Du ska inte tro det blir sommar..

Eftersom så många andra bloggar om vår urtrista sommar måste jag också nämna några rader om hur less jag är på detta. Det är ju inte bara det att det envisas att regna varje dag utan det är jäkligt kallt också. Hur normalt är det att ha polotröja, jacka, jeans och strumpor i slutet av juli och ändå stå och huttra vid busshållplatsen. Jag blir galen på detta väder, var tog sommaren vägen???? Du ska inte tro det blir sommar ifall inte nån sätter fart, vem är det som ska sätta fart (undrar jag)?? Jag kan göra vad jag kan för att få fart på "puckot" men jag måste ju få veta vem det är jag ska jaga. Borde ta kontakt med den där Ida och se om hon minns vem det är sången handlar om. Förmodligen är det en stressad själ som har fullt upp med att få igång allt annat så sommaren måste ha fallit ur planen helt enkelt. Nu skickar jag en liten påminnelse att jag faktiskt ska ha semester snart och skulle bli otroligt tacksam om du kommer ihåg att sätta igång den tills dess. Förstå hur sjuka folk kommer vara i vinter annars, om dom inte får någon sol alls på sommaren menar jag. Det påverkar mer än man tror.
Plan B är annars om där är nån snäll människa där ute i världen som känner att dom vill förbarma sig över mitt välbefinnande i vinter så blir jag inte ledsen över en "bjudresa". Gärna för två så jag kan ta med min behövande vän Inga också, vet att hon vill ha sol desperat mycket.
Tack för mig.

"Bad girls for life" kvällen..

     

Tack Jenny för våra fina presenter!!
Dom får vi använda fler gånger, det blev ju en lyckad kväll (tack vare linnena???)
Jag använder min andra present flitigt i alla fall, passar finfint i min nyckelknippa.

Tears in heaven..

Would you know my name
If I saw you in heaven
Will it be the same
If I saw you in heaven
I must be strong, and carry on
Cause I know I don't belong
Here in heaven

Beyond the door
There's peace I'm sure.
And I know there'll be no more...
Tears in heaven

The botten is nådd..

Dagen efter tjejkvällen med stort T. Hur vi alla fem lyckades bli så kalas är för mig ett under. Endast två av fem klarade av en hel utekväll, eller klarade av och klarade av (hehe). En somnade innan utgång, en åkte direkt hem och en (jag då) var ute i tjugo minuter och åkte sen rakt hem till sin säng och somnade som en stock. Vad dom andra två hade för sig orkar jag inte ens ta upp här, men dom verkade ha haft kul så mycket kan jag ju säga. Nu måste jag sluta festa så hårt, idag är brytpunkten i mitt liv. Ska faktiskt ha två vita helger på rad nu, plus att jag i Gisslöv ska försöka dricka med måtta. Fattar inte ens varför man ska festa över sina begränsningar. Det är inte så att jag gör bort mig totalt. Mer att hur kul har man när man får åka hem och sova för man har lyckats bli så rund under fötterna att till och med vingla hem är svårt. Nej nu är det nya tider, något har hänt med mina alkoholvanor sen jag blev kombo. Vi har nog bara haft en vit helg (kanske två) sen vi flyttade in i Mars, det säger en hel del.


Hon är fem i elva telefonen den ringer, försöker återfå min energi men formen försvinner. Ut i en bakfylla blandad med ångest. Jag säger samma sak för sextusenandrade gången och jag ska aldrig mer göra så jag känner så här. Det kvittar vilken fest det är, hur många jag känner där. Jag svär om jag bara kan klara idag ska jag ta mig i kragen och vara så glad.
Deppig som jag är börjar jag tänka på annat som gör mig ännu ledsnare och jag är nästan förbannad,men det som inte dödar mig blir jag ju starkare av. Det är dags att styra upp skiten och göra smartare val, innan det går för långt . Nu är jag desperat. Jag vill ju se till att göra nånting bättre av denna korta tiden vi har här på denna planeten kan man inte gå runt och skapa sina egna helveten.

Jag och min gravidmage på disko..

Ikväll är det utgång med brudarna. Ska bli fantastiskt trevligt om min gravidmage bara kan lägga sig. Inte jätteskoj om folk tror man har barn på väg när man står i baren och sippar på en GT eller nåt. Dessutom lär man inte vara så poppis hos det motsatta könet, hmm. Jag vet ju hur det känns med tanke på Freddes kareoketal, hur killarna fick skräckblicken (mmmm najs). Ska ta min magmedecin och vila en stund, hoppas det ordnar sig. Annars sänder jag ut ett stort tack till modevärlden för att det är inne med pösiga A-linje klänningar, perfekt att dölja min stackars mage med.

