Hade världens konstigaste dröm...

Hade världens konstigaste drömmar inatt. Har knappt sovit nånting eftersom jag vaknat med jämna mellanrum förundrad över vad som pågått i drömmen. Kan inte berätta om alla här för det hade bara blivit märkligt men en av dom innehöll såklart min drömdejt Lasse. Man kan tro att det skulle vara bra men drömmen tog en oväntad vändning.

Så här var det:
Jag var på Lasses konsert i nån park i Malmö, även om där var väldigt  mycket folk där så fann vi varandras blickar direkt.
Efter konserten var det självklart att jag skulle följa med honom till dit han bodde under sin vistelse i stan. När vi pratade så var allt precis som om vi känt varandra i hundra år. Vi gick hand i hand genom sommarnatten. Det konstiga var att han inte bodde på hotell här i Malmö utan i ett hus inte alltför långt från där jag växte upp. Faktiskt bara några hus bort. Jag låg på Lasses bröst och vi pratade hela natten om allt mellan himmel och jord. Det var länge sen jag kände mig så trygg som i hans famn. Jag var lycklig men samtidigt väldigt förundrad. Tänk att mannen som jag skojat om att jag skulle gifta mig med, verkligen var här med mig och dessutom hade vi fallit för varandra på riktigt. Tänkte tanken att ingen kommer tro på mig när jag berättar att jag och Lasse verkligen ska gifta oss, på RIKTIGT!! (hahahahaha)
När vi vaknade på morgonen skulle jag gå hem till vårt gamla hus för jag bodde tydligen där. Dessutom hade Charlie (mammas hund) dykt upp så jag hade honom i ett koppel på vägen hem. Gick med lätta steg och ett mysigt pirr i magen hemåt. När jag kom innanför grindarna började Charlie bli konstig, han la sig ner och ville inte resa sig. Då förstod jag, han håller på att dö!!! Jag fick fullkomlig panik och började storgråta, hulkar så jag knappt kan andas för att jag gråter så mycket. Jag tog upp mobilen och försökte ringa till mamma, men hon svarade inte. I panik ringde jag 112 och fick tag i vår veterinär medans Charlie låg där och hade dödsryckningar. Veterinären svarade att Charlie förmodligen skulle nu och att jag inget kunde göra. Medan jag står där och pratar i telefon reser sig Charlie plötsligt upp och en dragkedja dras ner på hans mage. Då visar det sig att det är min svägerska Anna som har klätt ut sig till vår hund och låtsats spela döende för att skoja med mig. Jag tittar in i huset och där i fönstret står hela min familj och alla verkar tycka att "skämtet" är roligt.
Sen bjuder min mamma oss alla på nybakade bullar med kaviar. Hela släkten är där och även Jessicas familj har anslutit sig till "roligheterna". Vi sitter där runt ett bord och äter bullar och alla pratar om hur rolig Anna hade varit, medans jag rödgråten och chockad försöker smälta det som har hänt..


Nu undrar jag ju bara om man kan tyda någonting ifrån denna dröm.
Varför blandar man ihop alla konstiga tankar med saker som har hänt under dagen.
Detta är så konstigt så jag vet inte vad jag ska tro.
Det värsta är ju att detta inte var den enda konstiga dröm jag haft inatt.
Inte så märkligt att jag är inne på kaffekopp nummer tre för att ens kunna hålla ögonen öppna idag.

Kommentarer
Postat av: Carro

Fan, du kom på oss!



Detta skulle vi ta som avslutningsskämt innan Ola och Jessica flyttar från huset. Nu är det ju inte alls kul. Det är bara att be Anna lämna tillbaka Charlie-dräkten.



GLÄDJEDÖDARE!



Ps. Har jag sagt att du är en mycket sjuk människa?? D.s

2008-06-27 @ 12:51:02
URL: http://tokigt.webblogg.se/
Postat av: emm

Jag börjar fundera på inskrivning på sankt lars, men vem ska då jobba i butiken under din semester????

2008-06-27 @ 12:57:54
URL: http://emm.webblogg.se/
Postat av: Carro

Skriv in dig från februari.. Då fixar det sig nog!

2008-06-27 @ 13:01:19
URL: http://tokigt.webblogg.se/
Postat av: Jess

Har JAG sagt att du är en mycket sjuk människa???

2008-06-27 @ 17:11:21
URL: http://jessicapessica.webblogg.se/
Postat av: Carro

Kul att du lägger ut länken till din blogg, JESS! Där är ju så mycket nytt att läsa!

2008-06-27 @ 20:05:28
URL: http://tokigt.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0