Stackars hon..

Stackars hon som flyter med
som aldrig lärde sig ta sats.
Hon som ägna all sin tid
åt nåt hon inte ville bli
för det var bara där det fanns en plats.

Tankerensning..

Idag snurrar en massa tankar i mitt huvud. Vet inte om det beror på veckan jag är på väg in i eller om det är funderingar på en massa andra saker som spökar. Igår var trevligt även om det inte alls blev som vi hade planerat. Alla tjejerna var sjuka så det blev bara jag och Inga kvar till slut, fast vi fick en mysig kväll tillsammans i alla fall. Det är som du säger, först nu känner jag hur mycket jag har saknat dig. Får ta oss an din födelsepresent snart också, längtar faktiskt. Kvällen avslutades med en kopp te i Lund och det kan väl aldrig vara fel. Blev faktiskt glad av det du berättade, med din mamma alltså :)

Idag blir tredje dagen ensam på jobb Tusin är fortfarande dålig. Jag håller på att få krupp här snart, speciellt idag när man verkligen skulle behöva nån att rensa tankarna med. Äh jag får spinna bort dom ikväll eller nåt (faktiskt dags för spinningpass nummer två ikväll!!!!!!!). Inte lika kul när man är själv men vad ska man göra?? Alternativet är att dra ut kombo på joggingtur ikväll men hon verkade inte må alltför bra igår. Kanske dumt att utmana ödet och jogga dagen efter. Jaja jag har några timmar kvar tills jag måste bestämma mig.

Vissa saker du säger gör lite ont ska du veta. På ytan kan man verka oberörd men inuti är det inte lika helt och läkt som det ser ut.

Ingen soldat.....

Himlen faller ner, det svider till där kniven skar. Jag har varit vaken hela natten, känt om hjärtat sitter kvar.
Jag har litat på imorgon som en troende tror. Jag skulle gjort så annorlunda om jag gick i andra skor.

Jag är ingen soldat, har inga vapen att ta till. Inga korståg jag vill gå, ställ mig inte i ett led. Du får mig aldrig att stå still, jag fungerar inte då. Jag är ingen soldat, jag tänker inte så.



Varför ska man inte kunna skriva ett inlägg utan att få dödshot på mobilen?? Orkar inte förklara mig mer nu så är det bara .Dessutom kan man väl vara glad för min skull att jag verkar vara på gott humör och mår bra för en gångs skull. EGO!! Ge upp nu och sluta tro att allt handlar om dig hela tiden, blir faktiskt irriterad av dina påhopp. Är det så jobbigt läs nån annans blogg då t.ex. Jessicas. Hon har goda recept till och med :)

Mmmmm...

Nu har vi såna här i ugnen..
Är det bra för beach 2008 looken eller... Äh strunt samma gott är det i alla fall. Har du tur tusin så tar jag med några på jobb i morgon. Bra uppladdning inför spinningpasset, hehehe..



Trist Martin att jag inte kan komma men du kan kanske dra ihop en tjejkväll till så vi får vara med. Hade varit roligt att se dig snart ju.

Söndagstankar..

Då var det söndag och vackert väder. Idag känns som en bra dag att spendera i joggingspåret eller ute på promenad. Får väl höra med kombo om hon är sugen. Igår var mysigt, promenad med en hand i min. Film i en famn så trygg och varm som det bara kan vara när det är riktigt bra. Lösgodis och film intogs i min soffa medans stormen härjade utanför. En lagom bra och lugn Lördagkväll med andra ord. Blev bara lite förvånad över hur kvällen blev för alla andra. Känns som man är ganska tacksam för att man blivit bjuden eller ens tillfrågad om folks planer. Det som hände får mig att börja fundera på en massa andra saker. Blir ledsen och besviken för allt som aldrig blev av med en viss person. Förstår bara inte riktigt vad som ens hände i somras. Tänker på dig ofta även om du helt har slutat bry dig, trist nog. Skyller på en massa andra saker som jobb etc. men ett sms eller ett kort samtal ska man väl klara av ändå. Förstår att det bara är bortförklaringar men den egentliga anledningen känns konstig. Du har väl roligare saker att göra förmodligen. 
Trodde vi var kompisar bara, det är allt.

