Att göra eller inte göra, det är frågan..

Då var det då lördag igen och man ställs inför samma dilemma som varje helg. Ska jag ta mig för något idag eller ska jag helt enkelt bara göra det som hela min kropp skriker efter VILA!!! Det tråkiga i det hela är att lördagen är den enda dagen i veckan som man kan vara uppe hela natten och leva loppan. Alla andra dagar i veckan ska man ju upp till jobb dagen efter. Man kommer inte ifrån att man är trött på lördagar men hur roligt blir ens liv om man bara ska ligga i soffan hela tiden. Vila kan man ju göra när man blir pensionär (vilket inte känns alltför långt borta just nu).
Vi har faktiskt börjat samla pensionärspoäng, strunt i vuxenpoäng vi går direkt på pensionärerna. Började igår så vi får väl se hur ställningen ser ut  om ett tag. Tjejerna tyckte att jag låg rätt bra till som ser På spåret. Inte för att jag följer det men det har hänt mer än en gång att jag sett det (kan väl hålla med om att det är lite varning på det).
Det kanske inte är kris än, men om man en dag kommer fram till att senaste skivan man köpt var sven-ingvars greatest hits och att det som retar upp en allra mest är alla dessa barn som för ett jäkla liv på lekplatsen när man själv försöker vila middag är det nog dags att inse fakta.
Tillbaka till grundproblemet jag får nog ta mig i kragen  och ge mig ut på äventyr idag känns det som.
Annars sitter man väl där en dag på hemmet och ångrar sig.....

En gott skratt förlänger livet!

212918-3

Måste ju sätta in en söt hästbild till min stackars Jessica som faktiskt trillat av sin pålle...

Han är allt en liten söting...

LättklättMåns 6Måns 4Måns 3


Tänkte att jag skulle ha nåt i min blogg som intresserar min kära kusin.... Nu verkar min blogg inte lika ointressant längre, eller?  Man kan ju inte tycka annat än att han är en liten mumsbit. Sen är det rätt kul för jag vet hur irriterande en viss person tycker att det är att jag har Måns i min blogg!!! Ha, ha (ibland är det kul att vara störig)
Hoppas på en bra dag nu när Måns har spritt lite "glädje" här på jorden!

Min nya sambo!!

212918-3


Är det konstigt att man börjar tro att djävulen är på besök i våran lägenhet. Har tagit sig in i "vår" katt och härjar runt bland våra möbler som en annan besatt.När man ser denna bild förstår man varför jag tvekade att flytta ihop med jessica och hennes två ständiga följeslagare. Nu är dom iofs. mina ständiga följeslagare också, vart man än går är dom vid ens fot. Men man vänjer sig väl!!!!

Tompa och jag i nyårshatt

212918-1

Nu var det tydligen dags för mig att börja blogga..

Min kära svägerska har ju inspirerat mig till detta med blogg. Innan var jag skeptisk till det hela, men hennes är så trevlig, kan ju bara inte låta bli att skaffa en själv.
Får väl se hur länge det varar (för alltid) känns det som nu, men känner jag mig själv rätt så är det snart inte lika intressant längre. Brukar tröttna rätt snabbt på sånt här.

Idag är det tråksöndag, veckans värsta dag. Ingenting känns skoj och man har en hel veckas slit framför sig igen. Är inte lätt att hinna med allt man vill när man jobbar sex dagar i veckan. Men nu när jag har blivit kombo kan jessica ju ta hand om allt hushållsarbete så kan jag leva loppan. (Bra plan!! säg inget till jessica bara)
Nä nu får jag nog hjälpa henne att packa in vår tvätt i garderoben. Tvättade tolv maskiner (lite överdrivet men det kändes som tolv och det är känslan som räknas) igår och nu har vi tvätt i precis hela lägenheten.
Hela 78 kvm rentvätt som ska sorteras, vikas och hägas på galgar. Jippi!! precis vad jag är sugen på nu....
Hade varit skönt om man kunde trolla. Då hade jag bara sagt hokus pokus och nåt magiskt ord, så hade lägenheten varit skinande ren och kaffet färdigt. Ska nog försöka öva upp mitt sjätte sinne. Vad vet man har kanske oanade talanger, har aldrig undersökt det....
Hoppas, hoppas.......

Får väl återkomma med rapporter om hur det går med min magi, ha en bra söndag....

RSS 2.0