What happens in Gislöv stays in Gislöv...

Ja, då var man tillbaka i verkligheten efter en helt superduperbra helg i Gislöv. Vi hade så fantastiskt skoj och jag tror att jag talar för alla när jag säger att det minst sagt var en intrigfylld helg. Det är så mycket som har hänt att min hjärna inte riktigt har fattat än. Sjutton personer i en stuga en hel helg med sjuka mängder alkohol i blodet ger tydligen detta resultat. Fast det var inga jobbiga katastrofer mest bara invecklat. På nåt sätt har väl alla sina hemligheter i garderoben. Det skumma är bara att alla ska berätta det när promillehalten nåt ett visst stadie (även jag, tror jag). Har bestämt mig idag för att aldrig mer får folk anförtro saker till mig, tror inte det ryms mer i det facket i min hjärna för tillfället. Problemet är bara att få folk att förstå att jag är antihemlighetsmakeri. Får väl börja hålla för öronen och göra nåt skumt ljud så fort man hör orden, vet du vad jag har hört!!? Vi hade i alla fall skoj, det är huvudsaken. Jag vill så gärna göra om detta en gång till i sommar, vi behöver ju inte göra det lika seriöst. Alla tar med sin egen mat och så bor vi där en helg och festar och intrigar allt vad vi kan. What happens in Gislöv stays in Gislöv, en oskriven regel (hoppas jag). Stugan var perfekt för detta ändamål, vi fick alla vars en säng att sova i till och med eget rum i vissa fall. Fredde och company kunde använda sin megafon utan att andra förutom vi i sällskapet tyckte att dom var dryga. Vi kunde spela brännboll, grilla och stimma så mycket vi bara orkade. Det enda som fattades var egentligen nånstans att bada. Det kan vi kanske ordna till nästa gång, ta med en plastpool och smälla upp på gräsplanen helt enkelt. Även om starten var så där när vi åt på den ofrächaste pizzerian i hela Simrishamn (eventuellt i hela Sverige), regnet bara öste ner och man blev blöt långt in under jackan redan vid inbärningen av ens saker. Så artade sig allt ganska bra i alla fall. Skrubbningen av potatis med Jögge var som allt med honom är, roligt. Vi rapade i takt (eller mest jag egentligen) och låtsades att vi var anställda på polenfärjan, hmmm. Allt som hände sen Jörgen stannar för evigt mellan oss (tydligen minneslucka där). En kvart efter "varsågoda" vid bordet var alla superfulla sen fortsatte vi i det tempot resten av kvällen. En massa roliga och skumma saker lär ha hänt bl.a ölburken mitt i planeten (vad hände ens där) och alla skånerundor man varit ute och gått på. Nej, jag kan skriva hur mycket som helst om allt vi hade för oss. Fast det kanske är bra att lämna en del oskrivet. För att summera var allt hur bra som helst, har skrattat och flamsat och gått ut i trans flera gånger på en och samma helg. Lätt att vi åker igen, får bara få den där organisatören att börja kolla lediga helger snart.


Kommentarer
Postat av: Ingrid

Helt galet var det! Skrattar än...

2007-06-26 @ 15:45:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0