Vilse me holm

Så mycket vi har varit med om idag. En hel massa shopping i en enda affär, haha varför finns inte den här kan man undra då hade vi ju sluppit hela denna resan. Köpt ett irländskt paraply av en tant på gatan som verkade lite kriminell. Hon hade nog snott folks paraply och stod nu och sålde dom helt fridfullt mitt på öppna gatan, häleri nästan. Sett Stefan Holms lookalike full på huvedbangården dessutom matandes duvorna. Det är inte alla som får vara med om det under en livstid (att nästan se Stefan Holm alltså). Vi skulle haft bildbevis om inte Tompa bangat ut i sista sekunden, kunde i och för sig blivit pinsamt. (Stackars kille han måste ha undrat när vi gick förbi fyra gånger stirrandes). Det blev tyvärr inga wienerbröd det fanns inte utrymme i det fullspäckade shemat. Fast jag lyckades få i mig två lattar och en supergod kyckling (med sallad) på Jensens böfhus plus en "lagom" stor öl. Det tål att tänka på om vi ska ge oss av på nån mer resa tillsammans i framtiden med tanke på vårt superba lokalsinne. Hur lyckas man gå vilse på ströget fyra gånger på samma dag. Vi lyckades till och med gå in i samma affär tre gånger utan att märka det. "Vi har varit i en sån här affär innan" eller vi har varit i exakt denna affär innan bara det att vi inte vet var vi är, var vi ska eller var vi varit. Jag har alltid trott att jag har bra lokalsinne men så verkar inte vara fallet. Insikten kom väl till mig i Peking, tur att jag hade min välorienterade kusin med mig annars hade jag väl varit kvar än. Sittandes i nåt hörn gråtandes med vår felkonstruerade karta.

Boys, boys, boys...

Måste börja med att skriva att eftersom jag är dålig på att bestämma mig så fick alla killar i min topp tio lista hamna på delad första plats. Hur ska man kunna välja vem som är snyggast av dessa grabbarna!! Alltså här följer världens sexigaste män plats ett till ett, se och njut. (Så Lollo se och jämför nu).

212918-22
 Plats 1: Definitivt  Sveriges sexigaste man, macho macho man...


  Plats 1: Sexigaste piraten i världshistorien.

  Plats 1:  Säger bara en sak, vilket package den mannen är/har.

   Plats 1: Mmmmm fler dykfilmer tack.


  Plats 1: Enda anledningen att jag såg Miami vice, vilken handling???


  Plats 1: Verkligen en anledning att följa lite hockey.


    Plats 1: Mmmmm vilken body och vilket magarin den grabben har.


  Plats 1: Och en anledning att följa mff, men vilket namn!!


  Plats 1: Mmmmm like, oc maraton hemma undrar varför!?


   Plats 1: Charmig man med orden rätt i mun, kan bli sexigt.

Tusen pussar till dig..

Snart kommer han som tar dig med storm.... Läs bara här länken nedan hihi..
Tack älskling för mina fina presenter, du är den bästa jag vet...
Puss och kram Din

http://www.metro.se/se/article/2007/05/24/18/4315-45/index.xml

Köpenhamn here we come...

Imorgon blir det Köpenhamn, perfekt ställe att skingra tankarna på en stund. Även om det var länge sen jag mådde så här bra. Lyssnar som vanligt på samma låt hela tiden, hemma vid datorn, på väg till jobb i mp3n i stort sett all vaken tid (utom när jag har sällskap såklart, fast ibland även då). Just nu är det Heart med alone som spelas på repeat här hemma. Förra veckan var det Wilmer X med "Vem får nu se", innan dess Anna Ternheim med "Shoreline" och innan dess Timbuktus "Lika barn leka bäst" osv. osv. Ha ha, sjukt att man är så tråkig. Lyssnar jag inte på den så nynnar jag på den, sitter lite fast på hjärnan vilket kanske inte är jättekonstigt eftersom jag lyssnar på den nån timme om dagen. Men på nåt knasigt sätt hjälper den mig vidare borde vara tvärtom men så är det inte.
Känner ro med den låten.