Dagens borde:
Träna
Dagens planer: Söndagstraditionen ikväll (myspys)
Dagens "jag vill ha": Hmmm, ja vad kan det vara. En viss person här hos mig kanske....
Dagens längtan: Sommaren
Dagens fundering: Vad sysslar folk med egentligen. Är jag naiv eller tänker alla människor bara på sig själv hela tiden. Dags att vakna upp och inse vad man håller på med.
Dagens beroende: Pussarna från söt...
Dagens tråkigaste: Klädhögen som ska in i min garderob
Dagens personer: Middagsgästerna som känns som "riktiga vänner" just nu och kombo såklart.
Dagens irritation: Ni vet nog vem ni är
Dagens låt: Du hade tid - Lars Winnerbäck

Gymfjantar..

Ett litet extra inlägg kommer här tillägnat Tusin.

Gymmet:
När vi efter mycket flamsande och när "yra som höns" imagen var avklarad i receptionen kom vi äntligen ner i omklädningsrummet. När skorna ska på trillar nåt intressant ut ur Tusins sko, kan ni gissa vad?? Jo, ett påskägg. Detta leder till mycket skratt om hur den hamnat där och att nästa gång ska julepyntet med.
Efter det ska vi ta oss till spinningsalen. På vägen frågar vi en som jobbar där om vart den kan befinna sig.
Då svarar han:
-Om ni börjar röra på er kan jag säga till om det är varmt eller kallt.
Nu undrar jag om vi ger ett skumt intryck eller om folk bara tycker det är kul att skämta med oss. Till och med i Kina råkade vi ut för "den hemlöses spratt". Känns som om vi drar till oss konstiga händelser. Har aldrig i hela mitt låååånga liv varit med om så mycket knas som nu sen vi startat det här ihop :)
Har en känsla av att folk tyckte vi var lite dryga på Sats. Ingen skrattade åt våra skämt om julpynt i skorna. När Tusin skulle flytta sina saker för att nån skulle komma in i sitt skåp, var kommentaren jag tar mitt påskägg inget att ens dra på smilbanden åt (tydligen). Sen hjälpte det ju inte att vi stoppade upp hela in/utgången när vi tittade på instruktionsaffichen om "hur man använder sin pilatesboll på bästa sätt". Det blev en massa skratt när jag försökte föreställa mig min Tusin i uppochnervänd ställning på sin rosa pilatesboll. Hahahaha, jag skrattar än men ingen annan förstod. Fick bara ett surt ursäkta slängt i nacken.Torra människor helt enkelt. Bara för att man gymmar måste man väl inte bli helt bitter, eller?? Är det så vi kommer sluta. Utan att veta om det står vi kanske nu på kanten, snart faller vi in i "bittragymhumöret"?? Kan se det framför mig om en månad står vi där tillsammans och fnyser åt nån som har trevligt. Usch hemska tanke.



I´m alive..

Då var jag här igen.. Jo det är sant jag överlevde spinnigpasset!! Kunde till och med ta mig av sängen helt själv i morse. Något jag inte trodde jag skulle klara av i går så som jag tog i. När jag var som tröttast och verkligen kämpade på för kung och fosterland hörde jag instruktören:
-Nu är det snart dags för återhämtning och sen är det bara andra halvan kvar. Kom igen nu!!
Är hon tokig, jag har redan använt alla mina extra förråd av styrka, kraft och energi men där fanns mer kvar och ge. Blicken fokuserade jag på en fläck i golvet och i huvudet hördes (som ett mantra) tänk så fin rumpa du kommer ha till sommaren, tänk så fin rumpa du kommer ha till sommaren, tänk så fin.....
Ser faktiskt fram emot nästa pass..



Jag kan inte hjälpa dig upp, kan inte lysa upp den väg du springer. Jag kan inte vagga dig varm och lugn

Fruktan på hög nivå..

