I går ...

I går var dagen som jag på allvar kom fram till att jag faktiskt börjar bli gammal, på riktigt!!
Allt gick upp för mig när jag och Ingrid skulle spendera några timmar på årets upplaga av Malmöfestivalen.

Redan innan vi entrat festivalområdet började känslan av att jag helst av allt  skulle vilja vara nån annanstans, komma till mig. Inte för att jag inte tycker att det är trevligt att umgås med Ingrid över lite mat, utan för att festival känns fel. Det kan bero på att man nu är i lite av en mellanålder. Betydligt för gammal för att örla runt på tivolit och hångla upp nån söt grabb som precis vunnit ett sånt där förskräckligt fult gosedjur till en. Sen är man på tok för ung för att uppskatta Malmö brandkårs (tydligen) underbara konsert. Man är i totalt fel målgrupp så att säga.

De första pensionärsvibbarna kom redan när vi skulle bestämma vad vi skulle äta.
Med tanke på folkmassan och köerna som ringlade sig runt hela Gustav adolfstorg blev det ett relativt snabbt beslut om att skånsk sill med potatismos kunde falla oss båda ganska bra i smaken. Om det var kön på tre personer eller att medelåldern (i kön) låg på runt 65 plus som gjorde att jag fick åldersnoja, vet jag inte. Det kan vara en kombination av de båda. När jag en stund senare satt och gnällde till Ingrid över dagens ungdom som bara skräpar ner och beter sig illa. Gick det för andra gången på bara den här kvällen upp för mig att jag börjar bli gammal.
Suck och stön!!

Efter att vi avnjutit vad vi båda tyckte var årets måltid gav vi oss iväg mot Stortorget. Vi gick självklart på bakgatorna, för att slippa trängas och passade på att titta lite i skyltfönster när vi ändå var där. Väl framme var det nåt band som spelade som vi aldrig ens hört talas om, de var inte ens speciellt bra. Då kom pensionärsvibb nummer tre. När man inte känner till bandet som spelar på stora scenen på festivalen då är man på allvar gammal.

Vi tröttnade på folkvimlet och tog vars en latte i handen, gick en promenad hem till Ingrid och konstaterade...
 ...att det trots allt är ganska skönt att man blivit några år äldre och otroligt mycket visare sen sist.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0