Min baddräkt..

Jag har helt snöat in på baddräkter. Ville egentligen ha en redan förra året men då var jag väl för feg. Nu när man börjar bli smal och snygg (som om) är det den här jag ska klämma ner mig i. Det är ju lätt en sån här jag ska ligga och steka i när vi är på playan i Spanien.
Tänk er min snart brunbrända kropp i det här lilla fodralet, kan det bli bättre???

image139

Abbadejt..

Då var man ensam hemma, fast jag ska inte gnälla för det händer inte alltför ofta. Idag är det lite undanplockning inför tjejkvällen på lördag. Bäst att börja i tid för vi har en tendens att skjuta upp allt tills sista möjliga stund. Denna gång ska det dock vara annorlunda!!
För tillfället är det Fernando, Chiquitita, Knowing me knowing you av och med Abba som spelas här hemma. Det har vi kombos helgdejt att tacka för. När man träffade honom kom man osökt att tänka på Abbas greatest hits :)
Tänker inte ens ge mig in på en förklaring om varför. Muhahahahahahahahahahahahaha!!!

I morgon vid sexsnåret förvandlas annars ganska så trevliga jag till energiska lektanten Emmy. Har hört rykten om nån riddarborg som tydligen ska vara riktigt kul att leka med. Ska faktiskt bli skoj att få passa två små yrväder en stund. Även om vissa andra planer tyvärr blev uppskjutna, hoppas jag. Det blir gottis, film och sen i säng vid åtta (för barnen alltså). Själv tänkte jag se nåt barnförbjudet och svulla lösgodis till tresnåret när min bror med fru förhoppningsvis trillar hem. Man får ha förståelse för att det blir "sent" när man är ute och partajar en gång om året, klart man stannar tills det stänger!!
Återkommer med rapport om jag överlever busfröna :)


Hem eller så

Min fantastiska hemresa:
Allt började med att jag fick springa ifatt min buss som var fem minuter för tidig. Det hade kanske inte gjort nåt om det hände en gång i kvartalet, men detta händer i stort sätt  VARJE DAG. Jag som har så få irritationsmoment i mitt liv har gjort detta till ett av dom största problemen någonsin.
Andfådd och sur fick jag såklart ingen sittplats i heller, ska jag behöva stå hela vägen hem eller, tänkte jag. Men nej, jag hade tur för redan vid Davidshall hoppade folk av så jag kunde sätta mig. Problemet var bara att jag på vägen till mitt säte fastnade med min ena fot bakom/under/runtom min andra fot på nåt konstigt sätt. Detta ledde i sin tur till att jag nästan besökte en farbrors knä för en stund, men jag hann som tur var räta upp mig innan skadan var skedd.
När jag äntligen blir avsläppt på min hållplats och ska gå de resterande 67 stegen för att komma hem. (Låter konstigt men det är ganska noga uträknat). Beror iofs på vilket håll man tar, men mitt håll är 67 steg iaf. Det är vad som skiljer mellan mitt efterlängtade hem och busshållplatsen.
Då saktar en bil in och blinkar på mig med helljuset. När bilen och jag är jämnsides med varandra sitter Bmwkillen med värsta flinet och vinkar kom med sin hand.
-Jo men så att, klart att jag kommer. Vad trodde du, att det krävdes mer än en blinkning med helljuset för att få mig i säng. Då trodde du fel grabben. Har aldrig träffat på en charmigare typ än du. Vill du ligga med mig i bilen eller ska jag få följa med hem, its your call.

Kontentan:
Jag varken bor eller jobbar på Industrigatan och vill helst bli lämnad ifred.
Dessutom krävs det lite mer än så för att jag ska falla, så det så. Lägg till några slick runt munnen och en liten tutning så ska du nog se att det ordnar sig, neandertalare.

Dagens under..

Ja det gick ju såklart att publicera men mina fem andra försök ville sig inte... Skrattar gud åt mig eller..

