Hur äcklig är denna kostymen ens???



Vill man vara utklädd till födsel????
Usch säger jag bara...

Inget vidare bra ...

Du och jag är inget vidare bra,
men jag kan inte säga nej.
Jag kanske rent av behöver dig??

Söt..


Så kan man också se på det hela...

Maskerad vad göra??



Har eventuellt lite planer inför stundande maskerad och då gäller det att ha planerat in i minsta detalj.
Hmm, vad ska man vara utklädd till då?? Finns en hel massa saker som tjejer kan vara.
Ta alla djur du kan tänka dig, alternativt alla yrken och lägg till sexy framför så har du dig en dress.
Man blir ju alldeles tokig på hur efter maskeradbranchen ligger i tiden.
Vakna upp det är 2008 och alla tjejer vill inte vara utklädda till Sexy cow.

Eller förresten har det någonsin funnits nån som ville vara sexig ko????
Nu bubblar frågorna upp, kan man ens vara sexig som ko? Hur är man som person om man tänder på kor?
Vill man ta på sig en kostym som lockar till sig zoofiler (som det så fint heter)?
Usch vilken sjuk värld vi lever i och allt detta kan man hitta på buttericks.


Som förut..

Jag försöker träffa andra
men det är inte så lätt.
Jag har försökt att tänka bort dig
på alla sätt.
Det är dags att lägga på
men att stanna känns så rätt.

Och jag vill ha dig nu
som jag hade dig förut

Nu grönskar det..

Hittade denna på Youtube.
Åh, det är ju precis så jag vill ha Lasse!
Kan se honom sittandes på min sängkant med gitarren.
Hans djupa stämma får mig att tänka på saker man inte borde.
Här kommer den då några månader försent, men ack så vacker text.

Nu grönskar det i dalens famn,
nu doftar äng och lid.
Kom med, kom med på vandringsfärd
i vårens glada tid!
Var dag är som en gyllene skål,
till brädden fylld med vin.
Så drick, min vän, drick sol och doft,
ty dagen den är din.

Sarkasmsms..

Måste bara berätta för er om hur rolig jag var nyss.
Skickade iväg ett sms till en vän som knappt aldrig svarar på mina sms.
Eller aldrig kanske jag inte ska säga men om jag får svar så kan det ta allt ifrån en dag till en vecka.
Om jag får något svar alls vill säga.

Så jag skrev så här:
Var förberedd på ett samtal i nästa vecka.
Jag har nämligen kontaktat Guiness rekordbok om att du är världens sämsta på att svara på sms.
De tyckte att det lät som om du kunde vinna hela skiten...
Grattis i förskott!!!

Håhå, ibland är jag bara så rolig..

I-landsproblem!?

Nu är det alltså bestämt att Herr Gårman även ska bli Fru Gårman. Av vilken anledning kan man ju undra??
För att vårt samhälle ska bli mer jämställt?
Ja, det är inte konstigt att samhället ser ut som det gör när vi i alla dessa år bara har haft en Herr Gårman. 
Fattar inte folk att det bara är en skylt och inget mer. Hur orkar folk ens hålla på?
Jag undrar i mitt stilla sinne hur det kan finnas nån som överhuvudtaget tycker att detta är en fråga värd att ödsla tid på.
Har dessa folk möten där de på allvar blir arga och uppbrusade över att diskutera denna "viktiga fråga".
Hör man folk rabbla argument om varför det minsann borde finnas en Fru Gårman med?
I så fall är det i mina ögon, nästan lite tragiskt.

Nu undrar man bara hur lång tid det tar innan dessa folk börjar klaga på Fru Gårman.
"Varför ska hon ha kjol? Varför ser det ut som att hon har rakade ben? Varför är hon smal?"
För att få det rätt på riktigt borde vi ha nån asiatisk version, nån mörkhyad, nån kraftig etc. etc. 
Ja, ni förstår att man kan sträcka detta hur långt som helst.
Vi har i alla tider klarat oss hur bra som helst med Herr Gårman. Jag tycker att han har uppfyllt sitt syfte på ett bra sätt.
För visst var det är väl ändå därför han uppfanns och som namnet antyder, för att visa vart man ska gå.

Nej skärpning, sluta upp med dessa tramserier och ägna tiden åt något viktigare i stället!!!!

Generad i min ensamhet...

Sitter här en Lördagkväll, i min ensamhet och är alldeles generad. Ni vet sådär som man kan bli när man ser nån göra bort sig på tv. Kanske när man sett nån som tror sig kunna sjunga i Idol, eller nån som flörtar hejvilt (på fel sätt) i Bonde söker fru. Det är en konstig känsla det där att man nästan rodnar för nån annans bortgörelse, men alla kan nog känna igen sig i vad det är jag menar. Skillnaden på kvällens rodnad var att nu var det mina närmsta vänner som gjorde mina kinder svagt rosa.

Har nämligen precis kollat klart på Midsommarfilmen 06.
För att förklara filmchangern för er som inte hade turen att vara där, så är det lite Big brother/Blairwitch projekt över det hela. Ju längre filmen fortskrider desto värre blir det. Man vet inte om man ska skratta eller brista ut i spontangråt.
Fast de söta tillfällena väger trots allt upp vad som lika gärna kunde slutat i en tragedi, Andy och Kombos (och såklart fläktens) version av "Fångad av en stormvind". Som parantes så är även Andys striptease till Timbuktu ganska charmig.

Vi blir verkligen som djur på zoo när vi dricker sprit. Vet inte om det är oss alla i kombination eller om det är mängden alkohol som intas under kvällen, som gör oss till monster. Kan inte tänka mig att vi hade bettet oss så här ibland "normala" människor (en skara som vi tyvärr inte kan räknas till).
En sak är jag i alla fall helt säker på och det är att våra framtida barn aldrig (och jag menar verkligen aldrig) får se denna film. Det håller bara inte. Filmen får låsas djupt in i nåt bankvalv med dubbla lås, alternativt brännas.

Nej förresten jag är säker på en sak till....
...det var helt rätt att vi bröt, vi ser verkligen inte ut att må bra i varandras sällskap...

You were meant for me..


I brush my teeth and put the cap back on.
I know you hate it when I leave the light on.
I pick a book up. Turn the sheets down.
Take a deep breath and a good look around.
Put on my pjs and hop into bed.
I'm half alive but I feel mostly dead.
I try and tell myself it'll be all right.
I shouldn't think anymore tonight.


En bild som minner om sommaren..


Det är vad det handlar om...

Det handlar inte om att kunna få vem man vill. Det handlar om att få den man vill ha.
Det handlar inte om att vara två. Det handlar om att vara med honom.
Det handlar inte om att gå hem med vem som helst en lördagnatt. Det handlar om att gå hem med just honom.
Det handlar inte om att vara mitt bland allt folk. Det handlar om att vara nära just honom.
Det handlar om mys i soffan och vackra händer.


Min nya bästis..



Är hon inte bara så söt.
Sällskapssjuk som få ligger hon i min säng vid mitt ben och snarkar om kvällarna.


RSS 2.0