!!!!!!

Vissa människor är bara för mycket, eller nej just det vissa är absolut helt jävla betydelselösa.
Sluta vara så jävla ego..

Tack det var allt jag ville för nu!

Dagens barn..

Nästa person som tittar in i vår butik och utropar "här är bara för bebisar", riskerar att råka ut för en riktigt hård skallning mitt på pannbenet. Och jag skojar inte!!!

Jag har i mitt 26-åriga liv hittills aldrig stött på en bebis som kan läsa, räkna, lägga 100 bitars pussel etc. etc.
Men vad vet jag, dagens barn verkar vara lite före sin tid om man säger så.

Numera röker man cigarr och läser Dagens finans redan vid 6 års ålder. För att leka med leksaker som passar ens ålder det går minsann inte. Och vi ska inte tala om att vara barnslig, det är bara pinsamt.
Eller vad säger du kusin?

Sjukt snygga killen..

Idag hade jag besök av en sjukt snygg kille från ett försäkringsbolag som ville sälja på oss lite försäkringar (som vi iofs behöver). Men saken är den att han var så snygg att jag förmodligen hade övervägt att köpa snor om det var det han hade att erbjuda. Fick verkligen skärpa mig för att inte staka mig och jag hoppas innerligt att han inte märkte mina smått rosiga kinder. Tänk att en man kan göra en alldeles knäsvag bara på ett ögonblick och endast på grund av sitt perfekta utseende. (Nu kan ni äntligen kalla mig ytlig).

Undra om det är jobbigt och vara så snygg att folk blir obekväma så fort man kommer in i ett rum.
Kan man vänja sig vid att alla av motsatt kön skrattar lite nervöst när man försöker konversera.
Undra om han ser det dom en för eller nackdel, om han överhuvudtaget vet om att han är snygg.
Vi kan ju hoppas att han är lyckligt ovetande.
Galet snygga medvetna killar brukar nämligen vara förenat med en sjukt dryg personlighet.

Äntligen har jag bestämt mig..



Det blir denna frisyren och lite nya ljusa slingor.
På Måndag är det dags, oooo som jag längtar!

Ex-radarn..

Nu när Fröken äntligen har bestämt sig för att ha livspaus så trillar förslagen in.
Hur går det till? Känner alla ex det på sig eller (vet det låter som om det är 100 killar men så illa är det inte).
Igår fick jag sms av inte mindre än två olika pågar som jag tidigare dejtat.
Väldigt märkligt att de lyckas pricka in samma dag och dessutom under min livspaus.

Undra om det finns någon form av radar i handeln på typ Jula eller Clas ohlsson.
"När ditt ex har gått vidare eller har livspaus" radarn, kanske den heter.

Det hade ju förklarat varför de alltid lyckas pricka in fel tillfälle att höra av sig på.

Sienna Millers frisyr var det minsann..




Frisyrtest...

     

     

     

Här är jag med alla möjliga kändisars hår. Tycker inte direkt att nån passar mig, ser mest tokigt ut.
Tills jag provade denna. The winner is...!!!


Funderingar kring vänskap och livet i allmänhet...

Har den senaste tiden funderat väldigt mycket över mina relationer till andra människor.
Inte bara gentemot  killar (som alla verkar tro... undra varför..?) utan egentligen alla relationer som jag har i min omgivning.

Det är ganska enkelt egentligen om man tänker efter.
Man blir otroligt påverkad av sin omgivning och därför bör man välja vem som ska finnas i den med stor omsorg. Jag vill vara omringad av människor som berikar mitt liv . Människor som bara tar energi är inte välkomna. 
Man behöver inte vara bästis med alla. Det är verkligen inget fel på att vara lite kritisk när det gäller vänner och relationer! Man delar ju sitt liv med dessa så varför behålla någon som kanske gör en mer illa än väl..?
Det är som att rensa garderoben - det finns ingen anledning till att spara på plagg som ändå inte passar längre.
Det var kanske flera år sedan de passade och numera är de kanske dessutom noppriga och obekväma.
Nej, men ni förstår vad jag menar.

Det finns många superbra människor i världen för att man ska slösa sin  tid på folk som inte ger något annat än huvudvärk och tårar. Så det så!

Vad säger ni...?

     
 
Så här skulle jag vilja ha det... Kommer jag ångra det?

Är så sugen på förändring nu. Ska ringa till min frisör imorgon och boka tid för slingor och klippning.
Frågan är bara om jag vågar klippa det så kort som agyness eller om jag fegar ur och toppar det lite bara.



Denna bilden lämnade jag till frisören vid mitt förra besök och det blev ändå ganska likt. 
Tror faktiskt att jag behöver höra vad ni tycker. Våga eller inte?

(Och jessica jag vet vad du kommer råda mig till :)

My life would suck without you..


Paus..

