Drutten..

I dag ska jag få träffa en sån här söting... Drutten heter han, fint va.



Ps. En sån vill jag ha när jag blir stor. Ds.

Nej så tjock du har blitt...

Herrejisstanes (säger man så ens) så tjock jag har blivit!!!!
Märkte det först imorse, kan man bli tjock under natten eller har jag tidigare levt i förnekelse????
Det var när jag skulle få på mina jeans och rumpan inte riktigt ville följa med resten av kroppen.
När man under ansträngning får pressa ner rumpan och det väller ut på sidorna är det kanske dags att börja fundera.
Först tänkte jag som alla tjejer gör (tror jag) jeansen har krympt i tvätten. Så det blev ett besök på vågen, till mitt förtret var det inte byxorna som krympt. Jag väger nu *pip*, alltså mitt tjockaste jag.

Har länge nu unnat mig gott och det har uppenbart satt sina spår.
Eftersom jag i stunder har tyckt så synd om mig med mitt sluta rökande har jag unnat mig godis med glädje.
Tänkte att det är bättre än att röka åtminstone, men nu undrar jag.
Tjock och rökfri eller smal och rökare???

Nej jag är hellre tjock faktiskt...
....nu dricks det naturdiet för fulla muggar på jobb.
Ska kanske på dejt i morgon, kan man tappa fem kilo på ett dygn??
Jaja, den som lever får se.

Bilder från jobb..

Blir jämt så glad när jag ska hitta nån bild i datorn på jobb. Vi har så många roliga mappar med ännu roligare innehåll.
Som idag mitt i annonsmappen hittade jag bilden på speedokillen som Miss Jess ville att jag skulle dejta. Jag blev så glad när jag såg den att han numera är bakgrundsbild på datorn. Nej usch tänk om man är det på nåns jobb!!!
Jag ska byta direkt när jag kommer dit imorgon, lovar.
I och för sig hade vi en mycket närmre bekant nästan lika naken som bakgrundsbild i säkert ett helt år. Nämner inga namn, man vet aldrig. Kontenan är lite att man ska passa sig för att skicka nakna bilder till nån av oss. Sannolikheten är stor att man sen är bakgrundsbild på jobb ett bra tag.
Sen bläddrar man vidare. Då hittar vi Emmys dejtingmapp med bilder som anses vara fördelaktiga på mig. Den mappen har min kusin gjort åt mig. Blir man inte tårögd över hennes engagemang att hitta mig en respektabel man.
Därefter har vi "100 sexigaste" mappen som kusin fyllt med bilder av fjolårets 100 sexigaste män lista, alltid bra att ha till hands. Vi har även en mapp som heter mammas bilder. Den innehåller mammas blandade semesterbilder, tjejmiddagsbilder och barnbarnen gör roliga saker så som luciatågsbilder, blandat med mina outfitsbilder till bloggen.  In i mellan allt detta trams finns bilder som faktiskt är jobbrelaterade, helt otroligt!!!

 

Skruvmejsling...

Så då har man fått vakterna på gott humör.
Stod precis och skruvade ihop en spis när vaktchefen kom på visit.
TYDLIGEN finns det ett rätt sätt och ett fel sätt att hålla en skruvmejsel på!!!!!

Vill ni gissa vilket sätt han tyckte att jag använde mig av!!!?

Gubbstrutt...


Tillägg till förra inlägget..

Helst ska kräket landa på Beyonce och på den stackars manlige artist som hon nu sjunger ihop med.....
...åh ljuva önsketänkande....

Kräkslåten..

If I were a boy, för tusende gången (bara idag då).
Tillåt mig kräkas....

Skum dröm..

