Dagens stora dilemman ...

Dagens stora dilemman grundar sig i något man verkligen kan kalla för I-landsproblem!
Det första och största problemet är min ögoninflammation som så härligt har gett sig till känna.
Inte bara det faktum att jag är knallröd och jätteirriterad i mina ögon är drygt utan även det superstora problemet....
...att jag inte kan sminka mig på nyår!!!
Hur attan ska det gå till?? Jag ska alltså behöva gå osminkad på årets festligaste dag.
I skrivande stund hör jag hur patetiskt det låter.
Nej usch skärpning Emmy!! Det finns människor som har mycket större problem än så, som kanske inte ens kan fira nyår. Och så gnäller jag över detta.
Usch vilken tragisk människa jag är!!

Det andra och nästan lika stora problemet är att jag efter kusins julklapp nästan kan liknas vid sjukligt besatt av min Lasse. (Jag fick filmen om honom för er som inte har hört det).
Kan spendera hur mycket tid som helst med att tänka ut långa planer om hur jag ska få honom till min.
Det värsta i hela denna historien är att jag lyckats engagera min bekantskapskrets i hur "vi" ska gå till väga. Häromdagen kom Mamma så där helt apropå bort till mig med en min som skvallrade om att hon hade världens idé.
-Du kanske kan ta ledigt nån helg och åka till Stockholm och bara strosa runt där han bor. Då borde du ju logiskt stöta på honom förr eller senare!!!
 
Bra tänkt Mamma, men nu kanske det snart är dags att sluta fjortisfantisera om min idol och bli kär i nån "riktig" kille.

Kommentarer
Postat av: carro

Tack moster för den fina idén... Tror inte att en helg borta från jobb hade gett resultat. Fatta hur stor vår huvudstad är!

2008-12-30 @ 15:27:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0