätt ihopslingrade på nätterna.
Umgås hela dagarna, utan att tröttna på varandra.
Jag blir sådär härligt pirrig varje gång jag ser den.
Ja, det är precis som att vara nykär..

Tragisk, jag??

Sadist??

Nu börjar det bli dags att göra sig redo för att hämta två små terrorister.
Och det är inte Al-qaida, det är värre än så.
Ska hämta syskonbarnen på dagis och åka till Mcdonalds.
Måste bara packa ner silvertejpen, munkavlar och INTE glömma tvångströjorna.
Borde eventuellt ta med öronproppar och valium till mig själv...

Och detta gör man frivilligt och dessutom med glädje...
Är man sadist då?? Eller bara jävligt dumsnäll??

Hörs sen (om jag överlever).

Visst är hon väl vacker!!



För att nån sa att hon inte är sådär väldans vacker... Jag hade gärna bytt med SJP.
Den stora frågan är om hon hade kunnat tänka sig att byta med mig???

Och nej jag vill inte ha era svar på det!!

Det här ska jag göra nu...



Den här ska jag se nu, har jag tänkt.
Väldigt bra, tycker jag i alla fall.

Då så..

Då så var man lämnad åt sitt eget öde igen då.
Denna gången fick man sällskap i nästan en halvtimme.
Ojojoj tänker ni, men det är sant jag lovar.
Dryga nykära kombo som har gått och blivit med kille.
Kan det vara nåt??

Och nej jag är inte bitter!!

Är det lönt..

Lönt att ha en blogg när inga inlägg blir publicerade!!!
Vad händer??

Lurad...

Den vackraste stunden i livet var den när du kom och allt var förbjudet.
Och allt som vi gjorde den stunden vill jag göra om, för det ekar i huvudet.
Och det blod som jag trodde var stilla det fick du att rinna.
Den uppgivna röst som jag nyttjat så illa fick du att försvinna.

Och jag somnade den natten i tron på att allt var en del i en kärlekshistoria.
Men det visa sig dagen därpå att jag hade gjort fel när jag gav dig en gloria.
Och den stund som jag kände som nära var blott alvedon.
Och dom himmelska ben som jag ville förtära dom gick därifrån.

Nerför backen...

Hur kan det fortfarande kännas så tungt vissa dagar???
Trodde det skulle vara över nu.
Ibland känns det som om jag sitter lite bredvid mig själv. 
Som om man är sin egen åskådare på något underligt sätt.
När man umgås med andra speciellt, jag pratar precis så som man bör.
Fast inuti rullar tankarna bara åt ett håll.
Nerför backen....

Make any sense?? 

Räddharen jag..



Usch är man världens största mes om man blir lite rädd av Morden i Midsomer???
Ensam hemma och ingen som kan stötta mig...
Nej, jag får nog sätta på Dirty dancing eller nåt, NU!!!

Här är han..



Har ni tänkt på så fint hans hår matchar min bakgrund....
Jag har...

Jag måste få mig ett ligg, och det är snart!!!

Då har jag drömt om Lasse igen!! Jag blir knäpp snart.
Inget sexuellt dock men min slutsats är att jag behöver en man.
Kan inte komma på hur det ska kunna gå över.
Skulle väl vara om man fick sig ett skjut.
Och det är nu!!

Alla frivilliga kan höra av sig på Lasses_ersä[email protected]





Helst av Lasse då men det känns relativt svårfixat...

Home again..

Jaha då var man hemma igen!
Man är ju ganska konstig, först när man kommer upp i stugan har man svårt att vänja sig vid lugnet.
Sen när man är hemma saknar man stillheten och tystnaden.
Det tar en kvart sen är man inne i allt som bör göras här hemma, alla man bör ringa, hälsa på och umgås med.

Har försökt få in bilderna på datorn men det vill inte riktigt som jag vill. Får väl göra ett försök till senare idag.

Hej så länge..

Då var det dags att fortsätta packa, snart!! Har hittills fått ihop mina egna kläder, handukar och sängkläder. Tycker det är ganska bra med tanke på att jag hatar att packa!! Än värre är att packa upp men det tar vi sen, den dagen den sorgen.
Ger mig ut på semester i detta avlånga land, redan idag faktiskt.
En riktig spontansemester, men det verkar vara en bra plan i det här vädret.
Ska försöka få tillbaka färgen som jag fick i spanien. Bara ta det lugnt, bada lite, prata strunt hela dagarna. På kvällen kanske ett glas vin och god mat, se solnedgången och sen en promenad längs grusvägen. Visst låter det som på film, romantiskt och fint. Jag och en vän på romantisk semester. Tror nog att vi båda behöver komma bort en stund.

När jag kommer hem ska jag uppdatera er med bilder och berätta om hur vi haft det.
Hoppas ni får fina dagar i det soliga vädret..


Ledig..

Då var första dagen på semestern påbörjad.
Idag har jag i stort sett inte gjort något, planen är att fortsätta så dagen ut.
Har ju lite tid på mig att ta tag i mina projekt, varför stressa?
Dessutom har jag turen att börja känna mig förkyld. Ont i halsen och lite svag feberkänning, hoppas det inte blir värre bara. Nu har jag fått på mig kläder och ska hänga med kombo till farbror doktorn.
Det blir enklare om man gör det med kläder på, har jag hört.
Får väl uppdatera er om hur allt går med mina diverse hittepo under veckan...

Peaceout  för nu...

RSS 2.0