Min mamma, moster och kusin med man gav sig ju av till New york i morse, som ni kanske vet. Och i natt hade jag världens mest verkliga och underliga dröm.
Min mormor var alltid väldigt orolig för oss alla när vi var ute och reste. Man fick alltid höra långa förmaningstal om att man egentligen kanske borde stanna hemma istället. Kommentarer som, kan det verkligen vara nåt att ge sig iväg så långt var vanliga. Min mormor trivdes bäst hemma vid sitt köksbord och tyckte att alla andra borde göra detsamma. Hon ville helst ha oss alla i närheten så hon kunde hålla koll på att vi alla mådde bra.
För första gången sen hon dog drömmer jag i natt en riktigt klar dröm om henne. Hon kom till jobb för att hälsa på mig och Carro. Jag hade satt på kaffe och mormor hade med sig sina småkakor som vanligt. Det konstiga med drömmen var att jag under hela fikandet visste att hon var ett spöke. Ändå reagerade jag inte alls på att vi satt där med mormors spöke och drack kaffe och åt finska pinnar, som om det var det mest naturliga i hela världen.
Eftersom mormor var trött i kroppen fick hon efter fikat en stol att sitta på ute i butiken. Jag var helt på det klara med att ingen såg henne eftersom hon var ett spöke. Så plötsligt kommer en flicka och hennes mamma in i butiken. Flickan säger högt till sin mamma, det sitter en tant på den stolen. Mmm visst gör det säger mamman och himlar med ögonen mot mig. Flickan säger det igen, men mamma det sitter en tant på stolen.
Jag ler mot min mormor och tänker, det är bara vi som var riktigt nära dig som kan se dig och vissa barn tydligen.


Undrar om det har med mamma och resten av familjens Usa resa att göra. Hon kanske kom till mig  i natt för att visa att hon var orolig för dem. Eller så är det bara febern som talar.
Oavsett tack för fikat i natt mormor, det var mysigt att få prata med dig lite.

Morsgrisen jag..

När jag var liten brukade min mamma helt plötsligt från ingenstans sätta sig ner på huk framför mig, stryka bort håret från min panna och berätta hur mycket hon älskade mig. Det var som att hon ville försäkra sig om att jag visste.
Så att jag var säker på precis exakt hur mycket hon älskade mig.


Då, när jag var liten, så kunde jag ibland tycka
att det var lite jobbigt. Jag ville springa iväg och fortsätta bygga kojor, klippa barbies hår eller nåt annat trams. Men mamma var i vägen med sitt älskande och tjat om att jag var det bästaste i världen. Såklart att jag visste hur mycket hon älskade mig! Det kände jag ju hela tiden.


Mycket har jag tvivlat på i livet
, i princip allt, men en sak har jag alltid varit säker på och det är att Mamma älskar mig och jag henne.


Dagens depp..

I dag är jag ledsen för att jag:
* känner mig febrig
* är besviken på vissa i min närhet
* är trött på att sluta röka nu
* vill ha lite närhet från en viss man men det verkar ju störtomöjligt
* försöker bry mig om andra men det uppskattas uppenbarligen inte
* vill ligga i min säng just nu men butiken stänger inte förrän om en timme
* inte har haft en enda kund knappt sen kusin gick hem
* missade snygga brodern liljas besök i morse

Nej usch så många punkter det blev. Jag ska gå rakt hem och få en kram av min mamma för idag känner jag mig liten och ledsen. Sen ska jag dra en gammal filt över huvudet och inte titta ut förräns det är imorgon och jag förhoppningsvis ser världen med mina glada ögon igen. Tack och hej.

Ni mina finaste vänner..

Keep smilin', keep shinin'
Knowin' you can always count on me, for sure
That's what friends are for
For good times and bad times I'll be on your side forever more
That's what friends are for


Kärleken i mitt liv del2..

