Mmmmmässa..

Idag har det varit mässa för hela slanten. Vi börjar minsann få lite rutin på det här kan jag tycka, känner sig nästan lite världsvan. Men för er som aldrig varit på inköpsresa vill jag i följande text varna. Det är så drygt, man får jätteont i fötterna, blir supersnurrig i huvudet, får magen smockfull av diverse godis, chips, choklad, läsk, snittar, kaffe etc. Ni kan fråga Tusin om vem som brukar tömma leverantörernas skålar, tihi det är jag :)
Först spenderar man timmar på att försöka få nån form av struktur i vad som ska och inte ska finnas i vår butik. När man sen äntligen efter flera timmars beställningar  blir utsläppt från den gigantiska och högljudda mässhallen undrar man vad det var vi egentligen köpte. Redan nu har jag svårt att minnas allt, om några timmar kommer nästan allt att vara raderat ur mitt minnesförråd. Tänk er då hur det är i Augusti när leveranserna börjar trilla in. Då är det bara att hoppas att man gjorde rätt den där kalla dagen i Februari då huvudet bultade och fötterna skrek efter nåt att sitta på. Ni kan själva förstå hur svårt vi har det Tusin och jag....

Projekt 2008:
* Gå på säljkurs.
* Gå på "lär dig hitta i din närhet och på ställen du varit innan kurs".
(Har inte riktigt helkoll på innehållet än men kontentan är att vi MÅSTE bli bättre på att hitta. Vi hade kunnat få flera veckors tid över på det Tusin, då hade vi ju kunnat  Facebooka oss till exempel).
* Gå på charmkurs eftersom våra leverantörer verkar tycka att det är ett måste i vårt fall.
* Äta MER fiskleverolja, svårt att lära sig hitta när minnet sviker.
 

Kommentarer
Postat av: Jess

Det lät som bra projekt det där,
nu minns jag iofs inte vad det vad!
Men det måste ju finnas något att göra åt när man har dåligt minne!!!

2008-02-07 @ 22:07:48
URL: http://jessicapessica.webblogg.se
Postat av: Tusin

Jag undrade sist vi var i CPH och jag undrade igår.... Vad har man dig till???

Aldrig kan du svara på närmsta vägen ut ur Köpenhamn! Trodde att fisksmaksuppstötningarna skulle vara till någon nytta.... Jag har ju inte tvångsmatat dig med fiskleverolja utan anledning. Får väl fortsätta ett tag till och se om det gör skillnad på ditt minne vad gäller ordrarna. Kanske kommer du att minnas något plagg om en vecka.

Själv har jag redan glömt alla utom ett... Fast det plagget beställde vi nog aldrig.

2008-02-08 @ 15:44:37
Postat av: Tusin

Får nog lägga till en komentar att det helt klart är mestadels du som behöver ovanstående "lär dig hitta i din närhet och på ställen du varit innan kurs".

Jag behöver nog mer en "döm inte folk första gången du träffar dem och definitivt inte efter att någon bara berättat lite om dem"-kurs.

Finns det sådana?

2008-02-08 @ 16:37:11
Postat av: Emm

Ska genast kolla upp det... Man vågar ju knappt presentera nån för dig, nej vid närmare eftertanke vågar man knappt berätta om nån för dig. Och du tycker det är konstigt att det är så tyst på jobb :)

2008-02-09 @ 13:56:33
Postat av: Tusin

Trots föregående inlägg så gick presentationen av Clas "Clabbe" Klättermus otroligt bra. Om jag får säga det själv... Som vanligt dömde jag första minuten.

Men oj... Vad han fick bra betyg!

Här har du +listan.

*Artig

*Lätt att prata med (Han berättade ju saker själv)

*Lyssnade när man själv pratade (det kommer ändras när han inser hur oviktigt allt jag säger faktiskt är)

*Välvårdad (Kunde ju skriva snygg eller något annat ord som inte kommer från 1800-talet, men hur låter det? Kan jag använda sådana ord om min kusins.... Hmmm...)

*Ett mycket bra handslag (själv är jag otroligt slapp. Men jag känner igen ett bra handslag trots det....)

*Välutbildad (Det som imponerar mest på mig är folk som kan saker som jag inte kan. Och NÄ, det räcker inte att man kan stå upp och kissa.)

*Han har ögonkontakt när man talar med honom (Fast att jag kanske verkade skrämmande. Jag är ju trots allt MYCKET äldre än honom. Ett helt år!)

*Han åt min fiskleverolja! (Bara han som tagit av den. Alla andra verkar tro det är crack eller nått jag bjuder på... Om det vore så väl.)

Finns det en +lista, måste det tyvärr finnas en -lista med. Så här kommer den.

*Han bad inte om att få två fiskleveroljetabletter med hem till kvällsmaten. (Märks det att fiskleveroljan spelar väldigt stor roll i mitt liv just nu?)

Om någon skulle ta illa vid sig av detta inlägg, så är allt fiktion. Alla karaktärerna är påhittade och eventuella likheter med verkligheten är ren slump.

Men om någon blir glad av mitt inlägg, så är inlägget baserat på en verklig historia. =)

2008-02-14 @ 11:21:44
Postat av: Emmy

Har du lite att göra på jobb eller??? Skylta om eller gör nåt bara du låter bli att snacka om mitt privatliv så öppet.. Fast du är rätt söt :)

2008-02-15 @ 17:44:45
Postat av: Jess

Jag vill inte va den som är den för jag brukar va den andra men inte just nu för jag har faktiskt ätit de förbannade fiskleveroljepillerna!!!
För övrigt då Emmys sida känns som den blivit ett forum för att uttrycka känslor kan jag tala om att jag har en mördande värk i mina stackars armar!!!
Trodde aldrig att det skulle va så svårt att köra en travhäst!! Men fan va det går rent ut sagt!
Efter 5km tog modet, styrkan och tuffheten slut och jag ville bara hem och gråta... men det blir nog bra med lite helgvila för armarna!

2008-02-15 @ 18:12:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0