Jag = ko(ol)..

Nu vet jag säkert att jag blir en ko i mitt nästa liv. Baserat på den senaste tidens goda gärningar så har jag nu tack vare wikipedia kommit fram till vad jag förhoppningsvis kommer återfödas till. Hoppas bara att jag får stå på nån äng ute på landet i en solig hage och beta gräs dagarna lååånga. Kanske eventuellt hjälpa till att göra ett och annat smörpaket eller mellanmjölk men i stort sätt bara vara ledigko. Fast kanske man kan få medverka i en bregottreklam och bli kändisko, eller bli poppis hos tjurarna och bli snyggko, eller dra till Indien och bli heligko.
Det finns ju hur mycket som helst jag kan ägna mig åt. Vem bryr sig längre om att komma till himlen???

Karma,
Människans goda gärningar, d.v.s. god karma belönas i nästa liv på det sättet att man kan nå en bättre existens.
Man kan t.ex. vara en larv, och om man samlat god karma kan man bli något bättre i nästa liv.
Det lägsta man kan vara är ett spöke. Kon är högt upp i rang för att i Indien anses den vara helig.

 

Kommentarer
Postat av: Carro

Undrar hur man samlar god karma, när man är larv.....



Snälla berätta!

2008-06-14 @ 11:12:35
Postat av: Jess

Vill du inte bli nåt annat än en ko då!!

Vet du ens hur tidigt man måste stiga upp på morgonen om man är ko....

Undra vad jag blir, kanske en myra eller nåt!!

2008-06-15 @ 16:51:42
URL: http://jessicapessica.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0