Utan någon som helst förvarning var han borta. Utan ett ord eller minsta lilla tecken hade han helt plötsligt lämnat min sida. Jag kunde knappt tro att det var sant. Första dagarna var jag i chocktillstånd, låtsades inte riktigt om det som hade hänt. Som om jag hoppades att det var en hemsk dröm och att jag snart skulle vakna, men jag vaknade aldrig.
Han hade egentligen inte varit där vid min sida så särskilt länge men jag upplevde ändå den största saknaden jag någonsin känt. Kanske var det just för allt han hade lovat som det gjorde så ont när han gick. Han hade ju precis kommit. Det var som om han väntade ut precis rätt ögonblick att svika. Då när man är som mest sårbar, när kärleken tagit över allt förnuft tog han sats och drog.

Har aldrig upplevt så stark hjärtesorg som jag gjorde när han gick. Han gick med så bestämda steg som om inget kunde få honom att vända tillbaks. Jag förstår nu att det självklart var ett spel som jag inte hade reglerna till. Tyvärr lärde jag mig den läxan när det redan var på tok försent.

Tror inte att han har den minsta lilla aning om riktigt hur illa han gjorde mig. Har en känsla av att mina sms gjort klart för honom att han var saknad, men inte riktigt hur mycket. Den knäppa personen i mig skulle vilja berätta det för honom, men den sunda delen i mig sätter stopp!!! Det är inte lönt, han är en kille som tillhör kategorin svin och lär inte ändra sig.

Som om han skulle säga:
-Aha, så du tycker om mig. Oj betydde jag så mycket!!
Ja men då så, du är ju också mitt livs kärlek. Vet inte vad jag tänkte på när jag lämnade dig så abrupt i våras. Förlåt om jag sårade dig.

Och sen skulle vi leva lyckliga i resten av våra dar och jag skulle få halva kungariket eller hur var det... Tyvärr askungensagor existerar INTE i verklighetens 2009.

Du..

Varför är nåt som vägrar lämna mig.
Ensam är det du tvingat mig att vara.
Bra är nåt jag vant mig vid att säga.
Sorg är nåt jag sakta börjat leva.
Utan är  nåt jag nu på riktigt kan förstå.
Med är nåt jag inte ens vill tänka.

Du är nåt som fastnat i mig.

Dagens...

Dagens borde: Bli av med min hosta som så snällt började igår 
Dagens planer: Jobba, äta, sova, kurera mig
Dagens "jag vill ha": Hmm lördag?
Dagens längtan: Benjamin på fredag med sällskap
Dagens fundering: Ser jag för kulturell ut i mina nya brillor???
Dagens beroende: Ooo mitt älskade kaffe som åtminstone får mig lite piggare
Dagens tråkigaste: Att underhålla praktikanten
Dagens personer: Kusin som jag hoppas är på strålande humör
Dagens irritation: Att jag inte vill bli sjuk till lördag
Dagens låt: Breathing your love- med Darin (pinsamt nog)

Rysningar..



Denna bilden ger mig rysningar och kalla kårar längs hela kroppen. Kan vakna mitt i natten helt kallsvettig och ha drömt att jag är tvungen att ordna upp detta kaos.Tänk att det ens blev en butik av detta!!
Vilken katastrofal röra vi hade om man tänker efter. Nej usch och pi dit vill man inte tillbaks.

Kryss i taket..

Så Kusin då har vi ett andra kryss i taket, börjar fyllas på så smått faktiskt. Det var nämligen så att Björn precis var här och hälsade på, roligt att äntligen få se honom.
Nej nu är det nog dags att börja jobba, praktikanten är på ingång. När jag började detta inlägg så hade jag en bra idé på något jag ville skriva om men guldfiskminnet ger sig till känna. Jag kan inte ens lite minnas vad det kan tänkas ha varit.

Ikväll hoppas jag í alla fall att det blir promenad med min kompis Jess. Fast eftersom hon numera är mer usel än Mari på att svara på sms så lär man inte få veta om det blir av förräns imorgon.
Jaja, vi hörs väl senare bloggen.


Ooo nu är det favvislåten på the voice, hej så länge....

Topp tre i metro..

