Saknar Farmor Ethel..

Man kan ju undra vad som kommer hända med julen i butiken i år.
Förra året gick vi ju in för det hela med kropp och själ.
Nu när jag kikade runt i bloggen kände jag plötsligt en saknad efter Farmor Ethels julkarameller och vår hemmavärmda kanel/kryddmix. Tycker gott att vi får värma kanel i micron i år igen.
För er som inte vet så var det Tusins idé för att få butiken att dofta jul. En väldigt bra idé ska tilläggas.
Som vanligt kan vi ju inte göra saker på ett enkelt sätt. Vi var ju inte bara nöjda med att hälla upp kryddblandningen i glas och ställa upp på hyllorna. Nej då, den skulle ju värmas lite först så att det blev en extra stark doft i butiken.
Jag tror sällan att man som konsument varit inne i en mer juldoftande butik än på Barnkammaren 2007.

Det här med värmandet hade dock sina nackdelar. I början var det jobbigt att allt man åt smakade kanel/kryddnejlika.
För det ska ni veta att det är inte alla maträtter som passar med den kryddmixen. Än idag har micron inte helt återhämtat sig. Inte ens nu ett år senare men nu är det nästan ovant att få mat utan den smaken. Man har helt enkelt vant sig.
Det godaste man kan göra är oboy med kanelsmak och det är ju så enkelt att göra.
Man tar bara ett glas mjölk, blandar i lagom mycket oboypulver och sen stoppar man in det i vår micro och vips så har man kaneldoftande chokladmjölk.

Till saken hör ju att jag nästan satte fyr på en hel mugg kanel. Det är en bra idé att inte lämna micron medans man värmer och definitivt inte sätta timern på 10 minuter. Tro mig det kan både jag och Tusin  intyga är på tok för länge.

Kommentarer
Postat av: Carro

Skönt att DU tar på dig microbranden!

2008-11-12 @ 17:23:41
URL: http://tokigt.webblogg.se/
Postat av: emm

Jag tar på mig den branden som jag startade sen får du stå för de skador som du åverkade...

Är det okej??

2008-11-12 @ 19:20:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0