I hear the ticking of the clock
I'm lying here the room's pitch dark
I wonder where you are tonight
No answer on the telephone
And the night goes by so very slow
Oh I hope that it won't end though
Alone
Till now I always got by on my own
I never really cared until I met you
And now it chills me to the bone
How do I get you alone

Så då var det dags för lite shopping i vår närmsta huvudstad. Ska faktiskt bli riktigt skoj att åka på utflykt hela dagen. Vi får säkert jättetrevligt imorgon (mp3n är avstängd garanterat hela tiden) så länge jag får min kaffedos med jämna mellanrum. Tur att jag har dig med mig som är så otroligt bra på danska (nu stänger vi karusellen eller hur var det...) så du kan beställa en stor latte till mig på närmsta fik. Hoppas det blir fint väder hela dagen så jag kan jobba lite på min bränna när vi går in och ut ur affärerna. Väderrapporten säger i och för sig nåt helt annat men jag är i förnekelsestadiet i så mycket annat att  jag lika bra kan fortsätta även i det här fallet också. Skriver förhoppningsvis imorgon och berättar om alla mina fynd jag gjort och alla goda wienerbröd jag ätit. Fördelen är ju att man slipper åka tåg hem man kan ju rulla, med min diet så är det snart så åtminstone.Hoppas hoppas...

Nyfiken i en strut..

Nu börjar jag bli nyfiken på er alla som smygläser min blogg. Ni kan väl lämna lite spår efter er så man vet vem ni är. En kommentar här och där hade ju inte skadat. Kram kram


Carro tusin fyller år idag....

212918-20

Hmmm...

Har en underlig känsla av att vänta på något som aldrig kommer. Eller så är det något som fattas? Har svårt att definiera känslan. Den gör mig orolig och rastlös inuti.

Nu är det dags....

Hoppas så mycket att det blir av ikväll, att jag äntligen ska få se midsommarfilmen. Det var ju bara ett år sen men det är bättre sent än aldrig har jag hört. Hoppas att vi kan fira årets midsommar på samma plats som förra året, det var helt perfekt i min smak. Lollo du får fjäska för din lilla mamma! I år kommer bara en sak vara annorlunda, första året som singel, fast kan man klara nyår utan nån att pussa på så ska man väl klara midsommar (fast det är ju inte helt sant kom jag på, det blev faktiskt nån puss). Det är en stund kvar, jag kanske är lyckligt gift vid det laget. Har faktiskt en hel månad på mig och i den takt som allt händer nu så finns möjligheten helt klart. Sommarkramar till er alla.....

Vad hände ens här...

Man kan ju undra varför man ska dricka sprit så envist när man uppenbarligen inte tål det. Fast kul hade vi i alla fall och det är ju huvudsaken. Tror faktiskt att alla som var med kan instämma på att vi hade roligt. Dagen efter var sådär när man för första gången i sitt liv pratade med ullrich hela morgonen
(Jenny vad hände ens där??) Jag skyller allt oavkortat på dig, du är farlig för alla i din närhet så är det bara.
Men är det singelår 2007 så får man banne mig anstränga sig. En sak som är bra är att sommaren äntligen är på väg. Bara en månad kvar till midsommar (wiiiwaaa, årets fest). Idag har det varit jättevarmt, solen har varit framme nästan hela dagen. Det gör ju åtminstonde lite skillnad på humöret. Är jättesugen på att göra nån utflykt till helgen, är kanske ledig på lördag för en gångs skull. Kanske Köpenhamn, eller en liten biltur med min kära mams, eller åka och hälsa på nån av mina bröder. Vad vet jag nåt måste jag ju göra med min lediga dag. Tänk om man nu hade haft nån att hålla hand med, då hade ju en promenad på stan kunnat bli super, eller kanske till och med blekingestugan hade gått att låna. Kanske årets första dopp hade varit möjligt att genomföra även om jag är lite rädd numera när man inte ser botten på sjön. Kanske där bor ett sjöodjur eller nåt annat trevligt, vad vet man när man inte kan se, då tar fantasin alla möjliga sorters uttryck. Annat var det när man var liten, då simmade man allt man orkade runt i sjön från morgon till det var dags att nanna. Ja man förändras och tur är väl det, fast ibland hade det varit skönt att få vara 10år igen. Inga major problem, sommarlov på väg och en massa lek och bus i päran. Haha det var tider det. Kommer ihåg när man lekte pusspjet så enkelt det var. Inte en massa allvar, man bara tog sats allt man kunde och jagade ifatt den man ville ha. Nu ska det bjudas på drinkar, flörtas och hållas på först, sen blir det bara klydd. Nä minsann kärlek var lättare när man var liten.