Dagens tre sjukaste nyheter i metro:
Den första är serievåldtäktsmannen som just nu härjar i Malmö. Tydligen använder han sig av en elpistol för att övermanna sina offer. Polisen tror tydligen att han är inblandad i tre våldtäkter nu på sistone.
Riktigt sjukt, hoppas han åker fast snarast så man kan våga sig ut.

Sen har vi mannen som gick in i en liten tygbutik och överföll expediten. Brottade ner henne på golvet, tafsade på henne samtidigt som han hotade att döda henne. Sen tyckte han tydligen att det var läge att onanera, riktigt sjukt. Men det sjukaste är nästan när han är färdig. Då tar han en grytlapp från en hylla, torkar upp efter sig (usch) och vill ta expediten i hand. Typ som om han ville tacka för gott samarbete eller nåt. Som tur är så åkte han fast och har nu precis fått sin dom. Det blev två års fängelse för sexuellt tvång, bättre än inget.

Topp tre på sjukaste nyheterna är inte hemsk på samma sätt som de andra. Denna man skadade nog bara sig själv och det känns lite mer okej. Denna "stackars" kille fastnade i en 180 grader varm ugn. Enligt uppgifter ska mannen ha frusit och då lagt sig på transportbandet som ledde rakt in i ugnen. Där fastnade han sedan men blev upptäckt efter bara nån minut, annars hade det nog inte funnits så mycket kvar av honom. Fast är man så dum så!!

Hihi..

There was a white woman that was baking a chocolate cake for her little white son.

She turned the back, he took the chocolate rubbed it on his face and he said:

"look mommy, I'm black."

And the mother slapped him "Don't you ever say that in this house! Go and tell your father what you said!"

He put the chocolate on his face, he went to his dad. "Look daddy, I'm Black."

The daddy slapped him.

"Don't say this! Go to your grandfather."
"I'm black grandpa" He slapped him "Go back to your mother!"

The mother sat him down and said: "Timmy, now what have you learned today?"

Timmy said: "I've learned I've been black for five minutes and already i hate you white people!"



Du gör mig glad...

Jag har världens finaste vän. Tänk att vi nästan tappade bort varandra där ett tag.
Blir alltid så glad när jag är med dig. Det är så lätt att vara så där glad och lugn med just dig.
Hoppas inte du surnar till igen och förvinner, nu vill jag att vi ska vara vänner alltid.


Tänk att den enda bild jag hittade på dig i min dator var denna!!
Med den coola gangstamössan på och allt...

Stripaerobics steg 2...

Jag tänkte ta det här med stripaerobics ett steg längre. Kusin detta ska vi kunna tills nästa besök på Slitage.
För min del funkade inte det där "snurra kroppen ett halvt steg till höger, knäa och smek dig själv längs vaden samtidigt som du plutar med läpparna och försöker se sexig ut" tricket så bra senast.
Behöver något som verkligen fångar killars uppmärksamhet.
Om inget annat lär de ju titta när man blir utburen på bår kanske...



                                                 


Min heta dejt, you wish..

Idag har jag varit ute och ätit indiskt med Maria. Det var väldigt gott och trevligt, lite skvaller blev det och en ny tjejkväll började planeras. Under min middag med Maria var resten av min bekantskapskrets fast övertygade om att jag var ute på hemlig het dejt med en hemlig (förhoppningsvis het) kille. Lite roligt att jag fick avverkat inte mindre än två telefonsamtal under kvällen där jag fick förklarat att det faktiskt inte var nån dejt jag var på. Jag gör faktiskt annat, ibland!
Kusin som nästan var lite upprörd att jag jobbat hela dagen med henne och inte sagt nåt om dejten, haha.
Som det kan gå. Hädanefter skickas det ut ett mass-sms om var jag befinner mig till alla mina vänner.
Då slipper ni bli oroliga och upprörda i onödan, kan det funka?