Så känner jag nu..

Satansjävlapissidiothelvetesskitbajsfanblogg!!!

Varför vill inte mina inlägg publiceras. Vad är problemet!!!!

Dagens rapport...

Idag har jag varken ork eller lust att blogga så ni får ta en kort version av mig och min dag.

Dagens borde: Ta mig i kragen
Dagens planer: Filmkväll
Dagens "jag vill ha": Kaffe
Dagens längtan: Spanien
Dagens fundering: Potatis eller makaroner
Dagens beroende: Takida
Dagens tråkigaste: Borde städa mitt rum då det vankas besök där snart
Dagens personer: Kan inte välja
Dagens irritation: Snön som faller ute, hindrar en del av mina planer
Dagens låt: Bed of roses - Bon jovi

Potatis eller makaroner, det är frågan!!

Snart stundar ett efterlängtat besök av en viss Mr. X. Så det blir med andra ord Lund för hela slanten idag.
Hungrig, bakfull och allmänt förvirrad men det går nog över när man får chilla i soffan utan divan.

Nu ska jag vårpromenera i min fina kinasjal.. Hörs sen bloggen over and out..

Myspys..

Sammanfattning:
Jag är trött som ett helt ålderdomshem. Därför passar det bra med myskväll i soffan.
Jag och min bästa sambo har hyrt två "dåliga" filmer och köpt glass. 
Slits ändå med vissa beslut som blivit tagna idag.

Just because you feel good it doesnt make you right....

Och förresten Tusin jag är snart där, snart där......

Dagens jag..


I brist på annat att göra blev det idag en Dagens jag. Det har aldrig tidigare hänt i min blogg så håll tillgodo.


Dagens:

Frisyr: Slasfrisyren har jag fixat alldeles själv tror det eller ej.

Linne: Hittat längst in i garderoben under en massa kläder som borde få se dagsljus lite oftare.

Klänning: Köpt nån gång i min ungdom, skulle gissa på högstadietiden. Så den är sisådär 9 år gammal.

Kofta: Snodd från kombos sida i garderoben. Får passa på när hon inte är hemma, ge igen för gammal ost.

Halsband: Min finfina uggla, nyinköpt på superduper rea för endast 15kr.


And it hurts with every heartbeat..

Den här låten har jag verkligen snöat in på nu.

But I don't look back
We could keep trying
but things will never change
So I don't look back
Still I'm dying with every step I take
But I don't look back
And it hurts with every heartbeat
And it hurts with every heartbeat



Tankarna går tillbaka till den dagen innan du gick.
Ont gör det du sa även om du inte verkar förstå vad som hände.

Ny trend!!

Då var man ledig idag då, som vanligt vaknade jag klockan 07.00. Det verkar vara nån ny trend i mitt liv för jag kan verkligen inte somna om hur mycket jag än försöker. Denna dagen ska nog gå i vilans tecken, ska eventuellt på ett sjukhusbesök också men vi får se. Annars åker jag väl till sjukhuset på Söndag. Tänker på dig och tycker otroligt synd om dig, ska du veta. I morgon ska det påskfiras för hela slanten. Hela familjen samlas hos mamma och påskar tillsammans. Ska bli skoj att träffa bror med familj som precis kommit hem från Egypten.  

Dagens update:
I går blev jag trött på att vara vinterblekfis så jag bestämde mig för att "busa" mig. Det gick jättebra såg jämnt och snyggt ut i gårkvällens vintermörker. Lite värre var det idag när dagsljuset gör att mina fina gyllenbruna ben förvandlats till leopardorange fläckar. Jag får nog ägna förmiddagen åt att försöka jämna till det med ny bus-kräm. Annars blir det långbyxor och polotröja hela veckan. Känns ju lönt att man försöker göra sig brun när man inte ens kan visa en liten bit av en arm.

Kär i en skata!!?