Du vet själv...

http://www.youtube.com/watch?v=Gawdjmxdssk&mode=related&search=


Inflyttningsfest...


Lilla du..

Du är allt en knasig filur, tänk att jag har haft sån tur.
Att du in i mitt liv kom, har jag tänkt om och om.
Liten, söt och bara sju, endast åldern är annorlunda nu.
Vem hade för 17 år sen trott, att vi ihop skulle bott.
Alla hyss och allt skoj, säger bara oj, oj, oj.
Tänk om våra mammor hade fått veta, då hade vi nog nya vänner fått leta.
Denna sommar ska det åter festas, nu ska levern på riktigt testas.
Vår vänskap varar livet ut, den tar aldrig slut.
Även om du flyttar till Skara, måste du när jag ringer svara.
Vill bara att du ska veta, du kommer alltid vara min favorit speta.  
Så glad att du in i mitt liv vandra, kan faktiskt glömma alla andra.
Min bästa vän är du, men det vet du ju.


Tema Emmy...

Varför är det alltid så att det man vill mest, är det som är sämst för en. I alla lägen i mitt liv oavsett är detta ett genomgående tema. Det som man mår dåligt av, eller som ganska garanterat kommer göra ont är det som lockar mig mest. Vad är det för spänning jag söker?? Man blir ta mig attan aldrig klok på nånting, men det är väl det som kallas livet (har jag börjat förstå). Meningen har nog aldrig varit att man ska lära sig hur allt ska vara, att man ska börja förstå, se ett mönster. Om man hittade den gyllene koden som gör livet lätt att leva hade man varit nöjd då? Förmodligen inte, då hade allt säkert blivit tråkigt istället. Saknar faktiskt vår dagliga kontakt (knäppis) även om vi gör varandra illa så vill jag ändå. Just nu verkar det inte funka så tyvärr. Tänk att allt skulle sluta så här, det hade man väl aldrig trott. Hörde något bra igår, när man närmar sig slutet av något kommer man alltid att tänka på början. Det är precis så det känns, sitter och tänker tillbaka på allt knasigt vi gjort tillsammans. Ja, du vet själv. Vem vet, kanske en dag när allt har lagt sig och vi båda har insett att äganderätten faktiskt är uppsagd för en bra stund sen (som Kent sagt, kontraktet är slut) att det kan gå lättare. Ska bli spännande att få träffa denna människa som nu upptar all din tid. Förmodligen kommer jag inte tycka att det är lajban men det är nog ganska naturligt kan jag tro.

Vem får nu se alla tårar på din kind, vem får nu se dom mot din hud?

Idag är det Tomas 25årsdag, grattis grattis!!!

212918-10

Vår fina familj...

Då var man hemma efter barnpassningen, nya Anna Ternheimskivan på stereon och en stor kopp kaffe framför datan. En riktigt skön söndag, snart ska jag och Ingrid åka och hälsa på familjen Pelinder. Få snusa lite på en bebis, snart kommer det en till och sen kommer det en till snart efter det. En hel massa bebisar födda 2007 med andra ord. Får kanske börja överlägga med Jess här hemma om vi ska ingå partnerskap och ploppa ut lite egna bebisar. Vi hade kunnat ha ett fint litet hus på landet, ett rött med vita knutar. Bara ett litet hus med stall, åkrar så långt ögat kan se, närmsta grannen kan man kanske skåda med vår nya kikare (inflyttningspresent). En massa små söta barn med rosor på kinderna, ett par fina hästar, några katter och en svart labrador. Där kunde vi trivas, leka med barnen, rida långturer på våra fina Bröderna Lejonhjärta pållar. Baka bullar av vårt egna malda mjöl, av vete som vi själva sått och odlat på vår åker (pax inte köra skördemaskinen bara). Ja det hade varit nåt, all stress hade varit som bortflugen. Ska vi göra en deal (Jess), om vi inte har hittat mannen med STORT M tills vi är 30 kan vi göra en alternativ familj. Låter ganska fint, fast nu tänker du att vi får vissa problem som vem ska tillfredställa våra kvinnliga behov? Fast jag har lösningen på det också, vi har två supersnygga killar anställda på gården 20h i veckan. Egentligen för att sköta trädgården etc. sen kan du ju själv lista ut vad vi har dom till. Detta var minsann ingen dum idé jag har kommit på så här på morgonkvisten. Det är lite förvånande för mina bra ideér brukar aldrig dyka upp förräns närmare kvällstid. Borde kanske gå och köpa mig en trisslott för idag är kanske min "lucky day".....