Efter maten blev det en tur hem till Thomas för lite blåbärste och något halvtråkigt program om Knutby.
Sen fick jag även äran att se på när Thomas bakade för andra gången i mitt liv. Dock fick jag inte provsmaka alls denna gång, lite sur är jag för det. Men eftersom Thomas är en kär vän har han lovat att komma in nästa vecka och bjuda på himmabakad kaka.
Hmm, undra om det har något att göra med att jag nämnde vår nya praktikant på 18 jordsnurr som börjar på måndag??? Nej, jag vill tro att det är hans godhet som äntligen ger sig till känna. Aja den som lever får se...

Du har rätt att..

- Du har rätt att finnas till och vara älskad.
- Du har rätt att ta emot utan skuld.
- Du har rätt att uttrycka dina känslor och behov.
- Du har rätt att inte påta dig ansvaret för andras känslor.
- Du har rätt att säga Ja och Nej, utifrån vad du vill.
- Du har rätt att umgås med vem du vill.
- Du har rätt att går vart du vill.
- Du har rätt att vara fri i alla delar av dig.
- Du har rätt att göra misstag.
- Du har rätt till dina tankar, känslor och värderingar.
- Du har rätt att ägna den tid du behöver åt dig själv.


Filmmys i Tyskland...

För er som inte ännu sett Johan Glans "World tour av Skåne" så måste jag bara säga, se den så fort som möjligt!! Den är väldigt rolig och söt precis så som hans framträdanden brukar vara.
Säger bara: Oh älskling har du köpt eldorado... Eller köffehistorien, söt.

Jag och Kusin såg den under vår Tysklandsresa. Efter att vi vandrat på mässa hela dagen, kommit hem till hotellet och ätit på den säkert (med tyska mått mätt) lyxiga restaurangen. Tagit oss runt ett varv i spaanläggningen, STÅTT en stund i solariet och träffat den tyska versionen av Naken Jan, slängde vi oss i den stora dubbelsängen och bäddade ner oss bland täcken och kuddar med mjukiskläderna på. Med oss i sängen hade vi även gräddbullar, ost och kex, vin, coca cola och pepsimax, chips, chokladkex och kaffe så ni kanske förstår att det var en STOR säng!
Alla borde ha en kusin att kura ihop sig med i en dubbelsäng i Tyskland för det var mysigt. Jag saknar faktiskt det redan lite. Alla mässor ska hädanefter kombineras med spa och filmmys på kvällarna, verkligen en perfekt lösning.


Kommunikation via sms???

Han:
Du kanske har någon du känner som det vore trevligt att mysa med;)

----------

Hon:
Knäppt nog känner jag nog faktiskt en tjej som är ganska mysig..
Jag kan kanske ordna fram ett nummer om du är sugen :)
----------
Han:
Vet hon vart jag bor är hon välkommen över med övernattningsväskan;)
----------
Hon:
Hon vill veta vad hon får ut av kvällen först, annars tycker hon inte det känns lönt...
----------
Han:
Vad vill hon få ut?
----------
Hon:
Det är upp till dig att fundera ut...
----------
Han:
Hmmm det gör jag gärna...
Bara hon inte vill ha mer än jag kan erbjuda
----------
Hon:
Svårt att svara på när jag inte vet vad det är du erbjuder...

----------
Han:
Så ,... vad vill du ha

Världens mysigaste gonattsång...

"Old pirates, yes, they rob I,
Sold I to the merchant ships,
Minutes after they took I
From the bottomless pit."

"But my hand was made strong
By the hand of the almighty.
We forward in this generation
Triumphantly."

Wont you help to sing
These songs of freedom?
cause all I ever have:
Redemption songs,
Redemption songs."

"Emancipate yourselves from mental slavery,
none but ourselves can free our minds.
Have no fear for atomic energy,
cause none of them can stop the time."

"How long shall they kill our prophets,
While we stand aside and look?
Some say its just a part of it.
We've got to fulfil the book."

RSS 2.0