Som ni alla säkert vet så har jag och mina vänner lite av en förkärlek för Månsemånsen (Måns Zelmerlöw). Nu har han tydligen gått och blivit kär. Det konstigaste av allt är att det inte är i mig, vad hände ens där? Nej men skämt å sido han har hittat sig en riktig skata (enligt min åsikt ska tilläggas). Dessutom är han upp över öronen kär i henne och har aldrig mött någon som det funkar så bra med!! Men hallå där ni har varit ett par i en vecka, vem är inte lycklig då!? Vänta några år sen kan vi snacka..
Usch jag är djupt besviken!! Idag är med andra ord en sorgens dag på alla tänkbara sätt.

Helt galet sex!!

image133

Helt fantastiskt vad det finns mycket sjuka människor. Att världen ser ut som den gör är kanske inte så konstigt när människor som dessa delar platsen här med oss "normala". Tycker egentligen att folk kan få göra som dom vill i sängkammaren, så länge alla är med på vad som händer. Fast ibland får det ju finnas gränser. Jag kan absolut inte se Ponyplay (som det kallas) som ett intresse jag önskar att jag hade. Hur kan man vilja "vara" häst och inte bara det utan även tända på att bära sin man på ryggen. Dessutom klär man sig i valfria utmanande kläder med tillhörande träns, svans och paradfjäder på huvudet. Kan man ha seriöst hett sex med träns och fjäder på huvudet?? Försöker se det framför mig men på något sätt har jag svårt att föreställa mig det!! (Är ganska skrattretande det hela faktiskt).
Ännu värre nästan är ju männen som tänder på sina tjejer så här. Skulle dom lika gärna kunna sexa med en häst eller?? Äh jag tycker detta verkar helt crazy men jag kanske är pryd. Kan ärligt säga att jag hade blivit sjukt oroad och äcklad om min kille bad mig klä ut mig under akten. Att använda sexiga underkläder är ju en sak, men hade han velat sexa med mig som Pippi Långstrump hade jag f-n lagt benen på ryggen. Runkar han till Astrid Lindgren då också eller?? Nej fy f-n nu börjar det balla ur här, bäst att sluta.


Vilka minnen..



Satt och kollade gamla bilder i datorn, hittade lite från invigningen av vår butik. Åh vilka minnen!! Tänk Tusin vad vi har byggt upp under denna tiden som vi har haft butiken. Vilken overklighetskänsla man hade när man stod där för första gången och "hjälpte kunder". Dessutom hade jag ju en del andra funderingar i huvudet den dagen. Kan inte hjälpas att invigningen för evigt kommer påminna om det.

Ser ni förresten som butiken har ändrats med "åren". Vi hade helt rent och snyggt, inte alls mycket på väggarna. Ser helt ljust och fint ut om man jämnför med nu. Dessutom kan man få en glimt av hur lagret ser ut och det är om möjligt ännu större skillnad. Tusin vi får fan lägga ner lite tid på att få det så snyggt igen.
Nu ska jag göra mig i ordning för en ordentlig röjardag i butiken. Rapporterar mer sen, over and out.

Vad är kärlek..


Ny kategori, Dagens I-landsproblem..

Ny kategori i min blogg är Dagens I-lands problem. Har på senaste tiden kommit fram till att ganska många saker stör mig, som när man tänker efter är ganska oviktiga. Därför behövs det en kategori där jag kan skriva av mig alla dessa saker. Kommer ni på något som ni vill se på listan så får ni väl lägga ett mail eller nåt.

Dagens I-lands problem 16/3-08:
Jag vet att många kommer bli upprörda av följande inlägg men det jag skriver nu är helt sant. Ni kommer knappt att tro mig men uppknappen på min mobil har slutat fungera!! Detta innebär att jag måste gå ner om istället för det vanliga upp om i alla kategorier i min telefon. Bara en enkel sak som att ställa alarmet på kvällen har blivit lite av ett projekt. Ännu värre när man ska ringa nån i telefonboken och man missar personens namn. Då får man börja om från början och det är GANSKA irriterande. 