Barnpassning....

Ikväll var det då dags för barnpassning. Jag och Jess ska passa mina goa brorsbarn och kolla in melodifestivalen samtidigt. Försöka åtminstone, när man är sex och fyra är det svårt att sitta still längre än tio minuter åt gången, om man inte äter glass (och det är svårt även då, man kan springa med glass tro mig). Myror i brallan är väl en underdrift när det gäller ungar med en hel massa spring i bena. Ska konstigt nog bli skönt att jaga ungar runt i huset med wettextrasan och torka där dom spillt, få sår i öronen för att Sofie ska berätta nåt hon tycker är jätteviktigt med en decibel som gör att det knastrar i öronen. Finns väl inget som gör en mer glad än ungar. Ska bli kul att få leka i trädgården lite, det saknar jag nu när jag bor i lägenhet. Jag och Hannes ska öva på att skjuta mål, stackarn har ju börjat träna fotboll och behöver nog öva upp det där med målkänslan, då kommer ju jag väl till pass (öhhh). Sen blir det uppstigning klockan sju på söndag morgon, Hannes ska vara med i en fotbollsturnering och blir hämtad åtta. Varför vid denna okristliga tid och på guds enda vilodag (kan man undra)??? Har en känsla av att jag förmodligen kommer försova både mig, Jess och barnen, bli tvungen att kasta på hannes fotbollskläderna (en strumpa av varje eller så) trycka i honom en macka och i panik förklara för (stackars) Joels mamma om hur min klocka inte ringt!! Tur att man känner sig själv. I såna här lägen känns barn inte som nåt jag har på min önskelista, det är inte prioritet ett åtminstonde. Klart att jag vill ha barn och bli en kanelbullsbakande mamma med ett röd och vit rutigt förkläde som alltid är glad (hmmm) men det får nog dröja några år till.

If...

If I lay here
If I just lay here
Would you lie with me
And just forget the world
Forget what we're told
Before we get too old
Show me a garden that's bursting into life
Let's waste time
Chasing cars
Around our heads
I need your grace
to remind me
to find my own

Tragiskt, vaddå tappat allt vett...

http://www.posh24.se/britney_spears/britney_spears_-_dags_att_byta_personal_shopper



Tror faktiskt att hon lider av nån psykisk sjukdom på riktigt. Stackarn, nån borde ju ta sig an henne. Har verkligen gått från supersöt popstjärna till ett tvättäkta trailertrash. Klädstilen är ju lätt fixat men det är nog som dom säger dags att avskeda den otroligt dåliga stylisten om hon ens har nån. Annars är det hög tid att anställa en!!! Till och med jag hade kunnat göra ett bättre jobb.

Desperado.....

