Guldfiskminnet till trots..

Man kan ju i sitt stilla sinne undra vem som kom på den briljanta idén att trycka vårt namn på t-shirts.
Och inte bara på vars en t-shirt utan på åtta stycken, fram och baksida.
Dessutom ska vi ha tryck på fyra stycken hoodies,men det blir nog bara baksida.
Mitt guldfiskminne till trots så har jag tyvärr inte lyckats glömma att det var jag, som kom med idén alltså!!

Allt detta tryckande har nu resulterat i något svullna ögonlockar, lite blodsprängda ögonvitor och en svag huvudvärk som säkert ger sig mer till känna under dagens gång.
Jag var ju uppe halva natten, men fint blir det.
Det ska bli så roligt att få ta på dessa finafinafina t-shirts och sälja en hel massa på mässan.

Hoppas våra bästa "jobberskor" blir nöjda med storlekarna vi valt på alla kläder. 
Måste även tillägga att  ni är bäst som hjälper oss så här mycket.
Utan er hade detta aldrig gått ihop, men det vet ni säkert redan om...

Glömde ju hemsidan!!

Glömde ju berätta att vår hemsida som Tusin så fint har satt ihop är klar nu!
Det ser så bra ut!!!
Du är så duktig men det vet du redan!!

Ni kan ju titta här själv.
Passa så klart på att handla något när ni ändå är där...

Morgontankar...

Nu har jag precis ringt och väckt min Tusin för jag vet inte vilken morgon i rad!!
Förlåt för det...
Har tydligen svårt att inse att alla inte är lika morgonpigga som jag.
Själv har man ju både ätit frukost och varit ute på morgonpromenad i det fina vädret.

Ska strax ge mig iväg igen, har några saker som måste fixas innan jobb.
Funderar på att promenera upp i stan, behöver ju som sagt röra på mig.
Fast Klabbes kommentar om att jag såg så smal ut igår värmde mitt hjärta.
Jag är tydligen tjock men ser smal ut, hur nu det går ihop??

Jaja, ni får ha en bra dag i solen tills vi hörs...

Rosa fluffmoln..

Idag lallar jag runt som på små rosa fluffmoln.
Tänk att en så liten sak kan göra så stor skillnad. 
Fantastiskt...


Så ja...

Så ja, då var man kär i Gustav Skarsgård!!
Förlåt Lasse, det går nog snart över ska du se...


Nu är det stekta fläsket...

Jag skulle behöva gå och få mitt fett vägt.
Jag vet det låter helt sjukt, men jag blev verkligen jättenojig här om dagen.
Det var när jag läste en artikel i Hemmets journal (av alla tidningar).
Den handlade om att man kan se "smal" ut men att kroppen ändå kan bestå av mer fett än vad den gör hos en som är kraftig. Jag vet bara inte om jag skulle vilja ha resultatet framför mig.
Förmodligen är det inte så positivt för min del.
Jag borde med den kosten jag håller helt logiskt  innehålla 97% fett. 
Usch, usch, usch.
Nej nu är det  sannerligen dags för förändring.
 

Joggingkamrat..

Pappa ringde precis och nu är det bokat!!!
Vi ska börja jogga en gång i veckan från och med vecka 41.
Ser ni att min träningsiver till och med har smittat av sig på övriga familjemedlemmar.

Sen får vi väl se vem det är som släpar vem efter sig i löpspåret.
Har en känsla av att det lär bli jag som sackar efter, men vi får väl se.
Det blir rapport efter vecka 41, kan kanske även försöka få bildbevis för alla intresserade.
Då kan ni få se hur duktig jag är!!


Nej nu är det dags..

Det finns inga undanflykter längre!!
Inte ens en liten, liten försiktig bortförklaring gäller som anledning för mig nu!!
Det är på allvar dags för Fröken Persson att ta sig till gymmet och börja träna igen på riktigt!!
Och nej att gå förbi utanför på väg till bussen räknas inte som att "ha besökt gymmet" försök inte.
Inget jäkla mjäkande om långpromenader och sånt trams utan riktig hederlig träning.