Lösning:
Sluta gnäll och var istället tacksam över att du ens har en mobiltelefon. Dessutom kan du ju försöka uppskatta att alla andra knappar fungerar (hittills, återkommer om annat problem skulle uppstå).

Ps. Det är tjejen med den ofungerande uppknappen (i filmen) som har skrivit inlägget (brevet) Ds. 

Favoritpolis nummer ett..

Världens grymmaste polis genom tiderna Gunvald Larsson har ju sagt en del bra saker genom åren. Tänkte att ni skulle få ta del av några coola citat här i min blogg. Jag har ju hittat dessa genom min nya grupp på ansiktsboken "Gunvald Larssons fanclub". Kan man vara medlem i nån bättre förening, skulle inte tro det. Hoppas vi ska ha möte och att han tänker komma och hälsa på, hade varit riktigt najs.

Favoritcitat:

"Håll käften annars häftar jag upp dig på väggen och ramar in dig"

"E de du som e den där Gunwald Larsson.
"Det sa jag när jag satte på bandspelaren, men ditt närminne sitter väl i förhuden.."

"- Vart ska du, Gunvald?
- Jag ska ut. Om Moberg frågar så är jag nere på Åhléns och misshandlar snattare, hej!"

"-Å nu e jag jävligt trött på ditt förbannade jävla skitsnack. Antingen berättar du EXAKT vad du vet annars kommer kommisarie Beck här gå ner å boka ett rum på akuten för där kommer du komma in jävligt snart!

-Har du husrannsakan?
-Neej, men jag har kort stubin!

"Nu är det dags för klarspråk din jävla bönrullare"

Mannen i mitt liv..

Frågan är om jag ens behöver nämna att jag redan är saknig efter en viss påg?? Ni som känner mig väl och har "turen" att umgås med mig vet det säkert redan. Det var inte många timmar sen han åkte i från mig och redan är man helt snyftig. Jag fick i alla fall en "hej då puss" vid elva tiden, det är bara 4 timmar sen. Med en enkel uträkning är det bara ca. 249 timmar kvar tills jag får nästa puss. Oj vad länge det kändes!! Det är bara att förbereda kombo och tusin att jag nog blir extra dryg denna veckan då varje mening jag uttalar kommer börja med "jag saknar...". Helt plötsligt kommer alla inlägg i bloggen att handla om mannen i mitt liv och hur tomt det är utan honom, eller nåt. Nu är det ju officiellt, vi är tillhops (wooooo suset går genom publiken).
Förstår inte varför man ska åka skidor så långt borta i från mig bara, kan det verkligen vara nåt?

Har absolut ingenting att göra på jobb. Alla kunder som kommer in verkar leta efter saker som vi inte har och om vi kan tänkas ha det så är det fel färg eller nåt. Kund kommer in och frågar efter snuttefiltar så visar man sina fyra modeller. Nej jag hade tänkt mig en ljusgul med lila nyckelpigor på, tyvärr. Väldigt specifika önskemål med andra ord, ganska svårt att tillfredställa allas smaker!!

I kväll kommer Ingaplinga hem till mig på mat och mys. Kan nog tänkas att det blir några glas vin och en hel del killsnack. Speciellt med tanke på att jag känner mig helt ensam och övergiven (shit vad det är synd om mig). Ska bli roligt att höra hur Inga har det med sin nya kille (som man bara fått en femminutersglimt av än så länge). Ska bjuda hem lite vänner snart så man dels får se alla nya pojkvänner, dels så man får visa upp min fina fina...

Nördar..

