Penissommarafton eller?

När man verkligen börjar fundera på våra svenska traditioner så kan man ju undra varför vi i alla år fortsätter med vissa saker. Såklart ändras ju traditionerna efter hand och anpassas efter vår tid, men ändå. Som midsommarafton som snart stundar till exempel, vi klär oss fina, dricker snaps och sjunger sånger för att fira jordens fruktbarhet. Vem tänker på det idag? Man ser det väl mest som en anledning till att få träffa nära och kära och dricka sprit (för att vara helt ärlig). För att göra det hela ännu skummare så klär vi en uppochnervänd penis med blommor och dansar runt den. Dessutom får våra barn (om vi har några) vara med i dansen runt penisen, nästan lite perverst kan jag tycka. Numera har jag slutat fira midsommarafton och börjat fira penissommarafton, perfekt i ett sånt läge som jag är nu. Alla boys håll i er  för här kommer jag förberedd för en helkväll. 





Midsommarstång: kallas en stång som kläs med löv och blommor, som sedan reses för att dansas runt. Detta sker enligt framför allt svensk tradition vid midsommar varje år.

Midsommarstången var ursprungligen en symbol för fruktsamhet, vilket också förklarar dess likhet med en fallos det vill säga ett manligt könsorgan.


Kommentarer
Postat av: Ivrig penisfirare

Ohh va jag längtar, förresten är jag klar med snopphäftet, förlåt snapshäftet! Kolla in det sen det blev grymt bra!

2007-06-15 @ 17:42:02
URL: http://jessicapessica.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0