Diet..

Min nya diet gör mig sådär glad, läkaren har ordinerat så det är väl så illa tvunget att det följs. Min mage verkar ju inte må så bra eftersom jag mått illa i två veckor snart.

Jag får inte äta:
*Färska grönsaker
*Frukt
*Mjölkprodukter
*Grillat
*All mat som är fet
*Och absolut INGEN alkohol (bla. därför mina vita helger)

Det som återstår är typ kokt mat, gärna vattenbaserade grönsakssoppor eller annan mat som är mild för magen. Mmmm för det är jag ju jättesugen på (eller inte). Allt jag vill ha eller tycker är gott är sån mat som är "förbjuden". Kan inte ens dricka en chai eftersom den innehåller för mycket mjölk (deprimerande).
Igår åt jag (och Jessica som jag fått med i min nya kosthållning) potatis och purjolökssoppa och idag blir det kokt potatis med kokta wienerkorvar. Det är sån gourmetmat att jag knappt kan vänta tills det blir middagsdags, ooo längtar. Vad gör man inte för sin lilla mage. Måste klura på nån ny kokt maträtt tills imorgon, nån som har nåt förslag? Kanske kokt torsk med senapssås och kokt potatis det hade man ju till och med kunnat bli lite glad av att äta. Speciellt om man hade haft sån tur att min kära far kunde bjudit hem en. Inte nog med att man hade sluppit laga den själv, han gör även världens godaste torsk med senapssås. Fast det var en stund sen man åt det sist, måste ringa och tjata om att jag vill bli hembjuden på hans specialmiddag.  Annars är det bara upp till bevis, man måste ju prova nån gång annars vet man ju inte om dman kan. Återkommer med mer "kokt mat" middagstips för alla er intresserade. Puss och Kram.

Kommentarer
Postat av: Tusin

Är det så viktigt att hålla på vad doktorn säger???!!!
Jag ser inte att du slutat röka trots att doktorn sa det till dig vid din förra lunginflamation!!!
DU BORDE VARA MER RÄDD OM DIG!
Eller åtminstonde göra mig till universalarvinge innan det är för sent... =)

2007-08-04 @ 19:03:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0