Kul Maria att du skaffat blogg. Tar det dock inte som en komplimang att du ber Jessica om hjälp att blogga, vad hände med att fråga mig med?!!
Ni andra är nördiga tycker jag, en hel massa besökare har man men bara tre som ger sig till känna!!
Jag får väl fortsätta med att vara nyfiken då, har ändå mina aningar om vem ni kan tänkas vara, så det så!!

Vem är ni?

Ni börjar bli några stycken som läser min blogg. Jag är jättenyfiken på vem ni är.
Har faktiskt ingen aning eftersom dom enda som lämnar kommentarer är min sambo och min tusin!!
Tycker gott ni kan skriva nåt då och då. Det blir trevligare att blogga om man får respons nån gång ibland.

Lite extra lycka till idag Mr. X som ska på anställningsintervju.
Hoppas det går bra, håller min tumme (svårt att hålla båda och blogga samtidigt).

Soffdepp..

Helgen har varit lugn och bra igen! Snart får jag väl ta tag i mitt liv och börja göra saker igen som man gjorde förr. Skyller på att det fortfarande är vinter och jag inte vill/orkar ge mig ut på äventyr. Fast vi vet ju alla vad det egentligen är som ligger bakom det hela.
Idag blir det grubbel, grubbel igen. Vet varken vad jag vill göra eller hur och när. Vet knappt om jag ska eller inte ska ens en gång. Med andra ord är det ganska svårt att bestämma något med mig idag.

Låten som spelas här hemma idag är i alla fall denna. Hörde den igår (i akustisk version dock) men grymt bra är den i alla fall. Nej nu dags för dusch och invikning av tvätt. Sen ska jag väl deppa vidare i min soffa eller i nån annans, vem vet!!

Just because you feel good
it doesn`t make you right, oh no.
Just because you feel good,
still want you here tonight.

Bubbly..

It starts in my toes,
makes me crinkle my nose,
where ever it goes,
i always know,
that you make me smile,
please stay for a while now,
just take your time,
where ever you go.

Bada tillhops såklart..

Så skönt, pratade med hantverkarna i  morse och nu ska vårt badrum vara klart i kväll. Detta innebär att från och med nu kan man duscha hemma i sitt egna hem. Åh som jag har längtat efter detta!!
Jag och sambo har pratat om att fira detta på Fredagkväll med lite rödvin och ett gemensamt bad. Frågan är om vi får plats tillsammans i det "lilla" badkaret eller om det känns för tajt?
Det söta är sambos kommentar när jag föreslår det hela:
- Jag tycker ju inte om rödvin, får så ont i huvudet då. 
Som om det var det största problemet. Du är söt du sambo som kan tänka dig en fredagkväll med mig i badkaret!! Vi kanske ska göra slag i saken och ingå partnerskap när vi ändå är igång. Tror faktiskt att vi hade sluppit en hel del av dessa missförstånd som lätt sker när man umgås med det motsatta könet. Du kan väl tänka på saken. Jag vet en viss försäljare som hade blivit galen om han fått veta att hans drömmar var sanna.

I kväll ska jag hänga en sväng hemma hos Bönan, kanske blir bjuden på nåt flådigt (hoppas det). Helgen ska annars spenderas med lite blandade vänner. Får tyvärr inte träffa Mr. X förräns på Söndag men vad gör man när båda har planer på olika håll. Dessutom är det bara att vänja sig till den stundande resan. Snyft.
Återkommer med en update om hur badet och annat har gått. Over and out.

Så det så..

Hur förvånad blir man när ens lilla hantverkare minns att man varit hos frisören!!?
Det första han sa i morse när vi möttes i hallen var:
- Så fin du blev i håret!! Snyggt när det är så mörkt.
Så alla ni som aldrig minns att säga nåt om mina nya frisyrer. Här har ni killen som ni jämförs med. Man får känslan av att han antingen är gay (vilket inte verkar troligt) eller att han är ute efter nåt. Ska nog tala om för honom i morgon att jag inte har några pengar om det är det han vill ha. Har i heller ingen bil eller annat som kan vara bra att låna. Usch vad tragiskt det här blev när man börjar stapla upp det. Meningen var att göra ett positivt inlägg om hur glad jag var att han såg frisyren och så slutar det med att jag känner mig ganska patetisk. Det enda jag kan erbjuda är sexuella tjänster och det brukar jag ju skicka min sambo på att utföra.


