Denna onda värld...

Idag funderar jag mycket över hur orättvis världen är som vi lever i. Varför finns det människor som tycker sig ha rätt att ta andra människors liv. Vad är det för hemsk störning dessa människor har och varför lever de här mitt ibland oss. Det är alltid hemskt när en människa tas från vår jord av "fel anledning" men ännu lite värre när det är ett barn. Stackars Engla hade ju knappt hunnit börja leva sitt liv förrän nåt psykfall bestämde att hennes tid var slut. Hur ska man någonsin våga sätta barn till denna världen och hur ska man kunna beskydda dem från sådana här saker. Jag minns fortfarande när jag var liten och det så kallade "Helenfallet" började, det var nästan samma sak. Hon blev bortrövad när hon var på väg hem från en kompis och sågs aldrig mer. Skillnaden var väl att det tog tio år för polisen att lösa det fallet. Känns ändå bra (i allt det dåliga) att hans erkännande kom så snabbt. Måste på något konstigt sätt vara "lättare" för familjen när man kan få några svar på alla de frågor man har. Det vet jag i och för sig inte men jag kan föreställa mig att det kan vara så. Slippa att gå där år ut och år in och hoppas, nu kan deras sorgearbete börja.
Hoppas nu att det svenska rättsamhället gör allt för att få honom dömd till ett riktigt hårt straff. Mannen hade tydligen ett annat mord i bagaget också. Hur kan man mörda någon utan att bli upptäckt??? Kan inte hjälpas att man undrar hur mannens uppväxt varit. Vad har han blivit utsatt för i livet som gör att han "kan" bete sig så här. Vill inte tro att man föds till mördare utan att något har gått snett på vägen. Inte för att något han varit med om någonsin skulle kunna försvara hans gärningar. Läste i tidningen i morse att mannen hade verkat lättad och nästan lite glad när han erkänt. Den meningen gav mig en kall kåre längs hela kroppen. Kan riktigt se honom sitta där och le, lättad över att äntligen fått berätta. Jag finner inte ord över vad jag skulle vilja hände med honom, men det är inget snällt i alla fall.
Jag hoppas och ber att ingen jag känner eller någon annan för den delen någonsin kommer att stöta på en människa som är kapabel till ett sånt vansinnesdåd. Fast det är nog bara att inse att det är en ond värld vi lever i.


Mina frågor är många och det enda jag kan göra är att sända ut mina tankar till stackars Engla och hennes familj.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0