Idag var då dagen som den gamla fetknoppen Jag ska bli snygga, heta, vältränade Jag. Nu är det ingen återvändo, bara en timme kvar tills det fruktade spinningpasset börjar. Tycker iofs att spinna är ganska trevligt men har man inte gjort det på ett år så tar det ett par gånger tills man faktiskt uppskattar själva passet. Andnöd och megasvettning är inte direkt nån av de saker som jag räknar till trevlig fritidssysselsättning. Får verkligen se till att komma loss nu så man kan känna att man utvecklas. Det blir väl nåt core-pass och Tusin ska försöka tvinga med mig på nån dansaeorobic (eller vad det nu var). Skriver och berättar mer sen om hur det gått, nu dags för kaffe.

Roligt...

Roligt att mitt besökarantal ökar så som det gör, fortsätt med det. Problemet är att jag känner hur pressen gör detsamma. Får väl slänga ihop nåt inlägg snarast. Tills dess håll ut orkar inte nu nämligen.....

Bokstavskvällen...

       



Har man inget att hitta på en kväll har vi ett tips:
Ta fram lite likör (alt. valfri spritsort), en kamera och en råtthatt. Fjanta sen lite så har man sig en helkväll.
Det var länge sen jag skrattade så att tårarna rann åt ingenting.
Tack för den töser....
Och sist men inte minst grattis till Jessica som kom in!!

Det var inte Lasse i papier mache...

Min födelsepresent från Jessica var följande för er som undrat:
Jessica hade snickrat ihop tre ramar med låttexten "du är den jag kunde vara". Sen hade hon skickat in en förstoring på ett foto på oss. Blev jätteglad!! Så här fint har vi i vårt kök nu.


        

Bilerna blev väl sådär, vissa på sned och andra med konstiga blixtar i men ni fattar principen.

Dagens..

Dagens humör: Glad, stolt över mina prestationer
Dagens borde: Baka en kaka till fikan i eftermiddag
Dagens frisyr: Hästsvans
Dagens klädsel: Jeans och T-shirt
Dagens planer: En hel massa firande på olika vis
Dagens "jag vill ha": Blommorna som dom ringde och sa att dom skulle leverera imorse
Dagens längtan: Min tjejfest på Lördag
Dagens fundering: Många konstiga tankar rullar
Dagens beroende: Hmmm gissa
Dagens tråkigaste: Tvätta??
Dagens personer: Alla som hör av sig idag, tack så mycket!!
Dagens irritation: Jag nämner inga namn
Dagens låt: Allt i min nya Ipod :)

Hihihi..

Jag ska få Lasse i papier mache, jag ska få Lasse i papier mache, jag ska få Lasse i papier mache...
Kan hålla på hur länge som helst, så glad är jag för min present.
Kombo du är medveten om hur ledsen jag kommer bli om jag inte får honom nu!! Har redan bestämt var han ska stå i lägenheten. Han är väl i naturlig storlek hoppas jag, annars passar inte hörnet som jag valt åt honom. Är speciellt nyfiken på hur du har fått till en viss kroppsdel. Jag menar hakan då alltså, tro inget annat. 
Oooo som jag längtar, alla kommer bli helt avis på mig och min "Lassedocka".

Tusin du har ett mail som väntar på dig :)

Den högre makten..

Det finns en högre makt trots allt. Har suttit hela kvällen och glott på grammisgalan. Ju längre programmet fortlöpte desto argare blev jag här hemma i soffan. Lasse var ju nominerad i alla kategorier (nästan, utom årets kvinnliga) och vann inget alls!! Hur gick det till frågar jag mig....
Men sist av allt delades årets låt ut, framröstad av svenska folket och då vann han såklart. Om du lämnade mig nu med Miss li, fantastiskt. Jag och Jessica blev rörda till tårar och dagens "gråta en skvätt" är avklarad.
Kvällen slut allting gott.

Spännande liv man har..

Det var därför det var så mycket poliser ute i mitt joggingspår ikväll.
Tur att jag inte råkade stöta på honom. Jogga med yxmän är inget jag har som favoritsysselsättning. Även om det kanske hade varit bra för konditionen, tempot hade ju förmodligen ökat en del.
Ska det vara så förbannat svårt att få känna sig lite trygg i sin egna j-la hemstad. Ska fan ta och flytta till nåt öde ställe, Tollarp känns ganska lockande. Efter dokumentären jag "såg" eller hur det nu var.
Nej nu dax för dusch, sen säng.