Tänk så annorlunda livet blir när man tar bort dom två sakerna som upptar det mesta av ens tid. Lätt ingenting att ägna all sin vakna tid åt, tankarna rullar och jag känner mig mest som levande död. Det som innan var viktigt för mig har antingen redan försvunnit eller är på väg bort. Nu börjar det bli dags att det händer nåt riktigt kul och omvälvande, kanske en söt grabb eller en trevlig fest (mer än så begär jag inte, inga höga krav här inte). Äh jag kan komma på tusen olika saker som hade varit roligare än det jag sysslar med just nu. Mina tankar rör sig mest runt rökning och knasiga grabbar som jag egentligen hade mått mycket bättre utan (problemet är att jag verkar vara den enda som inte förstår det). Tänk om man hade haft en snäll, söt, omtänksam hand i sin, en varm famn att krypa upp i, nån som skickar söta sms till en (förutom fredde då förstås). Helgens fest blev lyckad trots allt, blev heartbreak som vanligt (säger det bara, aldrig mer). Det är i stort sett bara skummisar och vi där, inga prinsar direkt, inte ens några grodor för att vara riktigt ärlig. 
Nu är det dags att börja utforska Malmös nattliv på riktigt, tyvärr verkar det svårt eftersom det ser ut som följer på ställena.

Etagé- köttmarknad på alldeles för hög nivå
Slagt- pentor och deras pentavänner
Plysch, skeppsbron etc.- drägg och wannabedrägg
Hipp- bönder
Kb- skum musik
Choklad- hiphoppare
Heartbreak- har redan nämnt
Privé- ingen över 16
Stadt- ingen under 65

Jag ger upp, ska faktiskt ta kontakt med Mariasystrarna (eller vad dom nu heter) nästa vecka och höra om dom kan tänka sig att  ta sig an ett hopplöst fall som mig. Jag menar med detta utgångsläget kan man ju lika gärna bli nunna. Kloster kan väl inte vara så fel, man får äta hur mycket klosterost man vill (har jag sett på reklamen) och jag älskar ju ost så varför inte.
Ett annat alternativ är ju att flytta men det tror jag inte att min kusin hade tyckt varit en så bright idé. Fast vem vet vi kanske ska fundera över en filial i Magaluf eller nåt annat partyställe (du kan väl åtminstonde tänka på saken).
Där kanske inte finns så mycket barnfamiljer men där blir nog en del barn gjorda kan jag tänka mig. Får få kunderna att börja shoppa i tid bara.
Det löser sig på nåt sätt, har helt plötsligt en massa alternativ att välja mellan. Ser inte helt becksvart ut ändå.


Det är en beige bitch gör ingenting rätt. Det måste få ett slut innan ringen är på fingret och Mendelssohns orgel har tonat ut, då din polare har skaffat sig en rutten fru. (Ja ni fattar vad jag menar)

Älskade listor..

Eftersom många bloggar listor hela tiden tyckte jag att det var dags för mig att göra en riktig fjortislista. Det skadar ju inte om jag kan få några fjortispoäng på köpet. Helt ointressant fakta som absolut ingen har något intresse för egentligen, men det positiva är att jag inte har varit röksugen på en hel halvtimme nu! Wiiwaa...