Utflykten idag var supertrevlig förresten, vi var på tekniska museet och kolla in varenda (tro mig varenda) liten pinal. Gärna sånt som går att snurra på eller dra i det gillar man om man är tre och sex år. Helt plötsligt kom Alex med en röd spak i handen, var har du hittat den?? Öhh den satt fast här på båten men den lossnade när jag drog i den. Kan ju vara för att man inte ska dra i den, eller för att många andra innan oss också dragit i den och nu pallade den inte trycket längre. Vad säger man, jo lägg den här!! Sen smet vi fort som attans där ifrån innan nån arg tant kom springandes. Jag var även med i ubåten, jag som har sån klaustrofobi men vad gör man inte för sina älskade brorsbarn. Sen blev det pannkakor, flädersaft och lek i det kända piratskeppet.
Efter det åkte vi till Limhamn och köpte världens största glass med karamellströssel (vissa hade till och med strössel i  i byxorna). För att sumera dagen var det en jättemysig dag med bror och familj helt enkelt.

Inga ord är nödvändiga..

212918-72

Javisst gör det ont...

Då, när det är värst och inget hjälper,
Brister som i jubel trädets knoppar.
Då, när ingen rädsla längre håller,
faller i ett glitter kvistens droppar
glömmer att de skrämdes av det nya
glömmer att de ängslades för färden  -
känner en sekund sin största trygghet,
vilar i den tillit som skapar världen.

image71

Lediga helgen..

Då ska man vara ledig på lördag och söndag, hur sjukt är ens det. Var så länge sen jag hade två lediga dagar i rad att jag knappt minns när det var. Ska åka på utflykt med min bror och hans  familj på lördag. Vet inte vart men det blir säkert kul var vi än ska. Är mest för sällskapet inte så mycket var man hamnar som har betydelse. Sen blir det grillning och efter det utgång med töserna, hoppas faktiskt på chokladfabriken. Där hade jag urkul förra helgen, kan i och för sig haft att göra med min kraftiga promillehalt, då jag har hört att mitt sällskap inte hade alls lika kul som jag. Vi får väl se vad vi kommer överens om, men en sak är säker och det är att jag vill dansa (massa). På söndag är det tänkt att jag ska hälsa på Mari och hennes lilla familj. Sen är det som alltid, städning innan fest, städning efter fest, tvätttid etc. Det där vanliga tråkiga som man inte alls vill ägna sin lediga helg åt, men som nog är ett måste. Vi tvättar så sällan hemma hos oss att det varje gång är ett mount everest berg med kläder i hela lägenheten. Vart man än tittar hänger det tvätt, så drygt. Borde ta oss i kragen och göra det lite oftare, så det inte blir så sjuka mängder. Kanske kan bli bra nu när Jess börjar plugga, hädanefter blir du tvättansvarig och jag blir.... Ja det kan vi komma på sen, jag vill ju också ha ett ansvarsområde annars känns det orättvist.

Sen är jag nog lite nervös för hur det ska gå i butiken. Har världens bästa hjälpare men det är lite svårt att lämna ifrån sig allt när det inte är till Carro. Det är inte lätt för dom att hoppa in en lördag i kvartalet. Inte så konstigt att dom inte hittar på lagret, det gör ju knappt jag. Tror faktiskt att allt kommer gå galant, men man har ändå en liten pirr i magen.

Heja, heja, heja till dig och ditt lag. Hoppas ni tar hem den stora guldiga pokalen i år, hade glänst finfint på ditt rum (om man nu får nån ens). Ni var grymma förra året och i år lär ni vara ännu bättre, håller mina tummar så mycket jag kan.

Världens goaste lilla trollunge..

         


Ängeln i rummet...

Det bor en ängel i mitt rum
hon har sitt bo ovanför mitt huvud
hon gör mej lugn
och hon viskar till mej
allt det jag säger dej

Det bor en annan i min kropp
hon har den vackraste av själar
hon är kärlek och hopp
och hon berättar för dej
hur mycket jag älskar dej

Det bor en ande vid min fot
som blåser värme över huden
det kittlar och du såg att jag log
men när hon andas på mej
är det för att du ska komma
och värma dej

Här är jag med allt det andra
som gör en människa hel
och jag hoppas
jag hoppas att du orkar
och att ängeln i rummet
det är henne
du ser

Populär eller ej?

Säger detta allt om ens egentliga populäritet? Man har ett inlägg om att man behöver nån att se en film med, typ 20 besökare och 2 frivilliga!!! Antingen säger det en hel del om hur "trevlig" jag är eller så är det fel på filmen, eller så har jag skumma vänner helt enkelt. Hmmmmm, detta tål att tänka på. Är faktiskt lite besviken på vissa som faktiskt borde erbjuda sig, ni vet vem ni är. Får kanske ändra min filmsmak för att få fler kompisar, eller så får dom helt enkelt ta mig för den B-films älskande person jag är.