2007.

Året som gick.


Gjorde du någonting du aldrig gjort förut:
Blev sambo med min bästis.
Höll du dina nyårslöften:
Har aldrig några riktiga, så det vill jag inte påstå. Bli snygg och smal räknas nog inte!!?
Blev någon av dina vänner föräldrar i år:
Ja, i stort sett hela min bekantskapskrets bestämde sig för tillökning verkar det som!!
Dog någon som stod dig nära:
Ja, min mormor.
Vilka länder besökte du:
Danmark, Kina (kan hända att jag glömt nåt senil som man är).
Finns det något du saknade 2007 som du vill ha 2008:
Hmmm, kan nog vara nåt som fattades...
Vilket datum från 2007 kommer du alltid att minnas:
2:dje Juni förändrade mitt liv, mer än så säger jag inte.
Gjorde någonting dig riktigt glad:
Midsommar i Gislöv med världens bästa/roligaste kompisar.
Musik som alltid kommer att påminna dig om 2007?
Bonnie Tyler-Total Eclipse of the heart (den har vi skrålat mycket till)
Även det mesta med Lasse har gått varmt här hemma på stereon. Sen är det en artist till som påminner mig om 2007 men det kan jag inte berätta för det är hemligt.
Var du gladare eller ledsnare jämfört med tidigare år:
Började ledsnare, avslutade med gladare. Ett år som kommer gå till historien som mest händelserikt.
Vad önskar du att du hade gjort mer:
Varit mer med vännerna, men svårt när jag är jobbar mest hela tiden. Tränat men det blir 2008-projektet.
Blev du kär:
Jodå ett par gånger...
Vad önskar du att du gjort mindre:
Gråtit och gnällt till mina närmsta girls. Ni vet att jag är tacksam för allt ni gjort.
Favorit program på TV:
Morden i Midsomer.
Största musikaliska upptäckten:
Lars Winnerbäck utan tvekan.
Hur skulle du beskriva din stil 2007:
Hängselklänning eller??
Vad fick dig att må bra:
Min sambo, mina fina vänner, sommarens partajande.
Vilken kändis var du mest sugen på:
Lasse.
Vem saknade du:
Mormor.
En värdefull läxa du lärt dig i år
Att lyssna till rösten i magen.

Bla bla bla...

Attan Manhattan vilken urtråkig dag detta är. Jag brukar inte tycka att det är skoj att vara ensam men denna dag tar nog alla pris. Nu har det dessutom börjat snö/regna eller nåt så de få folk som gick i stan har nog för länge sen gått hem. Har inte varit en enda person här inne på en hel timme och jag har fått ett mail på hela dagen. Fattar fortfarande inte vad alla har för sig. Nu när man behöver sysselsättning håller dom sig väck, förutom under min lunch då såklart. Fick äta kall falafel, mmmm smaskens!!

Tusin lite info för dig:
¤Jag har slagit förra årets dagskassa redan men eftersom den var typ "en body och två badskum stor" så är det inget att bli exalterad för.
¤Planar för att börja ta ner julen imorgon men idag är det totaloinspiration som gror här på Barnkammaren.
¤Jag säger bara you owe me big time. Vissa "kunder" som vi turas om att hjälpa har JAG fått ta nu när du inte är här. Väldigt smidigt att ta semester nu när vissa tvunget ska "hälsa på" (nämner inga namn).

Jösses vad tankarna rullar efter gårdagens äventyr. Jag är nog ganska ovan vid det här med dejting, fast jag vänjer mig nog. Nu dags för kaffekopp nummer sju, behövs för att hålla huvudet upp och fötterna ner en fantastisk dag som denna. Over and out.

Ironi eller??

Dagens horoskop:
Andras sällskap är något som nu gör dig gott, så sitt för all del inte hemma för dig själv och uggla!! 