Jag..
( ) har suttit på en geting/humla
(#) har gråtit efter ett besök hos frisören (tyvärr)
(#) cyklat utan händer
(#) tycker att sommaren borde komma nu (NUUUUU!!!)
(#) har hatat kärlek
( ) har flugit i en luftballong
( ) älskar att gunga
(#) har åkt pulka (fast det var alltför längesen, ett måste kommande vinter)
( ) har haft bamseplåster på mer än tre tår samtidigt
(#) är höjdrädd (t.om. från kökspallen)
( )kysst dig själv
(#) hoppat från ett fönster
(#)hånglat med en av samma kön (tydligen min kombo i unga år)
(#) hamnat på sjukhus
(#)har virkat
(#) har diskat (alltför ofta)
(#) förlorat någon du älskat
(#) sagt nej till sex
(#) druckit vatten upp&ner (försökt)
( ) ätit säl
(#) lyssnat på samma låt i en hel vecka (det gör jag alltid, just nu Timbuktus lika barn...)
(#) varit full (enligt källor är det så, själv kallar jag det salongsberusad)
( ) varit hög
( ) hatar värme
( ) har vunnit i vattenkrig
(#) har skrivit på någons arm
(#) har hatat någon som du egentligen älskar
(#) har ångrat dig
(#) varit svartsjuk
( ) har hostat blod
(#) älskar någon så att det gör ont
(#) tycker om kladdkaka
(#) har ätit middag med någon du tycker om
( ) tror på det övernaturliga
( ) har hatat dina föräldrar
(#) sjunger/sjungit i duschen (till alla grannars och kombos förtret)
( ) skrikit dig hes av panik
(#) har sett någon dö (usch ja)
(#) har vibrerat av nervositet
(#) har skrattat så du grät
(#) gillar gröt
(#) haft solen i ögonen med ett leende
(#) tagit någon på rumpan
( ) slängt porslin i väggen
( ) hatat hela världen
(#) sjungit till håkan hellström (funkar bra i duschen)
( ) tycker att pengar är viktigare än nåt annat
( ) drömmer ofta mardrömmar
( ) skulle kunna döda för någon
( ) har ett smeknamn
( ) varit mobbad
(#) somnat på golvet (b du kanske minns)
( ) haft sex fastän du inte velat
(#) blivit kysst av någon som du aldrig trodde skulle kyssa dig
( ) älskar någon som inte vet om det
(#) ramlat och skrikit av smärta
(#) skrapat upp båda knäna
(#) tycker att krig är idiotiskt
(#) tuggat på ett grässtrå
(#) älskat i månljus (inomhus)
( ) hållit om en ko
(#) hållit i en orm
(#) varit så full att du inte kunnat gå
( ) tvivlat på din existens
( ) trott att du varit odödlig
(#) kastat din telefon i vattnet (kastat och kastat, mer tappat)
(#) vaknat av att du gråter
( ) känt dig som ett får
(#) har gråtit i någons närvaro
( ) har glömt hur det är att vara riktigt liten och svag
(#) har slagit till någon så att personen tappade andan (usch tydligen min kombo, elak jävel är jag ju)
( ) har en studsmatta hemma
( ) har aldrig ätit fisk
(#) har sett en film mer än tjugo gånger (lätt ditrty dancing)
( ) har skrattat så att du kissat på dig
( ) odlar skägg i näsan
( ) gillar att städa
(#) har gråtit av lycka
( ) kan över tre språk
( ) tror att jorden går under snart
( ) älskar med en vibrator varje natt (det hade varit nåt för min stackars kombo)
(#) är en negativ jävel (har blivit det nu av att sluta röka)
( ) har aldrig druckit öl
( ) slätar ofta över allvarliga saker
(#) kysstes första gången innan en ålder av tio (nej, men pussades)
(#) är dålig på att säga nej
(#) är en dagdrömmare
( ) har varit på hultsfredsfestivalen
( ) är vegetarian
(#) har tittat på stjärnorna med en varm känsla i bröstet ( mmm, med en hand i min)
(#) vet vad kärlek är (mer tror än vet)
(#) hade gosedjur som liten (tjockisen)
( ) har förlorat en nära vän
( ) diggar ögonbindlar, piskor och sexlekar
(#) knarkar ipren (i perioder)
( ) är emot abort
(#) äter djur för att jävlas med vegetarianer (har inte tänkt så innan men bra idé)
( ) köper hänt extra för att det är synd om stackarna som jobbar på byrån
(#) borstar aldrig håret
( ) har/har haft tandställning
(#) faller nästan alltid för fel personer
(#) har haft oskyddat sex
( ) var bland dom första i klassen som fick hår under armarna (ingen aning)
( ) är homosexuell endast på lördagar
( ) har blivit smittad av någon sorts könssjukdom
(#) skulle kunne ge vad som helst för någonting/någon just nu
( ) är mest sugen på sex på morgonen
(#) är mest sugen på glass på kvällen.
( ) vill döda jultomten med en gaffeltruck
(#) får rysningar av att tänka på göran perssons nakna kropp mot din (inga prrrr här inte)
(#) har gjort något ytterst pinsamt på fyllan (det måste bara vara så)
( ) vet vad nordkoreas nationalsport är (nej, känns rätt oviktigt faktiskt)
( ) tycker att alla som inte kan slåss är veklingar
(#) har snusat (tyvärr)
(#) har rökt (tyvärr)
(#) verkligen hatar att gå till tandläkaren (inte lika mycket som min kombo)
(#) tycker att jesus verkar varit en trevlig prick (lite skum kanske men han menade nog väl)
(#) vet hur det är att älska någon som är alltför långt borta (b i usa)

RSS 2.0