Så duktig jag har varit idag, skönt att äntligen slippa illamåendet, har hunnit en hel massa på jobb. Fast det är mer röjning imorgon som gäller, kan ju vara bra om man hittar "något så när" på lagret (vad vet jag). Nu har jag precis kommit hem efter ett "skönt" dopp i Klagshamn, iskallt var det. Svårt att komma förbi den där kritiska punkten om ni förstår vad jag menar. Nu är det dags för ett gott vin och förhoppningsvis lika god grillmat, med trevligt sällskap. Kan knappt bli ett bättre avslut på en bra dag.

Imorgon är det ny grillning med mina spontant nyinköpta kläder. Hoppas på soligt väder och att jag är på lika fantastiskt humör då som nu. Med rätt sällskap går det mesta att ordna. Hoppas du vill vara med hade varit kul att se dig eftersom det var ett tag sen nu. Har ju inte varit hemma på hela veckan när du velat besöka mig, men i morgon slipper du inte undan så är det bara.

Dirty dirty..




Nu känns det som om det snart är dags att se Dirty dancing. Är på det humöret nämligen, om det nu finns nåt som kan kallas "Dirty dancing humör" (nu gör det i alla fall). Var en stund sen man såg den, måste ju vara säkert en månad sen om inte mer. Kan bero på att det inte har funnits nån direkt tid att krypa ner i soffan och sätta på favvisfilmen med stort F.Och när tiden väl funnits har det väl varit fel sällskap. Är inte många grabbar som tycker den är speciellt sevärd (vilket jag kan förstå i och för sig). Får väl se om man kan övertala nån stackare i veckan... Alla frivilliga kan ju anmäla sig här på min blogg. Valet av person presenteras i nästa inlägg eller nåt.

Tankar..

Jaha, då sitter man här på jobb och mår dåligt. Skulle ju göra så mycket idag som jag inte kunde igår då jag hade grymme huvudvärken. Man ack nej, idag mår man illa istället. Magen ser ut som om jag är i sjätte månaden (med tvillingar). All min energi går åt till att vara trevlig mot kunderna så dom trivs hos oss, blir trevligt bemötta och i förlängningen handlar (det är bra). Tyvärr kusin så pallar jag inte röja järnet som var planerat från början, men du vill kanske hellre ha mig frisk än ett städat lager kan jag tänka mig.

Tänker på dig mycket, undrar hur du/ni mår. Hoppas att allt kommer ordna sig på bästa sätt. Är inte kul att se dig så ledsen när man vet att man inget kan göra åt saken. Hoppas du vet att du kan säga vad som, när som. Vill finnas här för dig även om jag inte kanske alltid vet vad jag ska säga, men vem vet det egentligen. Ibland kanske det bara räcker att man är.

Längtar även till nästa vecka då saker ska ske som länge legat i luften. Fast vem vet det kanske inte blir något av det den här gången i heller, konstigare saker har hänt. Vet att jag egentligen inte borde få nåt hopp när det har ändrats så många gånger förut. Men det är ju jag i ett nötskal (dunka huvudet blodigt tema).
Skärpning från din sida önskas.

Usch vilket negativt och tråkigt inlägg det här blev, men för att sammanfatta det hela så är jag sån just nu. Negativ och tråkig, gråter utan anledning och är allmänt överkänslig. Är väl den tiden i månaden plus att man är jäkligt utarbetad (eller nåt). Förlåt alla ni som drabbats av mig idag ska försöka bättra mig till imorgon. Skärpning även från min sida är önskvärd med andra ord.


(Du är finast men det vet du redan)
 

Dagens bästa fråga, om inte årets..

-Vad händer om nån tar nåns marsvin som nån har i ett koppel och sätter dit en falukorv istället?
-Öhh, dom blir väl ledsna kan jag tro.

Alltså ungar var får dom allt ifrån. Vad attans ska man svara på en sån sak. Ibland kan man önska att man hade sån fantasi, livet hade nog blivit mycket roligare. Jag tyckte i alla fall att denna kommentar gjorde min dag mycket bättre. Tack käre brorson för dina kluriga funderingar.



Listen to your heart...

Listen to your heart
When he´s calling for you.
Listen to your heart
There´s nothing else you can do.
I dont know where you´re going
And I dont know why,
But listen to your heart
Before you tell him goodbye.


Varför ska det vara så svårt att lyssna tills sitt hjärta. Känns som många delar i kroppen pratar samtidigt, så svårt att veta vilken del man ska följa. Hjärtat säger en sak, huvudet en annan. Alla pratar samtidigt, hur ska jag kunna höra vad nån säger. Det blir bara ett enda sorl av allting, vissa ord kan jag förstå men jag får inget samband i det hela. Som en vän för ett tag sen sa, den lilla rösten nånstans långt ner i magen har oftast rätt. Sen jag började följa den har allt varit enkelt. Problemet är nu att jag hör den men desperat försöker få den att vara tyst. Vill inte höra, vill inte följa den, orkar inte nu helt enkelt.

Dagens låt är inte så svårt att lista ut (Listen to your heart-Roxette).

RSS 2.0