I hälsans tecken...

Idag har jag faktiskt varit ledig, så skönt det har varit. Jag och Jessica har varit ute på långpromenad i pildammsparken. Solen sken och det var allmänt glad stämning. Det var skönt att få prata lite med henne vi träffas inte alltför ofta längre (hur konstigt det än låter). På vägen hem stannade vi för att inhandla en vattenrenare och lite frukt och nötter. Borde verkligen ta tag i min kost på allvar ska försöka nu en gång för alla. Både äta hälsosamt och mat som inte stressar ens kropp. Fick en bok av mamma som handlar om sånt, verkar ganska så lätt jämnfört med andra dieter. Ibland känns det som om man måste gå en kurs först och lära sig alla begrepp och regler. Att kunna tyda innehållet på olika produkter är mer avancerat än att läsa kinesiska. Har kanske inte tänkt följa den slaviskt men där är några bra tips man kan ta till sig. Får väl blogga och berätta hur det går för mig för er som bryr sig.

Fick nån avslappnings badolja med eteriska oljor också. Lavendel och rosenrot ska tydligen fungera avslappnande på kroppen, får väl se ska testa en kväll. Har aldrig riktigt ro till att ligga i badet men nu ska jag banne mig försöka åtminstone en gång i veckan. Kan kanske bli lite mysigt med tända ljus och en förhoppningsvis väldoftande olja (är lite skeptisk till lavendel brukar alltid få ont i huvudet efter ett tag).


Skumt att du helt plötsligt börja höra av dig så där bara. Hur har jag blivit viktig för dig igen? Förstår verkligen ingenting, men när ensamheten kommer smygande så passar det kanske, vad vet jag. Vet inte om jag ska vara arg eller smickrad (lutar nog åt arg faktiskt). Tycker du är skum helt enkelt. Nej, nu orkar jag inte grubbla på det här längre, sängen kallar. 

God natt min skatt (eller skatter men det rimmar inte så bra).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0