I dag var jag för övrigt inne på Sats och skulle avboka mitt pass pga. min nuvarande väldigt ihållande förkylning.
Då visar det sig att tjejen i receptionen, som för övrigt hade rakat huvud sist jag var där, har nu nån typ av  pagelik frisyr på huvudet. Vad hände ens där?? Medans jag rabblade mitt personnummer för henne försökte jag lite smått lista ut om det var en peruk hon hade på huvudet. Det kan ju inte vara så länge sen jag var här sist, eller?
I mitt stilla sinne övertalar jag mig själv att det bara var ett litet tag sen jag tränade sist och att tjejen i receptionen förmodligen har en (vad ska man säga) sjuk hårväxt. Hon kanske tillhandahåller nån sorts rekord på snabbast växande hår i världen. Om inte så borde hon kanske ta kontakt med nån och berätta om det.

Eller så får jag försöka erkänna för mig själv att det var x antal månader sen jag var där.
Det sägs ju att första steget är att sluta förneka och det är väl där jag är nu!

Idag fyller min Kombo år!!!!!

Idag fyller min kombo vuxen!!!



Ett stort grattis till dig på din stora dag!!
Ikväll blir det paketer...

Fix you..

When you try your best, but you don't succeed
When you get what you want, but not what you need
When you feel so tired, but you can't sleep
Stuck in reverse

And the tears come streaming down your face
When you lose something you can't replace
When you love someone but it goes to waste
Could it be worse?

Lights will guide you home,
And ignite your bones,
And I will try to fix you,

Vilken morgon...

Har inte sovit knappt alls i natt.
Har frusit och svettats om vartannat, feber??
Dessutom har "inbrytarkungen" alias Tjocka katten försökt göra ett stort hål i min dörr, varpå jag vaknat hela tiden.

Och nu börjar jag bli förkyld också!!!
Har verkligen inte tid att bli sjuk nu....

Får väl knapra min akut x 2 piller hela dagen, om jag bara kunde hitta burken!!!!
Usch...

El Orfanato

Nu har jag äntligen fått se El Orfanato, eller Barnhemmet som den heter på svenska.
Den var då precis så läskigt bra som jag trodde.
Måste säga att jag var lite rädd på vägen hem och vände mig om en extra gång på vägen från bilen till trapphuset.
Fast när jag sen var här hemma var allt lugnt igen.
Jag har ju inte sex barnspöken som härjar här hemma, vad jag vet i alla fall.

Hela filmen byggde man upp ett läskigt "där står nån i skuggorna, gungorna rör sig utan att nån är på, dörrar smälls igen utan anledning rädsla".
Hela filmen var creepy och när man var som mest rädd kom det "lyckliga slutet"  på tok för plötsligt.
Tycker gott att det kunde hållt i det läskiga lite till.
Slutet kom som sagt alldeles för plötsligt men det var ändå ett ganska fint slut på filmen.
Fast det tyckte inte Göran, han tyckte att slutet var för snällt och att det fördärvade hela filmen.
Men vi lyssnar inte på honom för han är ju (schh säg det inte till någon) kille!!

Nej nu har jag inte tid att sitta här mer!
Det ska ätas, duschas och mjukiskläder ska på för ikväll är det dags för nästa film i vår skräckfilmsklubb.
Blir antagligen The Grudge eller Rosemarys baby, vilken som funkar för min del är inte så kräsen.
Återkommer med betyg på filmen (vilken det nu blir) imorgon eller så..
Peace out.



Usch The grudge verkar ju läskig, blir nästan rädd av att googla bilder bara.. brrr...

All out of love...

I want you to come back and carry me home
Away from this long lonely nights
I'm reaching for you, are you feeling it too
Does the feeling seem oh so right
And what would you say if I called on you now
And said that I can't hold on
There's no easy way, it gets harder each day
Please love me or I'll be gone, I'll be gone

Då var man tillbaks..

Då var jag tillbaka i floristbranschen igen då.
Har jobbat min första dag i Lund nu och är helt slut i hjärnan.
En hel massa intryck och en ganska uppjagad dag har tydligen gjort mig ganska slut.

Nu blir det varm choklad och vetekudde framför vänner (i min säng).
Kan garantera att det blir en "jag ska bara vila ögonen" inom ganska snar framtid.
Peace out.

RSS 2.0