Svårt att förklara känslan inom mig utan att låta bedrövlig och deprimerad.
Är mer bara trött på allt, tar nog en paus och kommer tillbaka med nya krafter om ett litet tag.
Det kan ta ett par dagar, det kan ta en vecka eller en månad.
Just nu vill jag umgås med folk som känner mig och tycker om mig, som inte dömer och letar fel.
Orkar inte ransaka mig själv nåt mer nu, är kanske helt enkelt så att det inte är i mig som felet sitter.

Dagens fundering..

Smittar pollenallergi...?

Dagens konstaterande...

Sagt av vän:
-Män har två hjärnceller, båda bor i snoppen!

I´ll stand by you..

When youre standing at the crossroads
And don´t know which path to choose
Let me come along, cause even if you`re wrong

I´ll stand by you
Won`t let nobody hurt you


Igår var det dejt, idag är det Fredag...

I går var det alltså dejtkvällen med stort D. Gick på långpromenad, åt god glass och fnissade massvis (som en liten försteklickare typ). Men det var väldigt trevligt och jag som våndades så innan.
Verkligen tur att jag till slut  tog mig i kragen!

Just nu dricks det himmelskt gott kaffe på jobb och i vanlig ordning spelas den gamla dängan Carrie så här på morgonkvisten. Samma tid, samma kanal.
Snart kommer min kusin, vän och kollega tillbaka. Oj vad hon har varit saknad!
Ska bli skoj att få höra om allt hon gjort under sina lediga dagar.

Ikväll ska jag hänga med min kompis Tomas (med h). Vad vi ska göra vet jag inte än, det återstår att se.
Picnic? Bada? Kaffe på stan? Eller en blandning av allt, vi får se...

Min gamla frisyr, saknad..



Jag saknar min gamla frasiga frisyr...
Det var fint även om det var torrt.


Vem är ni egentligen...

Jag blir så nyfiken på vem ni är som läser min blogg.
Jag vet ju självklart om en del av er, ni som är mina närmaste och några till.
Men vem är alla ni andra??? Jag vet att jag har frågat detta innan men ingen vill ge sig till känna.
Förstår inte vad som är grejen med att vara så hemlig.
Det gör ju bara mig ännu mer nyfiken.
Nu har det flera dagar i rad varit exakt samma besöksantal och det gör ju att man tror att det är i stort sett samma människor som läser dagligen. Men vem är ni...???

Kvällsdopp kanske..

Igår blev en väldigt bra kväll med promenad runt hela västra hamnen och ribbersborg.
Vi umgicks i fem timmar och fick uppdaterat varandra om det mesta som hade hänt (och inte hänt) i våra liv.
Jätteroligt att se min vän så glad och pigg.
Hoppas inköpen fortfarande känns som en bra idé, tyckte du var väldigt modig.

Idag blir det nog inga besök på jobb för Fröken Persson förutom att den där mamman kanske kikar ut i em.
Maria har däremot lovat att hälsa på mig imorgon (yes!!), hoppas hon stannar lääääänge.
Efter jobb bär det rakt hem till soffan om man inte ska ta sig ut till Klagshamn för ett kvällsdopp.
Ryktet går nämligen om att det är fint väder där ute i verkligheten.
Men badkrukig som man har blivit nu på äldre dar känns soffan betydligt mer lockande.
Den som lever får se!



En fin bild på Klagshamns fina vatten..

Oj så tråkigt man kan ha det...

Så då var man ensam på jobb i några dagar.
Hade tänkt vara lite duktig och få röjt en del idag men huvudvärken vill inte släppa riktigt.
Får väl se framåt eftermiddagen om det känns bättre.

Har faktiskt redan haft några handlande kunder och det är ju alltid bra.
Speciellt när det känns som om det bara är vi "anställda" på centrat just nu.
Här ekar väldigt tomt.
Kunderna är ju lite anledningen till att man är här.

Ikväll kommer Ingrid hit och efter att jag har stängt ska vi gå på promenad.
Det ska bli trevligt, var ju en stund sen vi sågs senast.
Det var allt för nu.

Dagens fundering..

Är  klockradio i sovrummet en "bra att ha sak" man missat?

I hate this part right here...

I know you'll ask me to hold on
And carry on like nothings wrong
But there is no more time for lies
Cause I see sunset in your eyes

I hate this part right here

Igår var det Lördag, idag är det Söndag..

Mitt huvud känns så fullt av tankar att jag snart tror det ska spricka...
Orkar inte riktigt ventilera i heller, vill kanske inte ens..

I går var en trevlig och bra kväll med pasta på "Just like mama´s" och drink på Debaser.
Kvällen bjöd på trevligt sällskap, mycket folk att kika på och en del söta gossar med lockigt hår.
Sen blev vi trötta och gick hem.
Tack vännen för en mysig Lördag, du fick mig att se en del klarhet i allt tokigt som händer...!

I dag är det jobb till klockan fem och sen ska jag grilla med den där mamman.
Kan hända att man kanske kan bli bjuden på en kaffe eller promenad ikväll, vi får väl se hur det blir med den saken.
Annars har jag tvätt och sånt trams som verkligen väntar på att jag ska engagera mig.
Over and out..

RSS 2.0