Ta hästen..

Kvällens film Top gun är inget jag rekommenderar för personer i mitt tillstånd. Hade tänkt mysa under filten med lite te och en trivsam film. I stället fick jag tårar i ögonen redan vid inledningen och sen var det kört. Varför ska allt alltid verka så lätt och bra på film. Det är inte riktigt verklighetstroget kan jag tycka. Kan till och med sträcka mig till att det är falsk marknadsföring av det manliga könet. Killar som finns i "dessa" filmer finns inte i verkligheten, så är det bara.
Andra filmer som man bör hålla sig i från är Dirty dancing och definitvit aldrig mer Pretty woman. Den river upp för mycket med tanke på vad den kvällen (som jag sist såg den) innehöll utöver film.

Dagens konstaterande:
Hädanefter är det endast tråkiga dokumentärer om amöbor eller sängdamm som är tillåtet att inta som kvällsnöje här hemma. Filmer som innehåller kärlekspar är strängt förbjudet för en viss fröken Persson låååååång tid framöver.

Dagens tips: (från en viss mamma)
En dag kommer din prins ridande på sin vita springare, du kan ju ta hästen om inget annat.
Tack mamma, du gör ju inte att jag känner mig mer hopplös i alla fall.....

Kommentarer
Postat av: Jess

Ehm, jag är nog upptagen i fortsättningen när det är filmkväll här i hushållet!!
Dessutom har jag redan sett de flesta amöbafilmer så tyvärr...

2008-05-06 @ 23:31:30
URL: http://jessicapessica.webblogg.se
Postat av: Carro

Lätt världens bästa moster!

2008-05-07 @ 10:13:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0