Hemlig agent i röda string, jag??

Hur störda försäljare kan man ha på en skala!!? Ringde en nyss, du jag drömde om dig inatt.. Du hade röda string och kuddkrig och så var du undercoveragent. Jag vet inte vad jag ska ta mig till nu...
Amen, jag har ett tips:
*Bjud ut din fru på middag, lite tända ljus eller nåt. Se för f-n till att få till det och sluta dröm om mig.

Ska tilläggas att han faktiskt är snäll trots sina uttalanden och en av våra favoritsäljare då han är den enda som är något så när "ärlig". Han har pratat sex med oss sen första gången han var här och på nåt sätt kommer han undan, för att han faktiskt är ganska charmig.  Dock vill jag helst inte vara en del av hans sexuella fantasier, så är det bara!!

Sambo:
Jag kan tänka mig att se råttatouille (hur det nu stavas) i kväll men du får uppdrag att hyra etc. Jag vet inte vad jag käkar, får väl bli gröt i värsta fall :) Ska spinna så jag är dock inte hemma förrän efter åtta så det blir sen filmvisning. Hade egentligen tänkt göra något så inspirerande som att städa garderoben i kväll men jag kan väl vänta. Hade problem i morse att ens öppna den utan att mina byxor attackerade mig. Slutsats, det är jobbigt att vara mig!!

With you...

Så i väntan på vaddå...
Helgen har varit hur lugn som helst, mycket mys i allmänhet. Vi hade till och med mys på jobb i Lördags, massa ost och trevligt besök. Problemet när man har spenderat en helg ihop med dig är att det blir så tomt nu när du inte är här. Men jag har terroriserat min kära sambo med mitt tjat hela dagen istället. Nu håller hon på och lagar middag till mig (bortskämd som man är), det luktar smaskigt ska ni veta.
I morgon är det frissan direkt på morgonen, sen blir det väl jobb och som avslut på en förhoppningsvis bra dag ett spinningpass. Ska faktiskt bli skönt att få tränat ordentligt.

Till helgen blir det fest, tror jag. Får väl höra mig för först så att alla kan men jag vill faktiskt ut och dansa nu. En repris på vår slagthuskväll hade suttit fint tycker jag. Fast det är ju lång tid kvar tills det är helg igen, denna är ju inte ens slut än. Vill ju hinna träffa en viss Mr. X också innan han åker och lämnar mig helt ensam och övergiven, snyft. Nej, jag ska nog klara ut det också, är inte helt beroende än även om det kan verka så :) Om inget annat så kan vi kanske har vår efterlängtade tjejkväll då, när jag är skidänka.

Nej nu kallar sambo, maten är klar och det är bäst att lyda här hemma...

Du är..

Du är doften av viol, du är restskatten från fjol.
Du är en helt fantastisk tjej du är Beatles och Leila K.
Du är glad och elegant, du är laktosintollerant.
Du är strösslet på en glass, du är det roliga i hasch.
Jag kan diska laga mat, vara i tid och aldrig sen och jag tycker det är jättekul att lyssna på problem.
Du är änden på min fantasi, du är brödet man vill lägga korven i.
Du är hej och skepp och hoj, du är sodastreamad oboy.
Du är allt en man kan få, du är bättre än die hard 2.

Kan man få en sötare, knäppare kärleksförklaring ens. Förstår inte varför hon fortfarande är tillhops med den där Kristian Luuk. Jag hade fallit som en fura (om man varit singel och några år yngre) så är det bra.

RSS 2.0