Ullared here we come..

Tror på ett sätt att vi hade kunnat få det fint och bra ihop även om du förvarar russin på golvet under soffbordet. Du som till och med får kusin och framstå som pedant, och det säger en hel del!
Men nu är det inte så lönt längre att fundera över oss.
Saker som hände i helgen ställde allt på sin spets och det var nog ändå bäst så här.

Men detta är inget deppigt inlägg, känner mig faktiskt helt nöjd och glad.
Hade en fantastiskt rolig lördagkväll och det är bra att man lever på den fortfarande fast det är onsdag!!
Ikväll blir det allsång med Maria och på Fredag bär det av till Ullared med girlsen.
Ska bli skoj och se vad det är alla snackar om.
Är Ullared något som vi numera kommer besöka årligen eller kommer man hem och nöjd med ett besök?
Vi får väl se, gissar på det sista men men. Ska bli roligt med roadtrip, vi hade det ju så trevligt på vår förra biltur. Jag har redan börjat förbereda låtar till "så ska det låta" leken.



Det är väl ungefär så här bilen lär se ut på hemvägen!!
Fast vi klarade stockholm i en bil av "modell minimal"  och då var vi ändå en person till., så det ska nog gå bra!


 

Dagens sanning..


Walk the line...

Häromkvällen såg vi Walk the line här hemma.
Detta har resulterat i en mamma som sjunger Johnny Cash låtar i otakt och en skogstokig emmy.

Undra hur lång tid det tar att få en låt ur huvudet, inte länge till hoppas jag!


Ensam är inte kärlek..

Anledningen till att man gjorde slut finns alltid kvar, även om man i vissa stunder försöker låtsas annat. 
Att det tog slut berodde kanske på bristen av kärlek, kanske på annat.
Man kanske var en bekvämlighet eller så var han kanske en trygg punkt.
Ibland känns det som om det är så mycket enklare att vara olyckligt kär än att vara ensam.
Man vaknar och tänker på honom, man tar på sig kläderna och tänker på honom, men framförallt är man UTAN honom. Man tar inget ansvar alls för sin egen lycka och det måste man.
Det stämmer nämligen som man brukar säga, man är sin egen lyckas smed.

Kärlek är när två personer tycker väldigt mycket om varandra. Respekterar varandra och vill dela stunder med varandra. Jag tror jag har lärt mig vad det är för mig, hur det ska kännas och inte kännas och olycklig kärlek är inte kärlek.
Det är bara ensamt och bestraffande men tyärr också väldigt tryggt. Väldigt, väldigt tryggt.
För man ger sig själv möjligheten att tänka, fantisera och tänka igen. Om han. Om jag. Om.. Om...
Man ser inte den söta killen på stan, dansar inte med den snygga killen på utestället, man kysser inte vackra läppar och man går aldrig på efterfest. För man vaknar hellre ensam i tårar, på en söndergråten kudde ensam.
Och ensam är inte kärlek.

Chockadeknasminen, konstigt ord!



Vet att det är svårt men försök tänka bort min "småchockade knasmin" och den inte alltför smickrande klädhögen i bakgrunden. Det är själva idén med scarfen på huvudet som jag ville visa.
Är den inte lite söt!?

Ni kan få en bild till men den är genom prickig spegel. Vet knappt om det är bättre.


Fan jag måste hem och städa, klädhög och prickig spegel blir kvällens projekt!
Over and out.

Move the fuck on..


Bloggtorka, bloggtorka..

Bloggtorka, bloggtorka, bloggtorka, bloggtorka!!
Men jag hade en bra kväll igår, önskar jag orkade berätta om den.
Fast iofs var väl alla mina läsare där så det tjänar kanske inte mycket till.



Idag..

Idag är jag glad för att:
*Jag har fått finfina meddelande i mobilen
* Jag har fyndat den finaste sjalen som idag får pryda mitt huvud
* Ikväll ska jag se morden i midsomer med god vän och god kvällsfika
* Man alltid vinner  tillslut oavsett hur mycket man tidigare fölorat
* Jag har en hel påse med mandlar doppade i kanel och choklad som sällskap på jobb
* Det är exakt 171 dagar sen jag slutade röka
* Jag längtar till Lördagens festligheter och min lediga helg
* Jag har världens bästa plan

Hade kunnat rabbla en lång stund till men det känns väl onödigt. Kontentan har nog gått fram...
 ...att jag idag är ganska lättroad!!


Tårar...

Det var väldigt länge sen jag grät.
Kan inte ens påminna mig om när det senast föll tårar längs mina kinder.
Kanske har jag varit ledsen men det har inte kommit några tårar.
Tills idag, på jobb av alla ställen.
Satt vid datorn och fick konstiga tankar i mitt huvud.
Då började tårarna falla längs mina kinder.

Ibland är det skönt att gråta, men idag var det mest sorgligt.
Fan vad jag saknar dig ibland...

Peppsmsa mig är ni söta..

Jag är på jättetråkigt humör idag, suck!
Kan bero dels på att jag fortfarande har jätteont i magen, dels på annat trams (håller detaljerna hemliga).
I kväll behöver jag pepp tjejer.

I och för sig kan jag tänka mig pepp även från andra, så om du känner för att göra en insats skicka ett peppsms vet ja!!
Nej nu dags att stänga butiken och ge sig hem för lite mat. Kanske kan få magvärken att sätta sig lite (hoppas).



Utflykt på Österlen...

  
Först bar det av till Glimmingehus. Ganska trevligt att ha sett men inget man behöver åka till mer än en gång i livet.
Hade mycket roligare där som liten men det kan kanske bero på att man var mer lättroad på den tiden!

 

Sen åkte vi och åt kakor på café annorlunda. Där får man äta hur mycket kakor man vill för 60 kronor.
Ni ser på före och efterbilderna hur bra det gick!!
(Kan hända att det slank ner några kakor till som inte syns på bild, men man vill ju inte verka matvrakig)



Mätt som en plätt och nöjd med en god kopp kaffe i handen!
Utyflykten får mycket väl godkänt av mig men det beror mer på kakorna än på Gimmingehus om vi säger så!

Jag vill tacka livet..

Jo så känns det faktiskt. Som om man vill kyssa marken man går på, klappa lite extra på sina fina vänner och bara vara frisk och glad. För fy attan vad det är jobbigt och vara sjuk.

Men nu gott folk då var man "frisk" igen.
För alla er som varit tokoroliga över om jag skulle överleva denna dunder halsfluss!!
För det var nämligen ingen vanlig halsfluss. Det var nära att jag strök med, så hög feber som jag hade.
Och en sak ska jag tala om för er som inte haft min dödliga halsfluss.
DET ÄR ÄNNU JÄVLIGARE NÄR DET ÄR 40 GRADER BÅDE I OCH UTANFÖR KROPPEN!!!
Måste lova mig själv att aldrig mer bli sjuk i tropisk hetta.
Tack alla som har oroat sig, tänkt på mig och saknat mig.

Är inne på andra dagen av antibiotikan och det känns faktiskt helt okej. Nu är jag sugen på Lördag!!!!!!!
Pussar och kramar

RSS 2.0