Till ironin hör ju att jag är alldeles ensam på jobb. Har inte ens några kunder att ta mig an. Var håller alla hus!!??

Min elake vän..

Uppdatering för er som bryr sig. Idag fem dagar och det funkar fortfarande bra. Hade en liten svacka igår då jag började gråta helt utan anledning. Man blir lite känslig när man har tagit bort en så stor sak ur ens liv. Men som tur var har jag min kombo till hands, efter två minuters självömkan var allt glatt igen. Många som slutar säger att det är deras bästa vän som försvinner. Fast det är en ganska elak bästa vän, som bara tänker på sig själv. Sabbar ens hälsa, tar ens pengar och det enda man får tillbaka är dålig andning. Nej, jag har nog bättre vänner än så.

Nästa vecka är jag alldeles ensam på jobb hela veckan. Om nån av er har lite tid över får ni gärna barmhärtiga er över mig och hälsa på. Då hade denna veckan kanske inte kännts så olidligt lång och tråkig. Har iofs lite saker att göra men ändå. Man kan bli lite socialt störd av att vara ensam hela dagarna när man är sällskapsberoende som jag. Till slut går man där och pratar med sig själv, blir lite arg eller resonerar högt för sig själv. Störd var ordet. Har ju numera en psykolog i sammanhanget. Hon kanske skulle ta sig an mig och göra en bedömning. Fast å andra sidan, vill man ens ha svaret....

OOOOOOOOOOOOO imorgon är det bara en vecka kvar tills jag fyller år!!!!!!

Guds gåva till kvinnan...

Varför män kissar stående...

När Gud hade skapat Adam och Eva hade han två saker kvar som han tänkte ge till dem.
Gud sa:
-Jag har två saker kvar att ge till er, den ena är konsten att kissa stående...
Adam avbröt:
-Jag vill ha den, det skulle vara riktigt kul, livet skulle bli mycket lättare och roligare!
Gud tittade på Eva som nickade och sa:
-Varför inte, det är inte så nödvändigt för mig.
Så Gud gav Adam den här gåvan. Adam skrek av glädje, hoppade upp och kissade runt om, skvättande på väggarna och sprang till stranden och kissade och beundrade mönster han gjorde i sanden.
Gud och Eva tittade på Adams glädje och Eva frågade Gud:
-Och den andra saken du skulle ge bort som gåva!
Gud svarade suckande:
-Hjärnan Eva, hjärnan.

Hahaha hittade denna på en annan blogg. Kan det bli mer sant än så här frågar jag mig.

Oförändrat läge...

Idag känns det mot all förmodan precis lika jäkligt som det gjorde igår, men skam den som ger sig. För er som bryr sig så kan ni få köpa hur mycket presenter ni bara vill nu eftersom jag är bäst helt enkelt.
Och ja Martin din ide om vad du skulle ha med hem till mig från Zimbabwe eller var det nu var funkar alldeles super. Då får jag ju nån som jag kan slänga över lite ansvar på. Kan sköta hemmet och inventeringen på jobb till exempel, utmärkt :)

Nej nu ska jag käka, måste även ha tid till att förbereda mig mentalt för vad som komma skall ikväll. Man ska tydligen behöva se nyårsfilmen. En massa toppade kompisar som sjunger galet falskt på singstar, kan det bli värre undrar jag!! Tveksamt är ett ord som genast poppar upp i huvudet. Jaja återkommer mer en annan dag.
Tack och hej leverpastej (citerat Berts betraktelser, boken jag tydligen ska få när jag fyller 25  bast om en vecka)

Aaarghhhh...

Fattar inte DU att det är JAG som bestämmer!!!
Jag får toss när mina personligheter bråkar med varandra. Försöker lyssna till den "gode" men det är svårt när den "onde" pratar mycket högre. Vad fan ta mig från detta helvete nu, pallar inte med detta mer. Så lätt att vara stark och rättvis emellanåt lika svag och envis andra stunder. Idag har varit berg och dalbana utan dess like. Nej nu går jag och deppar nån annanstans. Hoppas imorgon är en bättre dag.

RSS 2.0